• UndrandeSökare

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Sunlight- Jag vet inte om man kan göra PGS på frysta. För oss gjorde kliniken PGS när de var färska.

Men maila kliniken och fråga om du vill.

Har för mig att PGS kostade ca 30.000-40.000 kr extra.

Men man får inte välja könet på den/de som sätts in hos AvaRiga utan man kan få veta könet efteråt.

• UndrandeSökare

Sunlight - Ja, du kan ju kolla med AvaRiga om de accepterar att ta emot embryon från andra kliniker och vad allt skulle kosta hos dem. Kolla också med den klinik där du har dina frysta om det går rent praktiskt och vad det skulle kosta i överföringsavgifter och transportavgifter av embryona från en klinik till en annan. Sen sätt dig ner och räkna ihop alla avgifter när du fått besked från båda kliniker.

Men det blir ju ändå en chansning eftersom denna klinik inte accepterar val av kön. Sen kan ju svaret efter PGS kan ju bli att samtliga embryon är pojkar, och då har man betalat väldigt mycket pengar för flytt och annat av embryon du ändå inte vill sätta in om du bara vill ha flickor?

Men kolla gärna upp alla möjligheter. Kolla även med andra kliniker där man verkligen får välja kön innan insättning.

• UndrandeSökare

Niki74-Ja, det är jag som tipsade om den italienska resturangen! Den heter Roma och ligger nära Monika centrum hotel (promenadavstånd från AvaRiga). Jag har ätit lunch där flera gånger, det är den äldsta italienska resturangen i Riga. De öppnar kl 11.00 Riga tid, lagom för lunch.

Ha det bra i Riga !

• UndrandeSökare
    Frazze skrev 2017-11-15 06:42:16 följande:

Typ som en liten mens och vanlig mensvärk ont! Ska ringa gyn idag. Har tagit letrozol och kände att det var inget bra denna gången alltså. Nu tar jag INTE dem mer.

Hur har det gått Frazze? Vad sa gynekologen?

Är nog klokt att sluta med letrozol då...

Hoppas blödningen slutar och att du mår bättre snart !

Ni får fortsätta försöka naturligt utan letrozol.

Var det i juni nästa år ni skulle göra nästa insättming?
  • UndrandeSökare
    Frazze skrev 2017-11-16 20:52:38 följande:

Jo jag har mens då! En cykel på hela typ 15 dagar. Jag ringde gyn och jag får komma in 19 dec! 19 DECEMBER???????? WTF????? ja men då har det nog säkert gått över! Nä blir inga mer letrozol för min del nu och jag kommer bara boosta med mina vitaminer inför FET nästa år i typ oktober el nåt sånt. Jag hopas bara på att det kommer fungera med ÄD.

Frazze- Hur har det gått för dig? Hoppas du hittade nån annan gyn som lät dig göra vul nu i november. Istället för att vänta till 19 december...
  • UndrandeSökare

Pipperoni- Vad ligger dina östrogennivåer på? Är de högt över referensnivåerna?

Tråkigt att höra att Provera inte fungerade, det hade varit mitt första förslag annars.

Jag skulle föreslå att du går till din Vc och får en remiss till en endokrinolog (om du inte redan går hos en) de är duktiga på de interna körtlarna och hormoner.

Jag går hos Endokrin och de gjorde magnetröntgen av mitt huvud för att kolla så jag inte hade en hormonproducerande tumör på hypofysen....(som tur var hade jag ingen, men det kan tydligen vara ett alternativ om man har knasiga hormonnivåer i kroppen).

Vet inte om det var någon hjälp, men annars prata med Penny på Serum för en second opinion föreslår jag. Det kostar inget att ta ett samtal med henne via telefon eller Skype. Bara fyll i deras Questionaire på hemsidan och maila in.

