• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Bulle vilken fin bulle! Vad fint att ni njuter av tvåsamheten och tar vara på stunder. Skönt du mår bättre med tankarna runt KS.
    Werme, jo mg ger effekt på mig oxå omg. Hur mår du nu?

Vilk veckor är vi nu i? Tiden går riktigt undan. Jag går in i 20e veckan, 19+1. Kontroll på torsdag.

• Redan47
    villsågärna38 skrev 2015-07-05 19:31:47 följande:

Hej Redan!

Kikar in och säger hej smile1.gif

Redan v 20. Wow!!! Hur mår du och bebisarna?

Här är det fullt ös med treåring och liten Lovisa snart 9 månader som övar sig på att gå smile1.gif

Kram

Hej raring! Glad att höra av dig! Klart du ska titta in och bidra! Vi mår än så länge bra! Eftersom det är enäggs, kontroller varannan vecka UL, mäter allt ben, hjärnor, magar, kollar urinblåsor, hjärtan och fostervatten mängden i resp blåsa. Största risken för TTS fram t v24, sedan blir det isåfall lindrigare menar läkaren.
    Andfådd japp. Blir värre. Jobbigt att sitta, redan, de trycker upp magsäcken o andningen så det kläms i revben.
    Jag välsignar detta väder så jag kan hålla igång lite mer genom att bada o simma nu var dag. Så skönt att va viktlös! Har "bara" gått upp 5kg och det känns bra att ha kilon till godo mot slutet. För det känns tungt redan nu. Men sååå mysigt att vara gravid. Känner dem var dag, även om tvåan varit anonym idag.

Så härligt att det rullar på fint för er! Även om att ha barn är ett ständigt flexibelt liv där det dyker upp all sköns problem. Men kärlek o glädje överskuggar allt, eller hur! Kram
  • Redan47
    Snart lycklig skrev 2015-07-06 03:30:09 följande:

Ego: Igår söndag 5/7 föddes världens sötaste lille kille. Akut kejsarsnitt i 34+3. Allt gick bra. Lillkillen är så frisk och behöver inte andningshjälp.

Berättar mera senare.

Puss på er!
  • Redan47

hre: Haha, jodu, vilka resultat har Sveriges att presentera på ivf???
    Intressant ändå hur jä.... Olika det är... Men, jag har ju inte en rad i journaler här förvisso, min läkare när jag presentera mina mediciner som tex pred, inga problem, det är så liten dos (10mg) och så milt. Det får jag fortsätta med, huvudsaken inte min värk blossar upp.... Fragmin, inga problem ta det du grav ut, trombyl sa jag att jag äter förebyggande havandeskp jaha... Fortsätt m den, vi tar ut den senare innan BF.
    Men du har ju neupogen oxå inte jag.
    För övrigt har Mvc varit tillbakadragna ich ser att spec har huvudansvar....haft olika bm varje gång. Men går till Mvc här hemma bara för att slippa de längre resorna till spec- ett förslag fr deras sida. Men jag får när som helst byta. Nu känner jag de spec håller koll plus det har jag på mig själv så Mvc lite layed -back låter det va. Ska väl dit tror jag nästa vecka. Urin prov bt ja sen vet jag inte mer. Anmält mig till höstens gravid sim gympa.

Har du fortf dr d som konsult? Har du fått synpunkter på det?
    Har du tjockat på dig? Kram

Sägerdet samma, SL , dags att byta alias! "Är lycklig " .

• Redan47

Milla o Bullen: glada nyheter, nedräkning så det förslår!

Jag har varit på kontroll idag: UA!!!! Det är lättnadens suck. Tyckte inte jag känt tvåan alls p några dagar, bad dr att kolla det först om den lever. Det gjorde de! De har flyttat sig igen, hahah, de låg nu på tvären igen med huvud åt vänster och sparkar åt vänster- förklaringen på att det bara varit/är aktivitet på höger sida. Även om jag bet att de kan flytta p sig mkt än så blir jag ändå lite nojig när ena sidan inte känns knappt något. Sedan fick han återgå till sin undersökning, jag lurade till lite.trött.
    De är fortf jämnstora, mkt bra hjärta flöden o tryck! Han såg nöjd ut han oxå. Som han sa det är det som r mindre trevligt med hans UL jobb, att även få se sådant som inte är meningen att se.... Dvs missbildningar, hjärtstopp, mm. Men i vårt fall oxå en jätte tillgång att få veta i tid, sa jag. Precis, sa han, det är fördelen. Chans att rätta till. Kram tiller alla. Ps det är flickor, inte ändrats sedan förra ggn.

• Redan47
    weeme skrev 2015-07-10 00:08:06 följande:

Har letat lite, finns det någon grupp på facebook som kan vara kul att gå med i? FL i all ära, men den hänger sig och laggar heeela tiden så jag undviker att "hänga" här.

ÄD i Sthlm 'gruppen. Lugn. Ankn till Riga tjejer. Ang buggar i FL , jag har mailat dem och nu är det bättre så när som mailfunktion som inte funkar för mig att skicka.
  • Redan47

SL: skönt att höra av dig. Det är normalt att det är trögare för kroppen hjärnan att kicka igång mjölken efter KS. Du har dessutom en stress i din kropp med havandeskapsförgiftningen. Så ge dig själv lite space, och cred för det du gått igenom. Det kommer komma igång, precis som de andra säger: Lugn o ro, sov, vila och bara mys med sonen när det går. Låt honom finnas vid dina bröst, närheten och kärleken kommer hjälpa dig igång. MEN- måste tankar o prestation fördröjer processen.

Jag hade skitjobbigt med min son, han skrek var vrålhungrig min mjölk sprutande men pojken sög inte.... Många tårar o panik o stress över att inte lyckas..., vi gör det lätt till en personlig kompetens fråga- det är det inte- det ordnar sig! Din kille, Han är alldeles ny och jag förmodar inte suger så stark pga sin prematur.,., när han suger ordentligt kommer det hjälpa dig. Ni är ett team. Bli vän med pumpen för ro skull. Se det bara som ett hjälpmedel som ev kan pusha påprocessen. Du är bäst! Du är värdefull! Du har äntligen lyckats! Du har ditt älskade efterlängtade barn hos dig- njut av det, låt kärlek flöda! Mjölken kommer med den. Kram vännen så glad för dig att du lyckades.

Hoppas du läker o BT släpper snart!

Frk RÖD: VIlken milstolpe - jag vill hänga med o kolla!!!' Det är ju det häftigaste UL av dem alla.

Tyckommig: självklart ska du ha de färger du vill på din barn. Jag är motsåndare till stereotypa föreställningar hur barn ska kläs. Det finns inga könsfärger! Så skönt för er att kidsen klarat sig så bra trots prematur! Mår du oxå bättre nu?

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus