• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Snart lycklig skrev 2015-07-23 20:06:32 följande:

buss=bara

Va skönt att höra av dig! Tänk att du fick ditt barn till slut, så härligt! Njut av det. Sömn o att dricka mycket är oxå A o O för amningen. Har ditt blodtryck stabiliserats? Äter du fortfarande mediciner? Amningen kommer, tro mig. Vila i nuet bara. Gosa o mys massor. Du är fullt tillräcklig som du är ! Ovadsett antal ml du får ut just nu. Du får ju ut iallafall!
    Med mitt andra barn flöt det bara på, tack vare tror jag det lugnet jag hade i mig plus att förlossning o allt gick så bra. Inget stresspåslag alls . Skötte mig själv.

Du har fortfarande en stress situation omkring dig. Det ordnar sig. Du vill amma och då kommer det bli så. Ha bara tålamod och var nöjd med det som kommer varje dag. Slut slå på dig själv. Du är god nog!
    Du gjorde det, en bebis, den envisheten , ta fram den, du har det i dig! Kram kram

Från redantrött trött;)
  • Redan47

Milla mfl: det är viktigt tycker jag att vi beskriver vår verklighet som den är och hur vi upplever det. Hur vi andra påverkas av det.... Skit i det! Ja faktiskt. Vi är så hormonstinna så det går inte att förutspå hur vi påverkas. Ärlighet - det hanterar vi. På det sättet kn vi ju påverka de möten vi har därute och känna oss stärkta av varandra.
    Det är oxå min avsikt med denna tråd!

Var vi än befinner oss, sköljs vi över av oro någon gång. Vi har en lång resa för att kommit dit vi är idag. Det är självklart vi klarar varandras sanningar! Viktigt för mig att vi kan vara ärliga med det vi känner. Att du Milla beskriver din resa och Zaq begrundar o tar del av din erfarenhet. Bm tycker jag, har en tendens att inte lyssna på den ängslan vi bär och den resa vi gjort, utan slå bort den och på det sättet få oss känna oss förminskade o nojiga. Det ÄR INTE okey !!!! Därför har vi varandra.

Tillsammans är vi starka! Vi har så mycket kunskap! Kram

• Redan47

Skade: ha det så gott nu i er nya tillvaro. Va jag förstår så är det mycket med ett barn på neo med allt vad det innebär, bebis verkar ändå stabil?

• Redan47

Hur sjutton gör ni när ni lägger upp bild? Är det bara möjligt med dator? Får det inte funka med iPad iallafall....

• Redan47
    bullenochgrisen skrev 2015-07-26 17:18:29 följande:

Jag får det inte Heller att lyckas med Ipad. Men jag lägger upp bild via telefonen det går.

Hur gör du då? Kopiera du bilden och klistrar in?
    Jag har provat kopiera bilden fr bildströmmen, men den går inte att klistra in. :((
  • Redan47

Jag går ju där för jag har en riskgraviditet. I mitt fall är det extra UL pga risk TTS och extra läk kontroller på mig, då de vill ha koll på mitt hjärta-kärl sa läkaren jg träffade första gången. Hon följde även upp tsh. Ska på läk besök igen om två veckor.
    Jag kommer förmodligen oxå låta göra mina ord bm besök där oxå och inte på min hemort. Då jag inte är nöjd m hur de hanterar mig. Kan när som helst gå till spec Mvc istället, de gjorde denna lösning för jag skulle slippa extra långa resor. Annars hade även mina bm kontroller skötts på specen oxå.

• Redan47

JZ: tack:). Ja jag skulle ligga på. Du är ju ansvarig för Din hälsa. Ingenting går av sig själv min erfarenhet....

• Redan47

Jz . Finnemang då har du mer koll nu. Verkar rimligt har för mig sett v20 fler ställen. Jag tror det bland annat har att göra med att före det görs inga "räddningsinsatser" då fostret ej klarar sig utanför. Försäkringar mm börjar gälla , moderskaps intyg fr då oxå.
    Havandeskförg kommer i dager efter v20.
    Jag skulle tex ringa gyn akut före v20 och nu förlossning efter v20 om det inträffar något akut.
    Kämpigt att ha så mkt huvudvärk för dig. Kram!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus