• weeme

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Frk Röd, det är fördelen med att vi blir extra kollade! Min totalt föreliggande moderkaka hade inte upptäckts om detta varit en vanlig graviditet för på RUL missades det. Nu är vi extrakollade, men också extra medvetna om allt som kan hända som vi kan oroa oss för, eller hur... Vila och tro på sjukvården. Jag lyckades hålla mig lugn fast jag visste att de de var tvungna att skära igenom moderkakan för att få ut bebisen, kändes som en blodig historia rent spontant. Jag tvingade mig att tänka att det måste gå bra när vi kommit så här långt. Mantra. Men jag hade panik ändå när jag väl var där, det ska inte förnekas.

En liten fråga om någon kejsarsnitt (sår) kunnig orkar svara. Ena kanten glipar på såret/ är helt öppet och geggar lite. Har varit inne och kollat, men de tvättade inte av och då glipade det inte så hon tyckte jag bara skulle tvätta med vatten flera gånger om dagen. Svårt att ha trosor och kläder, gör så ont förutom att det skaver. Är mest hemma i mysbyxor! Har ingen infektion eller feber. Kan man göra något för att påskynda läkningen? Känns äckligt med ett öppet snittsår, bläää.

• weeme
    JZ79 skrev 2015-12-27 19:30:06 följande:
    Det är lugnt, inte lätt att hänga med här om det är mycket som ska läsas ikapp

Det är så jäkla skönt att vara hemma, nytt besök på hemsjukvården på tisdag, hoppas gossen fortsätter att öka i vikt. Vi ammar mer och sondar lite mindre, hoppas han får i sig tillräckligt. Kram till dig! Hoppas dina privata bekymmer snart lättar <3
    Härligt att han ammar! Det orkar ju knappt våran snutta som nu är i vecka 40 fast född, haha. Tre veckor redan!! Stora tösen.

Redan, låter jobbigt. Med småbarn vill man helst slippa bekymmer, mer än mata, äta, sova (?), toa, mata... Hoppas på ett gott slut 2015!
  • weeme
    Frk Röd skrev 2015-12-28 10:07:26 följande:

weeme, hade din moderkaka växt fast i livmodern eller var det "bara" så att den låg helt för öppningen?

Jag vet inte för jag glömde fråga, var sinnessjukt trött den dagen dr kom för hemgångssamtal. Den satt fast men inte för, förra graviditeten, men inte värre än att den gick att få bort helt ok. Hur är det, växer den lättare fast när den ligger där nere.. Den låg framtill och helt för. Gick att få bort så den satt i allafall inte djupt.
  • weeme

Tack Redan för svar. Eftersom jag inte blöder eller så undviker jag trosor i pyjamasen men dagtid försöker jag vara lite anständig, bra tips får ta fram saxen!

Sömnbrist gör en sinnessjuk, märkligt många män verkar tänka lite lite tyvärr. Mitt tålamod brister lätt när jag måste tänka åt två och är den som knappt sover. Nu kan jag sova igen förmiddagarna, tänker med fasa på hur jag skulle mått om det inte gått!

• weeme

FrkRöd, så skönt med stor bebis. Fick du veta något om accreta?

SL, tiden springer på! Redan tänder.. Jag har stor mage än, har funderat på om stora trosor är bra eller inte, får kanske köpa ett par och testa. Har gravidbyxorna än för de sitter ju inte i snittet.

Våran skrotta är en månad redan, helt ofattbart hur är det möjligt? Har gått upp ett kg sedan BB!! Eller mer, det var ett kg plus på tre veckor..Den lilla fågelungen börjar kännas i vikt när man bär.

GOTT nytt år alla kämpar, stora små och ännu ej födda.

• weeme

Cytotec, underpillret i GYN vårdenDemon.... Om man har myom, är inte det en samling blod, vad händer om man tar cytotecen hemma och börjar störtblöda? ÅÅå, jag är också så trött på den svenska vården, man är verkligen bara ett stycke kött.

