• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Inte relevant för soc myndigheter att ha kontroll på detta. Mamman bär.... Och detta jan ju lika gärna kommit till på en bar....eller via sambo. Så är sambo villig att bli pappa juridiskt ... Då skriver den under.
    Vid likakönade partnerskap finns en annan aspekt och där är det viktigt att underteckna att partner är okey med ivf o föräldraskapet.

Jag kommer inte info till BVC.

Vi är ju gifta .... Men vi kommer vara mycket noga med våra testamenten och håller redan på att formulera om dessa, för att skydda barnen fullt ut, vid en ev tvist.

• Redan47

Vi har varsin kull barn min man och jag. Och vi vill inte att dess, våra gemsamma barn ska få problem med speciellt den ena kullen vid våran bortgång. Tex att de ska bli ifrågasatta huruvida de är "våra" barn.

Vi kommer vara öppna till barnen absolut. Står fullt ut för kärlekshandlingen. En del i vår närhet är involverade andra inte. Men, när det gäller myndighet vill jag de behandlas likvärdigt ovadsett hur de kommit till. Embryodonation är ju inte ok i Sverige, ännu... Därav kommer jag vara medveten om vad och till vem jag info om detta när det gäller just myndigheter. Egentligen mest för att skydda barnen mot....vad...ja, just därför ... Denna försiktighet.... Okunskap gör människan dum, och som försvar kan hon ge sig på andra. På ett sätt jag ej vill utsätta barnen för. Jag ser extremister ta allt större svängar och makt i samhället- den skrämmande utvecklingen förhåller jag mig till, tills jag ser och vet mer.

Idag finns ingen tydlig lag för dubbeldonation s barn. Jämställs ej med adoption eftersom detta inte " finns" i Sverige. Vi tycker det....

Kolla bara hur godtyckligt de hanterar faderskapsintyget på soc när det gäller ivf och ÄD. Jag är en motfalls kärring! Jajamen. Tänker inte upplysa för de ber om det.... Därför de inte har rätt till upplysningen. Om jag skulle vara sambo.

Så här tänker jag idag.

• Redan47

BVC ... Mäter väger och vaccinerar. Behöver barnen vård vänder jag mig till barnklinik. Där kommer jag bedöma om och när den info skulle gagna barnen. Detta utifrån min erfarenhet. Jag har idag råd att ha skandias sjukvårdsförsäkring på dessa barn, vilket kommer innebära att BVC inte har någon vårdande roll.
    Har inte heller tidigare använt BVC, då fanns det en privat läkargrupp med barnläkare som mina barn var patienter vid behov. Såå förtroende ingivande, plus tryggt för barnen med samma läkare genom åren.

• Redan47

JZ, guuuud va härligt att höra! Detta hjärtljud är magiskt! Men va olika det är med kontroller....
    Hos BM har jag gått enl standardprogram, och det innebär nu från v 29, var tredje vecka. TUL var 4e vecka men avgörs efter barnens tillväxt. Jag bär ju även twins....

Tänk att du redan är halvvägs! Grattis hurra!

• Redan47

När jag kollar mina BM bokningar så stämmer de med zaq. Utöver dessa: läk besök v30. TUL v29. Hittills bokat.
    Men jag ska ta upp detta med BM nästa gång. Jag vill och kommer be om att få lämna urinprov oftare. B trycket tar jag ju hemma.
    Just nu mår jag prima! Jag tänker inte på foglossning det är som det är. Använder mina hjälpmedel och kan konstatera att kroppen säger ifrån rejält när jag överskrider påfrestning, bilåkande o gå tid/sträcka. Alvedon dygnet om, tar bort 90%, räcker med att jag drar ut på tiden så eskalerar smärtan o då snabbt låser sig muskler i rumpan typ så. Men känner sådan tacksamhet för att det går så bra för övrigt! Fogar var väntat.... Ingår naturligt och har ju haft det tidigare. Nu skulle jag vilja bromsa tiden lite, mysa med magen, de är jätte aktiva. Och inte speciellt tungt heller. Hoppsan +9kg, v27.

• Redan47

Ang FB, går ni med i slutna grupper .... Så är de slutna. Endast medlemmar i gruppen kan följa inlägg! Vi har ju en ÄD grupp Sthlm...
    Jag kan öppna en sluten grupp om intresse finns för riket.
    Jag/vi går i en tvilling grupp , ska vara två träffar, 5par, handlar bara just om graviditet, sjukskrivning, förlossning, neo. Inget annat ser jag aktuellt. Har inte ens sett någonflröldrargruop, men de kanske inte info mig om det....
    Funderar på att höra om det kan finnas intresse att starta en sådan för ÄD....

• Redan47

Weeme:det är skillnad på sluten och hemlig grupp. Vår grupp i Sthlm kan du inte söka upp.... Prova!

• Redan47

Ok jag tar utmaningen och kollar möjligheten för oss.

Klart det finns föräldragrupp här i Motala/Linköping men jag tror jag inte är inviterad... Pga ålder och ÄD. Vet ej, bara en förutfattad mening kanske.

• Redan47

Jmt! Härligt att höra av dig! Jätte grattis imorgon och du hör av dig igen!

Idag ligger jag i sängen som en strandad val! Sover och sover. Tar igen mig tydligen efter en intensiv helg fast skön med familj o vänner sol o bad. Nu hoppar o skuttar magen hej vilt, så häftigt är det. Sammandragningar känns lite otäcka fortfarande... Magen blir ju allt spändare så då känns de oxå mer intensivt.

Jag vill oxå tillägga hur mycket ja uppskattar att ni nyblivna vill dela . Känner igen mig, och tror nog vi har det så alla i perioder; trött o matt, orkar läsa men inte att skriva alla dagar . Det är ju precis som det ska va- vi tittar in och delar när energin tillåter. Kram alla söta, jag jobbar vidare med något på FB oxå....

• Redan47

Skulle vägra! Vad är det för skillnad att skriva på för mannen ?? Mina två äldsta oxå födda "bastarder", inga problem att erkänna dem före födsel! Inga vikter inga namn ....

Tips till alla i denna sväng: gift er!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus