Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
Frk Röd, det är fördelen med att vi blir extra kollade! Min totalt föreliggande moderkaka hade inte upptäckts om detta varit en vanlig graviditet för på RUL missades det. Nu är vi extrakollade, men också extra medvetna om allt som kan hända som vi kan oroa oss för, eller hur... Vila och tro på sjukvården. Jag lyckades hålla mig lugn fast jag visste att de de var tvungna att skära igenom moderkakan för att få ut bebisen, kändes som en blodig historia rent spontant. Jag tvingade mig att tänka att det måste gå bra när vi kommit så här långt. Mantra. Men jag hade panik ändå när jag väl var där, det ska inte förnekas.
En liten fråga om någon kejsarsnitt (sår) kunnig orkar svara. Ena kanten glipar på såret/ är helt öppet och geggar lite. Har varit inne och kollat, men de tvättade inte av och då glipade det inte så hon tyckte jag bara skulle tvätta med vatten flera gånger om dagen. Svårt att ha trosor och kläder, gör så ont förutom att det skaver. Är mest hemma i mysbyxor! Har ingen infektion eller feber. Kan man göra något för att påskynda läkningen? Känns äckligt med ett öppet snittsår, bläää.