• UndrandeSökare
    pipperoni skrev 2017-12-15 22:12:09 följande:

Ja, de ligger högt över vad jag normalt sett brukar ha. I nivå med vad jag hade vid IVF-stimulering, sist var E2 1068. Har försökt få remiss, men det går ju så otroligt långsamt...

Har du försökt få remiss till Endokrin? Vet du om att man kan skriva egenremiss?

Vilken dag i cykeln hade du östradiol 1068?
  • UndrandeSökare
    pipperoni skrev 2017-12-16 08:51:33 följande:

Det är svårt att veta cykeldag eftersom jag inte har haft mens sedan början av augusti.

Åh, javisst det såg jag ju att du hade skrivit. Ursäkta.

Tror du att skriva egenremiss till Endokrin skulle kunna vara ett alternativ för dig?

Har du frågat Dr D om han tror det skulle kunna vara stressrelaterat att mensen försvinner och hormonerna är knasiga? Tänkte på att du sa att du har mycket jobbstress och personlig stress?

Tar du mediciciner hela tiden nu som tex kortison? Det kan ju vara en möjlighet att sluta med alla mediciner helt i några månader och låta kroppen vila helt enkelt och stressa ner, så kanske mensen kommer tillbaka sen? Bara en tanke.
  • UndrandeSökare

Jag tror tyvärr just denna tråd inte är så aktiv längre, den startade 2015 som en äntligen gravidtråd efter ÄD och nu har alla de aktiva här fått sina barn och försvunnit härifrån.

Hoppas verkligen att din nya läkare på tisdag kan hjälpa dig. Eller att du kan hitta nån annan läkare som har kunskapen och viljan att hjälpa. Förstår att det är frustrerande att ha embryon i frysen och så krånglar kroppen så man inte kan sätta in dem.

Annars vad sägs om en second opinion via telefon med Penny då? Hon är ju väldigt erfaren. Så hon har troligen stött på detta problem förut med tanke på att hon hållit på längre än Dr D och Serum har ju så många patienter.

Hoppas du hittar lösningen på något sätt.

Lycka till !

• UndrandeSökare
    Jag är bara jag skrev 2018-03-07 21:58:13 följande:
    Barnet lever och det är ju viktigast. Glad Att jag mår pest är inget nytt... Börjat få sammandragningar också och då bara måste jag sitta ner ett tag. Inte lätt med aktiv ett-åring! Till helgen får folk veta att jag är gravid- behöver ju liksom bara visa upp mig för jag är enormt stor redan!

Kram på dig med!
    Blir det en lillebror eller en lillasyster som din son ska få?
  • UndrandeSökare
    Jag är bara jag skrev 2018-07-29 11:15:50 följande:

Ville bara tala om att jag fått en son till.  Han vägde 4090 och var 53 lång i v.40+2. Det blev katastrofsnitt (efter 4 dygns igångsättning och begynnande krystvärkar) p.g.a sprucken livmoder. Är väldigt slut p.g.a utmattning, blodbrist, sömnbrist, men tar en timme i taget.

Grattis till son nr 2. Skönt att vara i mål och inte behöva fundera över fler graviditeter, speciellt inte efter katastrofsnitt och sprucken livmoder.
  • UndrandeSökare
    Frazze skrev 2018-07-30 23:24:38 följande:

Så härligt ändå att allt gick bra med den lille. Som tur är så ska du ju inga fler ha, men du har nu dina två fina killar. Du har haft maximal tur och maximal otur eller tur i oturen.

Skönt för lille B att han fått ett syskon i alla fall. Vi får hoppas att J får ett oxå så småning om. Hoppas du snart mår bra igen. Kram

Frazze- Hur går det för dig? Har ni köpt ny bil nu ? så att ni sen kan börja spara pengar till nästa insättning i Riga? Du och jag får väl båda sikta på nästa insättning i Riga i januari 2019 när jag är klar med LIT och hysto och ni sparat ihop tillräckligt med pengar. Hoppas det blir resa då !
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus