• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

zaq1234 skrev 2015-07-27 16:27:25 följande:

Fin mage redan!

Har idag varit på mvc. Allt såg bra ut, den ligger långt nere o är fixerad. Vill så gärna att det kommer igång snart! Idag 39+1. Känner inga förvärkar alls....

Men vilka goda nyheter! Fixerad och klar... Japp, bara gilla läget. Du behöver inte få förvärkar...
    Din graviditet är verkligen ett föredöme att det är möjligt även med ÄD! Kram snart bebis i famnen. Hur känns det?
  • Redan47

Tyckommig: jag undrar hur kommer du iväg med alla småttingar till BVC och m bebisarna? Har du bebisar i sjal o åringarna i vagn då? Jag beundrar dig även om jag vet det är en vardag o vi anpassar oss blir kreativa!

• Redan47

Zaq: förstår dig! Men unna dig att vara lycklig o tacksam för di resa! Du är värd det! Bebis kommer när som helst. Jag har inte fått förvarningar, mer än värkarbete som startat... Och sedan resa till bb. Så, ja du är normal. Visst ska du ha kontakt med bebis varje dag så är det. Så håll kontakten ich njut , snart är hen i din famn.

Millan, ohhhh va härligt det ser ut, tur vi får uppleva dessa stunder, då falnar smärta o obehag. Kärleken flödar! Kram

Tyckommig: jo du, vilket ekipage du må ha med dig! Gott att barnens utveckling fortskrider att de hämtat sig. Hur mår du nu?

Kakolina; vilken milstolpe detta kub är, detta bild och ljud bevis oxå. Stort grattis! Härligt du vill vara med o bidra i tråden.

• Redan47

Frk röd, vad hände på spec Mvc? Intresserad då det skiljer sig så åt i landet.

• Redan47

Zaq, ja nu är väntan olidlig. Ni har alltså ej fått datum för igångsättning? Ring o be o få ett. Hur stor är bebis nu?

• Redan47

Bullen: absolut, amningen påverkas av dig och din hälsostatus, du behöver sova och dricka mycket. Det är en psyk press på dig att producera mer för att mata så ofta. Den pressen oxå påverkar prod. Ja, det kan ta en vecka o mer innan produktion anpassar sig till den ökade mängden ni vill ha ut.
    Ang kräks, vilket kan va vanligt , men har du provat att ta bort alla mjölkprod ur din kost ett tag?
    Och jag skulle nog se till att få sova ut i ditt läge, köp hem ersättning så din man kan ge nr du sover. Skulle nog även där funder på att köpa hem fritt fr mjölkprotein. Det finns ox å ett Sempers Lac...någonting som kan ges utanpå amning.

Helt bedårande är det att se era knyten!!!!!

Zaq, stå på dig, klart du ska ha ett datum för igångsättning! Storlek på bebis ja om hen väger 2500 eller 4500kg.... Kan ju motivera hur länge hen kan låtas vara kvar.
    Plus din oro, ska tas på största allvar. Istället för fundera, ring förlossning och rådgör.

• Redan47

Bullen, du har ett heltidsarbete med bebis - ditt jobb. Så även om din man jobbar heltid dagtid borta, så är det nödvändigt att dela på nätterna! Det är ett gemensamt arbetspass. DU behöver oxå sova, för att orka och kunna ge ert barn mat med amning. Så det är hans ansvar oxå att du mår bra! Det är en vanföreställning att kvinna ned barn ska sköta allt dygnet runt när vi är två i relationen. Precis som du säger,du har ju även svårt att sova dagtid med hennes mattider. Det är kämpigt när det knorrar med matning.
    Ring o även googla på amningsjourens el Amningshjälpens hemsida.
    Just när de kaskad kräks är skitjobbigt. Har inte egen erfarenhet men tagit del av andras. Men viktigaste är att du tar hand om dig! Kram

• Redan47
    MillaQ2 skrev 2015-08-02 01:10:16 följande:

Förresten vet ni om man kan blanda bröstmjölk och ersättning ? Tänkte om hon inte gillar ersättningen kunde man kanske blanda för att vänja lite successivt?

Jo det är ett av tips, att liksom grunda bröstet m ersättning och vice versa. Amningskopp. Byta napp till sort som påminner mer om brösten, lättare att suga. Även killa henne på kinden och få igång sugreflexen.... Men Amningshjälpens är mkt bra plus deras rådgivare!
  • Redan47

Bullen; instämmer helt med blomman. Klart du ska komma ut om du mår bra av det, men var rädd om dig, kroppen behöver läka inifrån. Jag personligen älskar sjal som hjälpmedel. En trikåsjal hittar du lätt på blocket och fb finns en bärsjal sida oxå med köp o sälj.
    Då får du närhet och händer fria och vikten nära kroppen.

• Redan47

Hej allesamman!
    Zaq, spännande vad fort det ändå gott, du är i mål när som helst nu!!!
    Alla ni som har bebis i famn, det är så härligt att vara del av era berättelser o framgångar!

Jkz: skönt art du har en läkare som tar din värk på allvar. Visst känns plikten, men nu har du större plikt o ansvar för din hälsa. Det låter verkligen ur jobbigt det du har att dras med! Du redan v18!!!! Var tog tiden vägen?
    Frk röd weeme missne vilka veckor är ni i nu?

Imorgon har jag besiktning igen. Det känns bra och hoppas innerligt att resultatet bekräftar det. 2-3v till sedan största kris perioden över för TTS.
    Hur mår du o har du det HRE? Har du fasat ut allt?

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus