Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
E-vitamin ska hjälpa slemhinnan har jag läst. Kanske det kan hjälpa?
E-vitamin ska hjälpa slemhinnan har jag läst. Kanske det kan hjälpa?
Dreamz - Om moderkakan blockerar förlossningskanalen så blir det kejsarsnitt. För då kan ju inte barnet komma ut naturligt eftersom moderkakan sitter i vägen.
Hej Supertjejen!
Jag såg att du nämnde provtagning och att du bor norrut.
Werlabs finns numera så långt norrut som Sundsvall.
Finns det någon möjlighet att du kan ta dig dit för provtagning?
werlabs.se/provtagningsstallen/
Ok, jag visste inte det. Det är såna enorma kostnader för allt i detta så i nuläget känns det inte så. Men bra att veta iaf.
Om man gör behandling hos Dr D så blir det många dropp och ännu fler blodprover. Man tar detta paket Blodstatus och b-celler (Fbc som han kallar det) flera gånger i månaden. Han styr sen hur ofta man ska ta dropp utifrån blodprovsresultaten som man mailar till honom. Så det blir en ganska stor kostnad i slutändan, iallafall om man inte hittar en Vc där man får ta proven på högkostnadskortet utan måste betala själv hos Werlabs.
Xxx4- Du sa att du hade en kvinnlig gyn med utländskt namn i Stockholm som hjälpte dig med IL-ordination så att du sen kunde få dropp satt gratis på din Vårdcentral istället för att betala dyrt för dropp hos Marie på Fertilitetplus. Jag undrar om du kan tipsa om vad din gyn heter ?
Hej allihopa!
Tänkte jag skulle uppdatera lite..
För ungefär en vecka sedan svullnade jag upp så hiskeligt så jag knappt känner igen mig själv.. ser ut som jag e michelin gubbens okända syster så svullen e jag.. hat även gått upp 20 kilo och då var 10 av dem kilona på bara två veckor???!!!
Blev sjukskriven för jag har ont i rygg och höft min doktorn ville att jag skulle tillbaka till BM för att ta ett nytt blodtryck vilket jag gjorde typ två dagar sedan.
Visade sig att min blodtryck var ganska högt 140/95 och att jag läckte lprotien i urinet.. fick åka in till förlossningen och blev inlagd över dagen för nya prover. Åkte hem på permis över natten och skulle komma tillbaka dagen därpå, då hade mitt blodtryck höjt sig mer 170/90 så nu har jag fått lite blodtrycks sänkande tabletter och en sjukskrivning och ska gå på mer kontroller. Gjorde juh även ett tul på pyret som bråkade lite som vanligt ;)..
Nästa TUL om två veckor.
Kram på er!
Om du får högt blodtryck och protein i urinen när du är gravid kallas det havandeskapsförgiftning eller preeklampsi. Havandeskapsförgiftning beror på att du blir överkänslig mot partiklar från fostret och moderkakan. De flesta som får havandeskapsförgiftning får en lindrig form, men det finns också mycket allvarliga former som kräver akut sjukvård. Oftast får man havandeskapsförgiftning i slutet av graviditeten, efter vecka 34. Har du fått havandeskapsförgiftning så sitter den i hela graviditeten. Om ditt blodtryck blir för högt kan barnet växa dåligt och dina inre organ kan påverkas. Därför måste både du och barnet övervakas noga och du har regelbunden kontakt med vården. Att ta det lugnt kan lindra blodtrycket, men om besvären blir svåra måste barnet födas för tidigt. Efter förlossningen går havandeskapsförgiftning snabbt över. Både mamma och barn brukar klara sig bra.
Det är vanligare att få havandeskapsförgiftning om du:
? är gravid för första gången
? är över 35 år
? har en biologisk mor eller syster som haft havandeskapsförgiftning
? väntar tvillingar
? är mörkhyad
? har någon blodkärlssjukdom, njursjukdom, reumatisk sjukdom eller diabetes
? är överviktig
? har högt blodtryck
? har blivit gravid genom assisterad befruktning (IVF eller äggdonation)
? har haft havandeskapsförgiftning i tidigare graviditeter
Snart lycklig, så får jag när jag har lågt blodsocker.
Tar jag något sött försvinner det.
Detta med massor av e-vitamin, vad har det för verkan och vad är massor?