Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
Är det egna ägg eller donerade? Vad har du för medicin support?
Vilket hcg som högst, nu och tidigare? Det berättar mer om när embryo avstannat.
Är det egna ägg eller donerade? Vad har du för medicin support?
Vilket hcg som högst, nu och tidigare? Det berättar mer om när embryo avstannat.
Nej Milla, så hemskt! Är det säkerställt med UL? Kram
Välkommen frazze! Grattis! Väntan på första VUL kändes som en evighet..,,
Beklagar så att du miste ett barn. Har ni fått någon orsaksförklaribg? Medicinerar du blodförtunnande nu då?
Frazze:sköra slemhinnor som blöder. Behöver absolut inte komma fr regionhögre upp. Super vanligt. Jag blöder typ varje dag näsblod. Men det är ju naturligtvis en stor skillnad för nerver än vaginala. Men just skörheten. Sprayar m saltvatten i ett.
Weene: usch vilken oro! Tack o lov för att det bara var en konstpaus!
Röd o Jz; va ni kommit långt! Redan!!!!! Mår ni bättre nu?
Ni med bebisar :hur har ni det?
Nu har jag varit till gyn o fått bekräftat att jag fått missfall, kollades med VUL. :( Finns iaf inga rester kvar av graviditeten o blödningen har minskat. Nu gäller det bara att bestämma sig om nytt försök ska göras nu direkt eller pausa till januari. Hur skulle ni gjort?
Många kramar!
Milla: då har du svaret inom dig<3.
Frazze: vila. Utrogesten blir kvar. Vet att det känns konstigt med så många som ska föras in. Misstänker du har 100mg. Jag tog mina på morgonen före uppgång. Sedan Ett trosskydd och viss om att de gjort sitt jobb. Tar ca 30min på sig full absorption. De Flesta och sista dosen innan sussa kudde, trosskydd ifall att.
Det är övergående trösta dig med det!
Strax dax att åka på kontroll! TUL och doktorn. Ha en skön dag,hörs!
Hej allesamman !
Jovisst TUL då mäter de huvud, mage, lårben, kontrollerar hjärta,flöde navelsträng,andning magsäck urinblåsa och mängd fostervatten. Nästa vecka ville dr ha ett UL m kontroll flödena. Veckan därpå ett TUL.
Allt ser bra ut, kontroll ctg 20 min, alltså apparat som registrerar barnens hjärtslaf/frekvens. Det var oxå bra.
Tvilling två tillväxt är det främst dr vill ha koll på att den tendens att den sviktar ngt i sin tillväxt.
Bägge i säte. Så planerat snitt blir det. MEN, kommer de tidigare och förlossning startat, eftersom det gått undan tidigare, så tar "vi emot dem vaginalt och löser efter hand ". Han är så trygg och lugn denne dr. Och "går vatten hemma, komma in liggande ej åka egen bil, ring 112". Jamen sa jag, 112 har jag ju hört skräckhistorier hyr de ifrågasätter det..." Då säger du att din förlossningsläkare sagt det, pga tvilling 1 ligger i säte"
Och " det är bättre med svångrem o hängslen".
Så, ja, det känns bra efter dagens möten!
Frazze: jag blödde "bara" en hel dag, varje gång jag satte mig på toa så rann det blodblandat...plus mensvärk. Jag är ju gravid!
Försök när du har tillfälle att faktiskt bara vila i sängen. Stillar ju hjärtfrekvens och trycket ut i blodbanan. Som att skära sig, högläge och ta det lugnt. Samma lika tänk.
Tyckommig nä jag ser inga bilder...,detta bugg FL. Hur orkar du fixa fönster???? Hur mår lillen som op brocket ? Va tiden går fort! Kram till dig.
HRE: jag glömde ta ut kopia på dagens data.... Men de vägde något mellan 1600-1700st det minns jag. Och tvåan dippade något inom hennes kurva. Även om vi tror det berodde på att lårbenet inte blev "rätt" mätt. Min man analyserade lite på stående fot.
Viktuppgång jodu! Min mage växer och vågen bekräftar!!!! I fredags 84kg. Idag v 32+3. Diverse krämpor uppdagas.... Men jagvtycker ändå jag verkar må mkt bra.
Mitt blodtryck har trend att stiga. Håller sten koll på det själv. Fick förklaring till min sk andnöd tryck i bröstet på natten. Skönt blivit rädd av att bli väckt så av kroppen.
Frazze: strunta i de där upplysningarna. I Sverige kör de olika i landstingen. Hos oss Östergötland vill de inte twins går längre än 38+0. Under veckan 37+, hostar de igång alt KS. Men det är ändå slutdatum ditt BF 40v som är mål och det som reg. Utifrån det datumet räknar man att två veckor innan o efter är inom normal diff, på enling. Och därmed 2v innan 38+0 fullgånget för tvillingar. Därefter har man väl funnit att det uppstår mer komplikationer tänker jag som gör att många landsting väljer sätta igång dessa förlossningar m twins innan. Bla moderkakans kvalité.
RUL = rutin ultraljud
Frazze: det är oviss tid fram till första ultraljudet. Sedan blir väntan fram till Kub om du får göra den. Därefter lugnare o lugnare.
Swede - haha ska du säga!!' Du har ju kommit långt reeeedan! Visst är det häftigt att få se livet igen! Ja tiden gick väldigt fort helt plötsligt. Nu ligger jag m ben i högläge för mina ben o fötter svullna upp rejält, jag menar riktigt så där att man inte ser fotknölarna eller skenbenet... Usch obehagligt. Satt för långa stunder uppe.
Känner mig under kontroll på spec Mvc känns bra. Känner ingen oro för nedsatt tillväxt. Min uppgift är allt tydligare att se till de håller sig i magen så snart som 5 veckor till!!!! Helt plötsligt jätte nedräkning! Nyss börjat fattat att ja är gravid. Nu, är jag snart i mål. Alla försök o experiment bakom oss känns sååå avlägset, all ilska ångest mm dec/jan bortblåst. Märkligt. Känner mig nöjd m tillförsikt.