Frk Röd, vid mina TUL visste de inte ens varför de gjorde dem bara för att det är ÄD, kändes sådär tryggt, de kollade tex. inte flödet till moderkakan/ bebisen. Nu var hon normalstor, så då behövdes det kanske inte, men de visste i allafall inte varför de skulle göra TUL, då undrar man om de kollar efter rätt saker. När jag hade föreliggande moderkaka frågade jag om det kunde bero på assisterad befruktning (hade läst på utländska sidor....) men nej då, det hade ingenting med det att göra. Det är bra att vara påläst själv, men det är frustrerande.

Pink Lily, när den väl är fast låter det svårt att göra något åt. Men västerländska tänket är ju inte alltid brilliant, säkert klokt att hämta kunskap från öst!

Jag tvivlar på att jag vågar försöka igen, riskera livet när jag har två små att vara mamma åt, jag får nog börja vänja mig vid tanken att våra fem embryon inte kommer få chansen.

Nu är det dags att mata minstingen, hon har som över en natt blivit piggare och ammar långa stunder utan att somna efter fem drag som innan. Men nu blir det urpumpat, jag sitter med migrän och surar. (Trots alkoholfri nyårsafton..)

God fortsättning!

• weeme

Frazze, så otroligt häftigt! Grattis, då är det syskonen som väntar i frysen. Välkomna hemHjärta

Jag hade inte ont i lederna förutom först veckan denna gången men alla mina naturliga graviditeter har jag haft ledont, hälsporre och då jag gick tiden ut även karpaltunnel. Det har även en väninna till mig haft sina graviditeter ("naturliga"), så för oss hade det inte med kortison att göra. Min förra graviditet fick jag ha skenor ett bra tag efter, att hålla bebisen och amma gjorde ont både i handleder, armbågar, axlar.. Vågade inte bära ner bebisen på morgonarna för innan jag sträckt ut hälsenan eller vad det nu är kunde jag knappt gå i trappan på grund av hälsporren.

Här hemma görs bara det allra mest nödvändiga, pumpar, ammar, sover, äter.. Orken återvänder säkert en vacker dag. Treåringen blir bara galnare och galnare, lite understimulerad stackare. Funderar på att skaffa löpband, haha... Just nu funderar jag på att arbeta upp lite ork och kanske spana av rean i morgon. Om det finns något kvar.

Jag vill också veta hur det går för er med mindre och större bula! ligger ni i gravidkoma allihopa? (OJ vad jag sov gott av hormonerna).

• weeme

Hoppas allt gått bra trots helgerna Pink Lily! Jag skrev in mig på MVC efter första UL där vi såg hjärtslag. Verkar ha turen med ett landsting som tar ÄD på allvar (VG regionen).

• weeme

Grattis nugällerdet! Kan bara instämma med Redan, alla graviditeter är olika. Det enda lika med alla mina har varit, inget illamående med kräkningar, det illamående som funnits har varit kvällstid.. Sista graviditeten hade jag inte ens ont i brösten, men ut kom en tös så jag var gravid inte skendräktig.. Försök njut och bra att du berättade för BM, det är viktigt att hålla extra koll nu med ÄD. Hoppas också hon läser på, men viktigare att du är påläst också. Ventilera här, det finns experterSolig här har jag haft nytta av! (Jag är inte en av dem).

• weeme
    Frazze skrev 2016-01-06 19:28:50 följande:
    Tyvärr är min gyn väldigt speciell när det gäller sånt här. Hcg prov är inget man tar längre förstår du! Är dock orolig för jag börjar få ont i ryggen. Det är väl givetvis så att det var för bra för att vara sant! Orkar inte med fler motgångar nu Ska kontakta gyn på måndag om inget hänt då. Det är tydligen julstängt! Har börjat ta 5 mg kortison nu för jag har inte många kvar tyvärr.
    Frazze, ät 10 mg om du känner så jag skickar!! har också kvar. Hade ju också ryggont fast det var en bra graviditet, försök inte oroa dig. För mycket. Kram!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus