Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
Bullen så fint att höra! Blir rörd av din fina handling och just att det är en gåva att kunna få ge! Kram
Bullen så fint att höra! Blir rörd av din fina handling och just att det är en gåva att kunna få ge! Kram
Puss!
Valde extra- utan tvekan. Ovadsett bolag är de väldigt lika gravid försäkring. Trygg H har gott renommé vad gäller om du behöver nyttja försäkringen.
Jag tecknade Trygg-Hansas gravidförsäkring extra, alltså betalade dryga 1000:-. Fick precis ut 11400:-. :)
3000:- för akut kejsarsnitt, 3000:- för havandeskapsförgiftning samt 5400:- för neotiden (på sjukhus och hemma). Inte fel satsat alls!
Jmt: om magen fortf är trög... Prova med lactulos då, finns på Apoteket. När du blir mer fysisk aktiv igen så rör tarmarna mer på sig igen. Du kan även käka fikon om du gillar det, färska blåbär, mkt vätska, men som sagt, plåga dig inte med trög mage. Jag var precis på väg att köpa lactulos till mig nu, men mina färska plommon o blåbär hjälper mig tillräckligt nu, plus fullkornsbrödet utan vetemjöl.
Skulle tro det eftersom den går att ge till spädbarn. Kan iallafall vara en lösning ;).... Några dagar.
Jmt: OBS! färska blåbär lösande.
Beredda o frysta torkade tvärtom - förstoppande. Bra vid diarré magsjuka.
Hallå! BM kontroll igår hos den som jag ska få ha nu .... Det kändes bra. Jag sa oxå om det inte känns bra flyttar jag till Linköping för nu vill jag ha ordentlig koll och kontinuitet.
Jag vill ha kontroll av urin varje vecka nu. Inga problem! Så blir det. Lättnad att få höra bägges hjärtljud! Visst hade jag växt, magen alltså... Mina kilon är plus 7cm på magen- nu34cm. Samma storlek nu som när nummer två föddes. Hb136, socker3.6. Imorgon går jag in i v 30!
Kan konstatera efter en god natts sömn full tankad med bättre alvedon, att det behöver jag för att kunna vara människa. Bägge.
Igår var en dag jag grät för allt o ingenting. Trött. Ont. Slut i hjärnan.
Kram på er alla! Inatt/3 imorgon bitti får jag krama min älskade man igen efter en vecka!
JZ , förstår precis. Men hur mkt jag än längtat och glädje att lyckats. Så, mår jag oxå jävligt olika stund för stund. Jag är människa! Vi påverkas olika av hormonerna oxå. Den migränen du tex nämnt tänker jag måste va krävande på psyket.... Ta det med de personer som kan ge dig empati. Övriga skit i fullständigt!
Millaq, välkommen med alla spörsmål! Det r prövning pårelation resultat av tröttheten. Före under efter graviditet. Prata mkt med varandra om det ni ändå upplever här oh nu.
Vi har haft en skön lö em o söndag, där vi valde bort alla göra saker på listan och valde bara vara nära och trötta tillsammans i sänghalmen. Åt två frukost och kollade på film. Ägna oss åt oss. Det behövs. Jag har ju varit gråtit hela veckan och haft ont, så nu känner jag mig mer tankad även om grav tröttheten består. Vi kommer liksom närmare varandra. För jag blir asgrinig oxå fort och mycket! Men jag kommer denna gpng sv erfarenhet oxå, låta mannen sköta barnen på sitt sätt.... Släppa kontroll... Han blir mer delaktig. Jag vill att vi båda blir viktiga för barnen. Och att ingen "blir bättre" än den andra. Vi är olika gör olika och tar inte barnen skada.... Så spar energi släpp taget på mina "principer"!
Välkommen Kristin! Grattis igen!
Jag väntade med att boka Mvc tills vi fick hjärta bekräftat. Sedan tycks det va så att olika landsting gör olika vad gäller risk graviditet eller ej kopplat till ÄD/ålder/duplex. Fråga när du kommer till Mvc.
Nedtrappning av östrogen jag började nerfas V8, tog ca 2v. Progestoron start nedtrappning v16 vill jag minnas. Kändes tidigt att avsluta det före kub. Det var okey oxå med läkaren på spec Mvc.
Nu njuter du, även om det känns pirrigt och osäkert, du är faktiskt super gravid! Vinsten med tråden är att vi alla går o gått igenom denna resa! Välkommen ombord!