• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

SL: skönt det bt lugnat sig m medicin! Vila betyder ju inte ligga 24h :)... Men att oxå knoppa av det som ligger över dig och låta mannen axla en del nu. Du bär barnet, den bördan just nu räcker för dig. Lyssna på kroppen! Ge dig själv utrymme att vila för du är värd det och behöver det! Någon tv serie du kan avverka en tid framåt? Bra att du har fått tydliga förhållningsorder. Jätte kram !!!

www.sydsvenskan.se/inpa-livet/chatt-havandeskapsforgiftning/

Professor Hansson i Lund forskar på hvskförg, ovan länk en chat dokumenterad.
    Bla så berättar han att stresshormoner utsöndras vid havandeskapsförg, så neg stress bör undvikas.
    Och att trombyl är förebyggande.
    Jag har läst Deras forskning mkt intressant, och inom några år kommer vi tidigt med hjälp av ett blodprov veta om vi får det.
    Inte ens min läkare på spec Mvc visste om tex trombylen....

• Redan47

HRE, jag sätter mina längre ut horisontellt m naveln, drar ut skinn/fett. Funkar bäst på högres sidan, vänster tenderar ge blåmärken. Låret har jag provat tidigare, gjorde så fasligt ont, blev blåmärken ixå, så jag väntar med att flytta mig dit. Hur mår du nu?
    Jag mår bättre men behöver sova på em för stt må bäst. Har ej gjort det i helgen o sena kvällar.... Jag är helt slut idag. Somnade 21 igår vaknade 01, kunde inte somna om... Låg vaken till 5. Åt lite frukost la mig o surt kom upp i halsen. Usch! Sedan dess sovit till o från. Hjärtat hoppar så i kroppen, obehagligt o svårt att somna in då.
    Frk röd grattis!! Glömde skriva det. Härligt med det där avstampet som hjärtat är.
    Weeme: blodtrycket hoppas det håller sig på lagom nivåer nu! Ta det lugnt.

• Redan47

Tyckommig vilken riv start! Skönt att barnen ändå verkar må så bra! Får de åka hem redan? Är inte smitta o infektioner fortf risk för dem? Inte flr att sjukhus är den renaste platsen ;p
    Kram och så skönt du mår bättre efter omständigheter!

• Redan47
    MillaQ2 skrev 2015-06-23 13:11:50 följande:

Tycker listan är så bra, har svårt att hålla allas fakta i huvudet, hoppas fler fyller på! Kan man lägga in listan i TS startinlägg? Alltså om du Redan kan göra det (vet inte om det funkar)?

Hur gör jag då? Ingen susning själv...
  • Redan47
    Snart lycklig skrev 2015-06-23 13:45:26 följande:

Idag v 33, 32+5, fortfarande +22 kg. ;) Mycket, men jag är ändå glad att jag hållt mig på samma vikt i flera veckor. BM säger att det inte går att jämföra min viktkurva med andras, då jag tagit så mycket mediciner.

Nu snart koll hos BM. Får se om HF ligger still och inte ökat.

Skit i vikten! Din dröm att få bära o föda barn har du nått, det är allt som betyder något. Det är vår fåfänga som knackar på... Hos mig oxå, jag hade ju en övervikt i ingång redan efter hormoner o kortison. Sett fluffig ut länge nu! Men det är det värt, vet att det går att jobba bort sedan.

Hoppas dina värden håller sig nu så
    Bebis kan stanna kvar lite till! Fattar inte vad fort det gått , crazy, minns när transfer gjordes både din o min.
  • Redan47

millaq läste att hos omföderskor är det vanligare att barnen ligger tvärläge, finns mer plats. jag tror nog din bebis vänder sig...
    TPO är antikroppar som testas. Tsh t4 sköldkörtelns funktion, är de värdena förhöjda efter flera provtagningar tas även prov på antikropparna.... Men i ert fall i slutet mot grav ingen aning.

Jag: har kontroll på torsdag igen. Tror inte den har någon titel... Eftersom jag går p UL kontroll varannan vecka pga högrisk grav. De kollar varje gång; hjärtat, urinblåsa, magsäck, fostervatten, blodflöden, mätningar fysiska, o rörelser. Kön såg han nog redan förra gången, tror jag, han frågade då om vi ville veta, ... Om det skulle framkomma vid undersökning...typ. Just när ena fostret var synligt mellan benen. Om vi frågar på torsdag får vi nog veta. Lite nyfiken känner jag mig...mannen oxå! Idag 17+3. I början på augusti blir det oxå kontroll av livmodertapp mm ett VUL och UL på barnen. Känns ängsligt lite då och då, det faktum att det när som helst kan utvecklas till TTS även om det även är 80% chans att det inte utvecklas...min man sa just idag att det inte var likt mig att va så ängslig o lite orolig. Em. Känner ju oxå hur vi kämpat för att komma till en graviditet. Vill detta går vägen, ni vet alla vad jag menar. Jag känner tydligt att det är detta som skiljer en spontan graviditet mot denna. Vi har levt så länge att det självklara inte är självklart. Kram ska fylla i mig på listan när jag tar datorn.

• Redan47

Bling: grattis!!! Jag började trappa ner östrogen v9+. Från 8mg oralt o 4mgvaginalt. Färdig v12. Start nedtrappning progestoron enl schema v 12, men jag startade nedtrappning v14, efter besök hos spec Mvc, fr 800-1200mg. Färdig v 17.

Weeme: jag hade oxå sådana känningar, blev lite rädd eftersom jag tidigare haft blödning m sammandragning mens värk. Men blev inget mer, och eftersom det inte går att göra någonting åt det, vilar jag när sammandrag blir för kraftiga. Nu en period som är lugn. Hitta något som kan lugna dig.

Fick lära mig av en läkare att det är acetylsyra trombyl som är den förrädiska som kan bli farlig, då den försvårar att stoppa blödning. Inte Fragmin. Ju närmare BF avsluta. Tyckte min läkare sa till v 37. Som sagt datum, kommer hela tiden beror på hur vi tre mår.

• Redan47

Tyckommig : grattis! Vad skönt ändå, även om det blir mycket jobb o lite sömn vad jag förstår till en början. Hemma bäst! Hur mår du nu?

• Redan47

Rapport: 17+5, dagens UL visade inga tecken på TSS! Puh. Lättnadens suck. De är jämnstora o allt ser bra ut. Rätt storlek för tiden. Fram till v 24 är tydligen störst risk det uppkommer om det kommer. De har flyttat sig från sina tvärlägen! Nu på väg att ligga på var sin sida av mig, 2 an till vänster högre upp strax undr revbenen. 1 ligger lite mer neråt hängandes åt höger. Kram på er alla!

• Redan47

Bullen fy vilken hemsk upplevelse du haft! Varför bricanyl? Fanns ingen bm eller så som kunde stötta dig? Tänker vilken utsatt situation du varit med om. Vem vet bebis kanske gör en vändning! Kram på dig

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus