Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Redan47 skrev 2015-09-24 15:17:02 följande:
    Du får svar genom ett hcg prov. Och VUL såklart. Vi reagerar så olika svårt att svara på upplevelser.
    Tänker inte ta hcg-då får jag ju veta ändå före alla fester. Och VUL återstår att se om jag ens hinner till. Och vågar,kanske finns nåt annat sätt...
  • Jag är bara jag

Första besök/ hälsosamtal hos b.m idag. Gick långt över förväntan! Inte ett ord om min ålder. Behövde inte alls förklara det här med ÄD/ED. Det visade sig t.o.m att de haft en äldre kvinna där som gjort ÄD,trodde jag absolut inte i denna lilla kommun. Om VUL går bra blir det inskrivning den 29:e och sen UL så snabbt som möjligt. Alla får UL v.11-13 här. Fick boken Att vänta barn så hon verkade ta för givet att jag var gravid.

• Jag är bara jag

Läkarbesök idag. Inget VUL p.g.a min ångest. Dock hade det gjorts ett hcg-prov av misstag (ska skälla ut V.c p.g.a detta sen!) och det var högt och bra värde. Så läkaren tror till 95% att jag är gravid. Jag avvaktar att ta de orden i min mun, men tanken har börjat gro i alla fall. Går snart inte dölja heller,har gått upp en hel del...

• Jag är bara jag
    weeme skrev 2015-10-20 22:23:25 följande:
    Jag är bara jag, det låter bra! Smyggrattis!

Pink Lily, nej tyvärr..
    Tack! Ingen skulle ändå ta min mage för gravidmage utan bara tro jag är tjock antagligen. Man får ju inte barn efter 35 här -och det räknas väldigt sent!-så ingen tänker väl det om mig.
  • Jag är bara jag
    JZ79 skrev 2015-10-20 22:28:43 följande:
    Jag är bara jag..gratulerar också lite försiktigt smile1.gif Om hcg är högt så ÄR du gravid. Vilken vecka tror du att du är i? Håller mina tummar stenhårt att allt går som det ska!
    Tack! Här tros ingenting-jag är i vecka 10+2. Glad  Tar en dag i taget, men det känns mer lovande nu förstås. Kommer väl kännas konstigt på inskrivningen,som om jag låtsas vara gravid, men blodprov ljuger ju inte. Tungan ute
  • Jag är bara jag
    JZ79 skrev 2015-10-20 22:43:34 följande:
    Nej blodprov ljuder inte smile1.gif Låter bra att ta en dag i taget! När har du tänkt skriva in dig hos
    Bm?
    Har tid den 29:e. Invägning blir en pärs, men vad gör man när man hungrar ihjäl...? Har väl tatt minst 4 av mina 14 "tillåtna" kilon redan... Lågt blodtryck, men det är väl bättre trots allt. Hon var trevlig barnmorskan så det känns ju som jag haft tur där.
  • Jag är bara jag
    bullenochgrisen skrev 2015-10-22 00:04:52 följande:
    Grattis jag är bara jag! Du har bebis i magen :) ;)
    Det verkar så!  Glad
  • Jag är bara jag
    swede skrev 2015-10-22 09:09:59 följande:
    "Jag är bara jag"...stort grattis och välkommen! Förstår det är många tankar och oro...håller tummarna att det kommer gå bra för dig, du är ju en bra bit på väg nu! Orolig över dig Redan, tänker massor på dig! Hoppas så att allt gått bra!! Alla tankar till dig!
    Tack! Ja,27% avklarade, men lite orolig är jag än förstås och blundar fortfarande på toa.
  • Jag är bara jag

Fick veta idag att tsh sist låg på 0,96!  Glad  Har t.o.m gått ner som gravid så håller detta i sig känns det bra.

• Jag är bara jag

V.12 idag. Missfallsrisken är ju i stort sett över för länge sen, men det är ju den där MA-skräcken jag inte kan släppa... Blundar fortfarande och lär göra länge än. Inskrivning på torsdag. Undrar vad hon säger när jag inte gjort VUL och inte tänker göra UL heller... Mår likadant,orkar inte så mycket då blir det protester där nere. Väntar på spökveckorna,vi får väl se.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus