• UndrandeSökare

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Dreamz- Är du i v. 24 eller v.25 nu?  Hoppas de är duktiga i Göteborg !

• UndrandeSökare

Dreamz - Det är större risk att få havandeskapsförgiftning vid ÄD. Men även om man är överviktig, det är första graviditeten etc. Kolla på 1177. Men alla som gör ÄD får ju inte havandeskapsförgiftning, du har väl bara haft otur.

Har du haft hjärtproblem tidigare ? Man kan få organpåverkan av HF. Hoppas det går bra för dig.

• UndrandeSökare
    Micro skrev 2017-03-30 23:46:32 följande:

Vid fet, hur långt innan transfer har ni börjat med utrogest/ lutinus el liknande?

5 dagar innan transfer, använde  Utrogestan 100mg 2st 3ggr per dag.

När har du börjat med progesteron vid dina tidigare transfers?
  • UndrandeSökare
    Micro skrev 2017-03-30 16:30:06 följande:
    Tack så mkt vännen. Ja redan ett år sedan vi började m syskonförsök, missfallet inräknat så har ju varit gravid en del av tiden. Nu satsar vi på att d sista embryona är guld ägg.
    Micro - Hoppas det går bra vid nästa försök !
  • UndrandeSökare
    Frazze skrev 2017-04-21 09:49:30 följande:
    Tack snälla du! Vi väntar på bussen nu som ska ta oss dit ner till stan. Jag orkade inte stressa och gå idag Fy så nervöst det är!
    Frazze - Hur gick det? Kunde de se några hjärtslag?
    Vilken vecka är du i nu idag?
  • UndrandeSökare
    Frazze skrev 2017-04-21 11:16:07 följande:

Hej allihop! Tyvärr så hade graviditeten stannat av och där fanns inget hjärta där inne. Jag ska få tid för skrapning i nästa vecka. Jag valde det istället för de där cytotecen! Suck! Nu så är det bara att se frammåt och hoppas att det tar sig längre fram. Nu måste jag bara få ut det i magen och sen få en mens imellan, sen kan vi försöka igen. Men idag är det tungt! Ha det så bra ni andra!

Jättetråkigt att höra Frazze! Hade ju hoppats att ni skulle lyckas igen nu, när det gick bra att få sonen naturligt. Tänker du börja planera inför insättning av några av era 11 frysta embryon i Riga nu ? eller kommer du fortsätta försöka naturligt?
    Hoppas det går bättre nästa gång !
  • UndrandeSökare

Sunlight - Min läkare vill att jag ska sluta med trombyl i v.36 och sen fortsätta med Fragmin till 6 veckor efter förlossning (har koagulationssjukdom). Fråga din läkare för säkrast svar.

• UndrandeSökare

Sunlight - Jag har gjort PGS (man kollar om alla embryon(blastos) är normala kromosommässigt) hos AvaRiga. Gör man PGS så får man även även veta könet på embryona. Men enligt lag får man inte välja kön i Lettland (Riga). Men man kan få veta könet EFTER insättningen om man vill.

Så i Lettland är det inte tillåtet, men det finns säkert andra länder där det är tillåtet att välja kön om du vill det. Kolla Spanien, Tjeckien eller Polen kanske?

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus