• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Grattis jmt! Tror oxå all anspänning för vår resa tar ut sun rätt. Plus, det är ett mycket speciellt tillfälle i livet att få förenas med sitt barn! Fantastiskt att du oxå vill dela denna glädje med oss!

Tyckommig : tack o lov att du o barnet äntligen fått besked! Tänker att det oxå är kämpigt att veta vad felet är men ändå inte kunna göra något som förälder annat än vara på på på....när orken redan tryter. Hur Har du det? Får du sova något? Kram

• Redan47

Frk röd! Halvtid redan !!!! Nu ska du njuta passa på! Det är ju resan oxå nu att suga på. Skönt att trycket håller sig ox. Jag har fint tryck men blir oxå yrslig ibland. Då tar jag det piano, tills det lugnat sig. Sätter mig o blundar och när det värsta gått över äter jag något.

• Redan47

Grattis HRE härligt att trappa ner! Tiden rusar fram! Vad har du för schema nu med BM och UL? Jag tycker jag går så sällan vilket känns SI o så.

Jag kommer äta trombyl tom v37, läkaren här som sagt det. Jag sa jag vill äta det förebyggande havandeskapfrg. Ok för dem. Fragmin ända ut.
    Men däremot känns det som jag behöver äta kortison iallfall. Efter 2v inget intag - har mina sk inmunkänningar dragit igång, klåda m nässelutslag på de vanliga ställena, fingerleder börja segna, mer värk.... 10mg sa läkare här är så lite och prednisolon milt, så jag funderar på att starta på 5 och se.... Jag vill ju inte moderkakan påverkas oxå av detta påslag.
    Övrigt känner jag guldklimparna mest hela tiden och magen rör på sig.

Weeme, de kan väl åtminstone skriva ut alvedon 655 till dig! Har de testat om du skulle behöva blodförtunnande? Trombyl o eller Fragmin ? Det låter stressande för dig ... När du behöver lugn.

• Redan47

Visst är det hög risk. Därför underligt att det är så få kontroller. Åtminstone kolla protein o BT efter v27 då havandeskförg vanligt dyker upp.
    Vi får inte del av alla de historier där det tillstött riktigt allvar pga detta....

Varit på första vattengympa passet så skönt att kunna röra hela kroppen, det var inte igår! Tyvärr var jag fru duktig och förbannad igår och gjorde en jävla massa i trädgård som sitter i min ländrygg idag, och efter badet är jag helt liggande nu. Men värt! Är ju sjukskriven och rätt att vila! Och med min nya säng kan jag ställa rygg o ben så ryggen får vila - lyx, ja det är det.

Tyckommig - det är ju jätte anspänning när barnen behöver sjukvård och op ingrepp . Känner med dig. Kram

• Redan47

Zaq jag tycks ha lika schema som du presenterade i tråden tidigare. Och som jag läst är Östergötlands standard schema för normal graviditet. Däremot får jag tydligen gå på fler läkarbesök än det anger.
    Men inga extra besök pga risk för högt BT o protein....
    Det verkar mkt olika hur duplex grav behandlas i landet.

• Redan47

hRE, hade du olika bm som mätte? Mänskliga faktorn spelar in oxå.... Men fint att barnen växer! Ändå "lustigt" att inte få komma innan 4v och kontrollera om de nu mätt fel eller om Pojken fastar!

Vi kommer vara trötta, mer trötta sedan på ett annat sätt, det är ju två små som ska passas på 24h. Om vi släpper tag om yttre störning och koncentrera oss på våra huvuduppgifter: mata, byta, närhet o sova och även sova/vila när barnen gör det ovadsett tid på dygnet, så underlättar det. Att "passa på" att göra hinna saker när de sover.... Kostar på kraft o energi.
    Men jag tror vi som längtat så länge, umgås mer och har mer närhet kanske än "spontan" gravida. Och därmed förstånd att njuta av bebis tiden och ha en mer positiv inställning. Vad jag förstått så har du uppbackning, ta verkligen hjälp och släpp kontroll - du behöver sova! Tro mig, har haft två enlingar. Inser att duo tar mer energi. Men det klarar vi galant!!!

Snartlycklig: har just undrat över din flytt. Jo du, kam tänka mig det suger! Hjälp utifrån? Flyttfirma ? Städfirma ? Du behöver njuta av din guldklimp, som du längtat och jobbat hårt för att få!

• Redan47

Jg rek fb gruppen bärsjalar! Finns massor med kunskap och tips om olika sätt att bära barn på. babybjörn är ju ett stort varumärke men tyvärr ej längre något alt om du vill sträva efter något ergonomiskt både för barn o bärare. Finns en shoppen Sthlm där du kan testa. Minns ej namnet. Kan kolla.

• Redan47

Det är verkligen en konstig känsla ibland just den hur "länge" jag höll på med försök och följt er andra.... Och nu är det redan nedräkning....
    Och nu är både jz o röd passerat halvtid!!! Weeme oxåUnderbart! Grattis till oss alla.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus