• lanylena

BIM maj 2015

En fortsättningstråd för oss som inte plussade i april, och har nytt BIM i maj.

• Svar på tråden BIM maj 2015
  • daoan

Blir galen:(

Testat med nya "billiga" ÄL- stickor denna månaden... Men har inte sett någon ökning alls(är ganska jämt hela tiden- men är inte gravid nej!) och nu är jag efter den perioden jag skulle haft ÄL!

Var på Gyn undersökning 16e. Då såg de ingenting. Lite hormonändringar på äggledaren som kunde bero på Pco. Eller kan detta ha betytt att kag HAFT ÄL? Läste någon som fått se det på VUL dagarna efter ÄL och då var det tydligen så... Någon med erfarenhet?

Enl stickorna var det en PYTTEökning den 13-14 nämligen...

• lanylena
    ÄL-lista

18-20/4 daoan
    19/4 Aniroma, crystalised
    20/4 Syllin
    21/4 lanylena, Brinkly

21-25/4  Symetrical
    22/4 malink80
    26/4 Ljh87

27/4 Hanzi
    28/4 halo83, Angdev, Fronten
    29/4 Otti, E90A
    30/4 Kolan91

1/5 Jullan1989
    1-2/5 cleo

2/5 debbie85
    3/5 Spring16
    6/5 Donner82

BIM-lista

27/4 Miniimy
    2/5 Fiijah89, Carolaj83, cocospaj, crystalised
    2-4/5 daoan
    3/5 Aniroma
    5/5 lott77
    6/5 lanylena, Mlan, malink80, Syllin, Brinkly
    8/5 Tett90

10/5 Ljh87

11/5 sowe81, Hanzi
    12/5 halo83, Angdev, Fronten
    14/5 E90A
    14-15/5 cleo
    15/5 Kolan91

16/5 debbie85, Fian88, NellieMeja
    17/5 Spring16
    18/5 Jullan1989 
    20/5 MartinaLarsen, Donner82
    21/5 mkes

25/5 Moannaa
  • isali
    mkes skrev 2015-04-21 13:21:00 följande:

Haha! Nä, länge vet jag inte, men har väl en ovana att börja testa tidigt med både äl-test och gravtest... Har i alla fall lärt mig att äl-test både ger utslag vid mens och graviditet och clearblue brukar öka synbart varje dag när man är gravid. Ser absolut på bilden! Hur många dagar har du testat? Ser du stegring? Hur ser ältesten ut?

Ältesten började för 6 dagar sen ge utslag. De 3 första halvstarka, de senaste 3 dagarna superstark. Är på jobbet nu så har tyvär ingen bild! Men de 3 senaste dagarnas ÄL test är riktigt starka! Ett var starkare än kontrollstrecket till och med! Har testat Gravtest varannan dag i kanske 8-10 dagar, så 4-5 st! Men bara stickor! Och har sen igår testat med andra test. Stickorna har ej gett något resultat! Men testa tidigt gav ett streck!

Min förra mens hoppade över. Är idag på BIM+16!
  • isali
    lanylena skrev 2015-04-21 13:12:17 följande:

isali - Vad säger BM om detta annars då? Kanske kan kolla med henne?

Ska ringa henne imorn. Hade faktiskt glömt henne i allt detta!
  • isali
    Symetrical skrev 2015-04-21 12:18:51 följande:

Var där för en timme sedan. Äggblåsan hade som misstänkt inte vuxit mer än några få mm, så nu har jag fått letrozol utskrivet till nästa cykel för att förhoppningsvis skynda på ägglossningen då.

Känns skönt att försöka göra något åt det i alla fall. Börjar bli lite smått otålig, måste jag tillstå! :-S

Men åh så drygt! Förstår hur det borde kännas :/ Att behöva vänta på ännu en grej!
  • Symetrical
    mkes skrev 2015-04-21 13:21:00 följande:
    Haha! Nä, länge vet jag inte, men har väl en ovana att börja testa tidigt med både äl-test och gravtest... smile5.gif Har i alla fall lärt mig att äl-test både ger utslag vid mens och graviditet och clearblue brukar öka synbart varje dag när man är gravid. Ser absolut på bilden! Hur många dagar har du testat? Ser du stegring? Hur ser ältesten ut? smile1.gif
    That's my girl!!!
  • isali

Alltså! Ni är grymma! Måste bara säga det! Tack för att ni tar er tid, redigerar och hjälper sånna som oss som är helt vilsna, haha!

Vet inte hur osäkra clearblue är efter 7 timmar, men jag öppnade upp morgonen test och såg då klart ett streck.

Detta är efter redigering!

• mkes
    isali skrev 2015-04-21 14:03:00 följande:
    Ältesten började för 6 dagar sen ge utslag. De 3 första halvstarka, de senaste 3 dagarna superstark. Är på jobbet nu så har tyvär ingen bild! Men de 3 senaste dagarnas ÄL test är riktigt starka! Ett var starkare än kontrollstrecket till och med! Har testat Gravtest varannan dag i kanske 8-10 dagar, så 4-5 st! Men bara stickor! Och har sen igår testat med andra test. Stickorna har ej gett något resultat! Men testa tidigt gav ett streck!

Min förra mens hoppade över. Är idag på BIM+16!
    Vad knasigt! När jag har kört med både ältest och gravtest har de visat stegring samtidigt, och ältesten har inte blivit "positiva" förrän efter gravtesten var riktigt starka. Du kanske är ett sånt där mirakel med två livmödrar som ägglossar i båda två på separata tillfällen? Men ja, låter klokt att ringa bm. Har du fler test att ta imorgon?! Spännande att se om de blir starkare ju!
  • mkes
    Symetrical skrev 2015-04-21 15:47:42 följande:
    That's my girl!!!
    *INTERNET-FIVE* Skål (varför har de ingen emoji som gör high-fives förresten?!)

• mkes
    isali skrev 2015-04-21 15:55:14 följande:

Alltså! Ni är grymma! Måste bara säga det! Tack för att ni tar er tid, redigerar och hjälper sånna som oss som är helt vilsna, haha!

Vet inte hur osäkra clearblue är efter 7 timmar, men jag öppnade upp morgonen test och såg då klart ett streck.

Detta är efter redigering!

Man tycker ju inte att det ska visa så starkt om man inte är gravid! Hur ser det ut oredigerat??
    Men! I egenskap av någon som fått väääldigt tydliga streck på cb utan att vara gravid så litar jag inte helt på dem. Vad har ni annars för test i Sverige som ska vara bra? Förvånad
Svar på tråden BIM maj 2015