• zaq1234

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Tack weeme

Hur gick det idag Redan?

JZ... Lider med dig att ha så mkt migrän o så länge...

Här händer det inget.....

• zaq1234

Blev så otroligt glad när jag kände en svag värk vid 6 tiden igår. Mer vid 9-10, åkte in till sjukhuset vid 11.30, började bli lite jobbigt då. Kl 13.30 kom det en flicka!! Gick pytte lite sönder. Använde tens hemma o sedan lustgas på sjukhuset. Nu ligger vi på bb hotell o har det toppen, är så enormt tacksam.

• zaq1234

Tack alla gulliga ni för allt stöd o alla grattisar!! Åkte hem från BB igår. Kom inte riktigt ihåg vad jag skrev sist. Var ju så säker på pojke, blev så förvånad att det blev en tjej! Spelar absolut ingen roll. 51 cm o 4060 g. Bm som jag inte tyckte kunde några av mina frågor var säker på att det var en liten bebis på 3kg... Nu blev det ju 6 dagar sent, hon kanske växte på sig snabbt

Nu är det amning som gäller. På natten har hon ätit 40 min per timme..det funkar dock, så glad för det, man är dock rätt öm... Imorgon återbesök, får se då om det är ok eller inte. nu är det en liten som vill ha mat...

• zaq1234

Tack Redan! Är också så glad att hela resan gått så bra, minns att när jag skrev i april 2014 att jag redan blev orolig för de första medicinerna jag skulle ta, dina kommentarer, de hjälpte mig. Har ju eg inte ätit så många, bara standarden, men jag som aldrig ätit ngt tillskott eller knappt alvedon så var det en stor oro att ta dessa som ingick. Fick heller aldrig några blödningar och endast de mest vanliga grav besvär som illamående, ibland kramp i vader på natten, samt trötthet. Så tacksam att det gått bra, i många år hade jag ju gett upp tanken på att lyckas, himla tur jag träffade en Gyn doktor här som tipsade om Riga.

Förra dygnet ammade jag 28 ggr. Var på återkontroll igår o väger då 3950 från sina 4060 för 4 dygn sedan, så det kändes bra.

• zaq1234

Inte roligt att höra om dina foglossningsbesvär Redan Hoppas att de är övergående, bra att de ändå lade in dig så att du får den bästa hjälpen!!

Kanske har frågat förut, men vad är reglerna i ditt landsting ang igångeättning? Så du vet i alla fall ditt max antal veckor du har kvar. Styrke kram till dig!

Hur mår du JZ? Tänker på dig med din migrän, det måste vara så jobbigt! Kram till dig med.

HRE hoppas såret läker fort!!

Å vad söt Bullen, härligt du mår bättre.

Tyckommig, förstår att det känns jobbigt med ingrepp på en sådan liten, bra att det inte var ett stort. Vad har de sagt ang känselbortfall, kommer det tillbaka efter en vid tid eller? Är helt imponerad av att du kan ta hand om så många små samtidigt!!

Milla, hur mår du?

Skade, tänker på dig, hoppas allt är bra, var länge sedan vi hörde ifrån dig.

• zaq1234

Milla, vad jobbigt för dig med både migrän o smärta i handleder, hoppas så att det ger med sig snart.

Själv känns det som att jag ammar konstant fortfarande, dock har det blivit bättre på nätterna, endast 1-3 amningar de sista tre nätterna, så skönt att få sova efter 3 nätter utan sömn. Redan du rekommenderade Outlander för ett tag sen, så den håller jag på att se, men som sagt ömma bröst....enligt BB skulle jag ej smörja med kräm utan endast bröstmjölk sa de...
    Har efter en vecka kommit ut på mina första promenader, kunde gå ca 1h, vilket jag inte trodde, men det verkar ha läkt ihop bra än så länge.
    Spännande på tisdag då bvc kommer på hembesök, kul att se vad hon väger.
    Milla, vet ej om bvc är bra eller inte, beror ju helt på vem man får...jag lyssnade av de tre olikas telefonsvarare o tog den som lät trevligast o hurtigast på rösten.... får se hur det blir.  

• zaq1234

Weeme, tycker att man på bb får just olika råd beroende på vem man träffar, alla är proffsiga o ger självsäkra intryck. Så just den vi träffade på återbesöket tyckte att man skulle använda allt naturligt fick ingen mer förklaring än så. Hade dagen innan köpt en tub ullfett, så jag har det med hemma. Bra att veta att det var bra att nyttja!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus