Tack Redan, allt bra med mig, sammanfattat, mådde illa vecka 6-16, men sedan bra, får kramper i benen på nätterna, är törstig hela tiden, orkar bara med promenader, spänner i magen vid annan ansträngning slutat med alla mediciner/vitaminer förutom levaxin, folsyra o d vitamin. Så jag tror jag mår som bäst nu...när jag läser om andra i tråden så har man värre att vänta o ett par veckor. Har massor med energi nu många projekt på gång hemma.
Jag skrev in mig vecka 10 för att vara säker på att få tid för KUB i rätt vecka. Då tog de prover som de skulle då också. Man går ju så sällan i början, jag tyckte också att de inte sa några nyheter, de är noga med alkohol, sist jag var där fick jag en broschyr ang att man inte ska skaka sin bebis...om de bara visste hur mycket man gått igenom för att bli gravid så känns det bara vet inte hur jag ska uttrycka mig, men man är ju så otroligt försiktig och påläst...att man gör allt för att skydda sin lilla i magen o även efteråt.
Nästa tid hos mvc efter vecka 10 fick jag vecka 20, även fast bm tyckte det var lite för tidigt, huvudsaken att det var efter RUL.
Nästa tid är efter notch, som är i vecka 25, så tid hos bm vecka 26.
Jag frågade om jag inte skulle komma tätare och mäta blodtrycket nu efter vecka 20, men hon sa att risken är först efter vecka 25 men jag har ändå 4 veckor till nästa gång vecka 29..hon att om man är orolig så kan man gå på den öppna mottagningen och mäta när man vill, så det kommer jag nog att göra.