• weeme

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Men ååå HRE det ser verkligen mysigt ut! GullongarHjärta

tyckommig, jag ser men är bara här via dator...

• weeme
    Fruhn skrev 2015-10-27 16:09:30 följande:

Hallå i tråden. Kommer med en uppdatering. Ännu en liten Äd bebis från Huddinge som sett dagens ljus. Tror att vi boostar deras statistik ordentligt.. Av 4 plockade ägg blev det 2 barn, helt fantastiskt!!
    Snart får man säkert sova igen också :)

Grattis, härligt! Få ägg behöver inte vara en bedrövelseHjärta

Kcb, visst är det fantastiskt vad man redan kan se så tidigt!
  • weeme

Skade, så skönt att allt gått bra! Härlig viktökning.

Milla, så var det för mig med, MF, ÄL efter två veckor, sedan mens som en klocka... Knepigt! Lycka till nu då.

• weeme
    Rosen 76 skrev 2015-10-29 13:26:44 följande:

Liten försiktig uppdatering...
    Första VUL idag och ett litet 10 mm embryo med tickande hjärta sitter kvar ?? Vecka 7 (6+6)

Skönt att få se det där Hjärta.
  • weeme

Redan, grattis till hemgång!

Åh, så less jag blir. UL visade att moderkakan låg för fortfarande så det lutar åt kejsarsnitt. Trots att jag försökte få svar på hur mycket den låg för (20 mm förra gången) svarade de bara att den ligger för, så jag vet inte om det är förbättrat läge, samma eller sämre. Nytt UL 13/11 men jag får ställa in mig på kejsarsnitt. Fick ingen direkt bra info om hur lugnt man ska ta det (men ta det lugnt sa de). Har googlat lite men inte blivit mycket klokare. Jag ska i allafall inte kliva upp på hästryggen antar jag. Bebisen följer sin kurva så den verkar må bra, skönt! Fick inte se ultraljuden denna gången, inte heller någon bild till dem där hemma. Synd! Inte heller kunde de se kön nu heller.

Nu är det jag som har tokpaniken för kejsarsnitt och tiden efter, jag kommer be er om stöd när det närmar sig, ska prata med min BM i veckan, hon är bra.

• weeme

Den där tröttheten går inte att föreställa sig innan man är där tror jag, inte konstigt att många undrar vad som hände när man mest är trött och gråter så lätt fast man innan hade en helt annan bild av rosenröd lycka, haha. Så imponerad av det går att klara av till exempel tvillingar och ha barn sedan innan också, bragdmedalj! Tur man får överdos i kärlek på köpet.

• weeme

Redan, min erfarenhet av vården på NÄL är rätt vedervärdig (förutom en knä op som blev bra när jag till slut lyckades byta läkare) i alla kontakter jag haft med dem. Brrr. Så det känns inte som jag är i trygga händer på något vis alls, fast det är jag säkert. Därför vill jag denna gång vara förberedd så gott det går, i fall jag råkar på samma empatilösa frånvarande spektakel som när jag var på förlossningen. (Hade turen att få två normala sista timmen då). Jag ser framför mig att de klantar sig, inte vet vad de gör, är stressade, underbemannade och allmänt frånvarandeSpöke. Måste försöka dämpa den panik jag får bara jag tänker på att vara i händerna på dem igen. Tur KS finns, försöker tänka på fördelarna. Ska be min BM peppa mig på torsdag. Att bli guidad av en narkosläkare låter skönt, kan bra hoppas att det finns någon med något bakom pannbenet när det är min tur.

Ingen av de som gjort TUL har vetat varför de ska göra det för att det är ÄD (fyra dr) men det kanske är normalt, jag tycker det känns lite märkligt. De kanske har massor av olika direktiv så det är svårt att veta varför de gör allt.

Den dr som jag pressade sist om vad ta det lugnt innebär klämde till slut ur sig att det var ok att ha ett sexliv. Den andre jag pressade sa att hämta och köra till dagis, det du antagligen gör i livet nu, är ok. (Man kanske inte ska ta för givet att gravida ligger på sofflocket och käkar praliner, hon vet uppenbarligen inte vad dårar som jag kan hitta på när man inte känner sig så krasslig och knappt ens stor om magen). Jag googlade och nu tar jag det lugnare!!!!

• weeme

Tyckommig, det kan jag snart svara påDemon . Jag vet bara att jag som inte alls är kropps"fixerad" trodde jag, först kände mig lite obekväm efter knäoperationen med ärr och känselbortfall. Men sedan efter att ha tagit bort cysta i ägg/var den nu satt och jag fick ärr vid naveln som inte ens känns, så kändes det efteråt. I själen på något sätt. Då snackar vi kanske2-3 cm ärr... Så jag kan förstå om det tar tid att vänja sig efter att ha blivit snittad!

Härligt att kunna sprida lite positivism om amning. Jag hoppas på att kunna donera mjölk, men med KS känns det som om jag får vara glad om jag får igång det alls, det var ju inte helt lätt förra gången kändes det som. Och var i hela friden ska flaskorna frysas, man får ju inte en extra frys till 25 flaskor liksom?!

• weeme

Jag förstår inte hur man frivilligt kan önska sig snittTyst. Ska förbereda för att sova på nedervåningen så jag slipper kravla i branta trappan. Här blir det garanterat inga fler barn efter detta, alternativet hade varit att försök nästan direkt.

Bebis är verkligen aktiv och sprattlar runt, nu går magen i vågor!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus