• weeme

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Härligt att hör från er spädismammor! Om 8 dagar (ÅTTA) är det dags!!! För oss. Att plocka ut en icke oäkting, haha. Yey, vi slipper bevisa vem som är pappa! Jag blir bara tröttare och tröttare, men när jag orkar pysslar jag inför BF. I hallen står liggvagnen monterad, har hittat det mesta utom mitt magstöd/ gördel som jag lett efter flera veckor nu. Visste i tre år var den låg tills nu när jag tagit fram mammabyxorna så la jag den på något smart ställe. Ni som snittat, är det en bra grej att använda, magsupport? Eller ligger den helt fel? Nu när jag har tid på mig, vad ska jag tänka på inför snittet? Vad kan jag förbereda för tiden efter snittet? Hur ska jag låta bli att få panik UNDER snittet?? Tacksam för pepp!!

Jag känner samma sak. Med embryon kvar kände jag ett stort sug efter fler försök. Men nu med KS känns det helt kört faktiskt.

• weeme

Tyckommig, läste just om skallassymetri eller vad heter det, i en gammal föräldratidning i dag. Minns just att det stod att fem månader, inga problem att rätta till det. Dottern låg knappt aldrig ner utom nattetid så henne var det inga problem med, blev påmind om att nu kanske jag/ vi får vara mer alerta om vi får ett barn som sover mer dagtid/ accepterar att ligga ner.

• weeme

Känslan när man skrivit ett långt inlägg ska posta det och det försvinnerDemon

Tack Redan! Ska köpa hem godis, fick ett vansinnigt matbehov direkt efter BF förra gången efter att som nu knappt ha lust att äta. Vis av skadan har jag packat bröstvårdskräm.... Matportioner hemma hade varit guld men jag orkar inte. Sambon är hemma så det löser sig.

Hoppas inget händer så jag inte hinner panika! Kommer ha bästa OP dr, i journalen skrev vi att jag ska slippa häxan till BM jag hade sist.

Någon pratade om gördel, men en gördel eller stödbälte hamnar väl mitt i ärret/ såret? Är det något jag ska leta fram eller strunta i?

En vecka kvar tills vi får träffa henne, otroligt. Storasyster sa allvarligt i dag. Det kommer göra ont mamma. Tror du det? Ja. Hålet är så litet där hon ska komma ut. Så fick jag påminna om att hon ska snittas ut, där fick jag för jag var pedagogisk i början!!!

• weeme

Jag förstår att det är olika med upplevelsen och säkert smärtan efteråt... Lika bra att ana att det kan bli väldigt jobbigt känner jag, så kan det bara bli bättre liksom. Jag har redan lyft frågan om smärtan, givetvis ska man inte känna nåååågonting, men vad ska de säga. Jo, det kan gå åt skogen! Att det där ärret finns där sedan, för alltid, jag får hoppas jag tar det ärret bättre som trots allt innebär något väldigt positivt, istället för att som jag gjorde med lilla navelärret bli sorgsen. Känselborfall har jag efter knäoperation i benet, det är inte alls kul det heller men nu finns ju inga val så..

Hur menar du smörjt magen, skulle det underlätta för snittet tänker du (eller strimmorna man kan få ändå?).

Ha en bra helg alla!

• weeme

Haha, nej jag har inte tunghäfta... OP läkaren "känner" jag sedan tidigare i MF-svängen osv så han är jag trygg med. Jag låter bli att leta efter mitt stödbälte.

Sambon, nej MANNEN är de ju, har köpt en bordsflagga så vi kan fira när jag får äta igen. Egna godsaker och bubbel finns också! Badet innan födseln som jag blivit snuvad på två gånger nu då, kan jag faktiskt klara mig utan. Men att fira efter tycker jag väl man kan få göra även om man inte råkar få en "normal" förlossning. Blev så ledsen sist när jag varken fick flagga, bubbel eller smörgås utan bara en skjuts in på rummet och hej då. Jo, så klart sambon och bebis var ju där, men ett sådant ögonblick- man har ju hört om hur mysigt det är att bli uppvaktad efteråt. Då låg jag sövd liksom.. Sedan fick jag ligga på uppvaket och lyssna på skvallret en halvtimme som vanligt på uppvaket innan de såg att jag vaknat. (Undrar om de själva förstår att vi patienter faktiskt hör vad de skvallrar om för så är det varje gång jag vaknar för klockan har jag aldrig haft vid sängen när jag vaknat och de har aldrig sett att jag vaknat det har alltid tagit minst en halvtimme): Jag är van vid OP och sövning, men inte att vara vaken som vid KS...

• weeme

Redan, nu är jag förberedd på att bli snuvad så nu får bra kvinna reda sig själv denna gången, haha! Det var så snopet sist att bara bli inskjutsad på rummet och godnatt efter att ha kämpat fram bebis, blivit sövd osv. så hade lite ballonger, serpentiner, bubbel och fanfarer inte skadat... Att få krama bebis äntligen och den vilsna karln som satt där var så klart fantastiskt.

Grattis Niki!! Jag kände som du till och från men aldrig mycket. Försök, inte lätt, att inte oroa dig.. Hade jag inte sett magen växa och känt bebis sprattla denna graviditet hade jag inte trott på den! Trots ultraljud. Så smidig. Förutom halsbränna, men det har jag ändå till och från. Och nu ligamenten som smärtar. Men då är jag snart klar...

• weeme

Frk Röd, skönt att bebisen mår bra! Jobbigt att svullna så. Tur att sammandragningarna håller sig borta. Det är ju lugnast om bebis håller sig inne en stund till.

Nu blev jag osugen på influensasprutan... Skulle ta den när de fick vaccinet på VC men då blev jag sjuk, skulle återkomma en vecka efter jag slutat hosta, det är nu det och nu är ju bebisen snart ute. Inte så kul att bli sjuk av sprutan nu!

• weeme

Jz, jag får se om jag får en tid att ta sprutan får jag kanske göra det.. Låta slumpen avgöra. 5 dagar kvar helt galet!!! Sitter och tömmer mobilkameran nu och gosar med sparkande magen.

• weeme

Tack tyckommig, ska bli så fantastiskt spännande alltihopa, nu när man har en till innan som ska få vara med och dela detta är det en ny dimension på bebis= syskonfödandet.

Tyvärr lyckades jag ta bort de två senaste månadernas foton i mobilen innan jag sparade ner dem, fyyy är så ledsen. Klantarsel. Nu får bebisbilderna garanterat plats.....

• weeme

Mailjo; långt till apotek, bra tips!

Rosen, håller tummarna för pigg och fin bebis på måndag!

JZ, bröstvårtscreme typ lanolin. Om du ska prova amma... Jag fick en provgrej på BB sist som räckte tiden där men det vet jag inte om de alltid har. Kamera osv så klart!!! Mat till sambon som går att äta fort, typ kall i värsta fall. Så han orkar med han också. (Kläder till er för hemfärd).

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus