• weeme

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Snart lycklig skrev 2015-11-14 22:32:05 följande:

Nej, jag är medveten om att det kommer ny oro mest hela tiden allt eftersom han kommer att växa. ;) Aldrig mera en lugn stund. ;)

Och sedan ska de ut på stan och ränna....
  • weeme
    Rosen 76 skrev 2015-11-15 21:19:51 följande:

Tips på mirakelkurer för magkatarr besvär och illamående mottages med glädje...!!!

Bara novalucol, gaviscon och bikarbonat om du inte redan provat...
  • weeme
    Snart lycklig skrev 2015-11-14 22:30:26 följande:

Weeme, vilket andningslarm använde ni?

Babysense! Ingen aning om det är bra eller dåligt, men hon hade det till sinprematur så jag liksom antog att det skulle var bra... Nu kommer vi ju få en lite tidigt född, så det är bara att rigga batterierna!
  • weeme

Kram till er som förlorat era graviditeter, bebisar. MA är så trist att man går länge och tror att man är gravid, klockan tickar i onödan har jag känt det som när jag haft det.

• weeme

Å, jag lyckades få alla läkarkandidater/ AT läkare som skulle kolla kvinnor som fanns i distriktet tror jag de åren jag rände med mina MA. Minns speciellt en som var toknervös när blodet splatt omkring mig så de fick gå och skölja av fotplattan efteråt. Han råkade dessutom i ett nervöst ticks klia peta sig i ansiktet med sin blodiga handskbeklädda hand. Minen när han insåg vad han gjort och stirrade ner på sin blodiga hand var obetalbar. Efter några omgångar sa jag ifrån. Inga mer, nu har jag bidragit nog till vårdens utveckling. Som sagt, vi har det jobbigt nog som det är. Så, ja, Frazze säg nej om du råkar ut för det!

I morgon BM, då ska jag försöka bli peppad inför kejsarsnittet. Hoppas så klart att alla värden är bra också. Nu är det snart sista besöket hos henne, känns knepigt att detta roliga är över! Samtidigt som jag så klart längtar efter bebis är det vemodigt att det är sista gången jag får uppleva detta.

• weeme

JZ79, förstår om det oroar. Men just att du gått ner i vikt behöver du inte oroa dig för, det har jag gjort båda gångerna utan att bebisarna varit mindre. (om du äter bra dessutom!). Har du fortfarande migrän så du behöver medicinera? Min migrän minskade när jag blev sjukskriven, vilar mer och senare i graviditeten. Hoppas pyret växer på sigHjärta

Min BM är bäst, känns bättre nu. SF mått har skuttat uppåt, hjärtljud och allt annat bra. Immuniseringsprov nästa vecka. Ont som tusan i ligamenten i dag, har stått och gått för mycket. Sidoläge i soffa nu, så skönt!

• weeme
    Redan47 skrev 2015-11-22 13:20:07 följande:

Någon.... Har precis ingått det äkta ståndet i gruppen...;)) ;)) ..... GRATTIS !!!!

Ja, förlåt det måste jag kanske berätta här också lite goda nyheter emellanåt! Min sambo och jag har tänkt gifta oss redan innan första barnet, men då fick min mamma en stroke. Sedan har eländet rullat på så vi har liksom inte haft lust. Nu fick vi en spark i baken när det helt plötsligt i stället för framåt jul blir BF 4 december. Dels för att vi har tänkt gör detta länge och dels för den berömda pappersexercisen efter BF slog vi till när prästen hade tid en onsdag kväll. Lustigt nog är vi nu vigda på Lettlands nationaldag. En liten hälsning från Gravid ! Nu är jag alltså Fru Weeme och känner mig som en anständig kvinna, haha. Fest för vänner och bekanta tar vi längre fram, jag ville egentligen gifta mig i maj så vi tar igen det då. Dock har jag aldrig drömt om att gå upp för kyrkgången uppklädd osv, det ger mig bara rysningar så detta med bara två vittnen, präst, kantor och vaktmästare och min min familj var så att säga perfekt.

Nöjd och gladSolig trots novembermörkret!
  • weeme
    Jag är bara jag skrev 2015-11-22 19:28:19 följande:

Inte "begravt" resterna idag heller... Vi har en minnesplats här hemma, med flera andra begravda, men nu tar det emot...

Kram! Inget man önskar någon.
  • weeme

Ajdå Jz, min migrän har som tur är avtagit även denna graviditet. Tror att magnesiumet hjälpte till, om inte annat så får jag kramp i benen så fort jag glömt tabletten! Hoppas flödet rättar till sig, vore ju den lätta lösningen. Tur de har koll på oss! Eftersom min var normalstor mätte de inte flöde första gångerna.

• weeme
    maijo skrev 2015-11-25 15:03:58 följande:

Stort grattis Weeme!

Själv har jag idag sett ett pickande hjärta på ultraljud. Men kan fortfarande inte fatta att det finns någon där...

Har ni andra gått till spec mödravård eller ordinarie MVC? Den "vanliga" eller privat?

Tack och stort grattis själv!

Min MVC följer riktlinjerna från i våras angående ÄD så fler kontroller hos dem och besök hos spec också. (Finns nya nationella riktlinjer från i våras tydligen). Går inte på privat MVC men för de första extra ultraljuden gick jag privat.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus