• soofa

BIM maj 2015

Kixpix skrev 2015-05-04 14:13:02 följande:

Bättre bild. Min syster har sett bilden och säger att det är ingen tvekan!!!!

Tycker mig också ana något där! Kul! :)
  • soofa
    Otti skrev 2015-05-05 06:57:59 följande:

Så jäkla glad!!! Men kan inte tro på det än!! Tog först den vanliga och tyckte att hur kan det bli så starkt plus redan!? Så väntade en halv timme och pressde fram lite mer kiss haha och tog ett digitalt. Och ja positivt där med!!

Det häftiga är att jag vet verkligen när det fäste. I onsdags på äl+3 så kände jag stickningar och i torsdags började "mensvärken". Har sedan dess haft värk av o till och har redan börjat må lite illa igår och idag. Värken kommer mer och mer redan.

Så mycket känningar redan!?! Hur ska detta sluta haha!

Men det som gör mig lite orolig är att jag småblött ända sedan äl. Lite mer sen i torsdags men typ bara på förmiddagarna.

Vet att jag blödde typ en mens med sonen också men kommer inte ihåg när/hur mycket.

Grattis!
  • soofa
    vår sommar skrev 2015-05-06 06:49:25 följande:

Åååå nej. Där kom min mens. En vecka förtidigt.

Tråkigt! :/
  • soofa
    debbie85 skrev 2015-05-05 11:12:45 följande:

Grattis ni som fått plus!!!

Här visar min CB fertilitetsmonitor på maximal fertilitet.

Sen har jag sjukt ont i magen nere till höger. Fattar inte varför man ska ha ont i magen vid ägglossning?? Det är ju inte så att man blir sugen på sex då ju.

Ja ja. Kan inte mannen komma hem och göra mig gravid nu?!

Hur funkar denna monitor? Är den bra? :) 
  • soofa
    carolinewendel skrev 2015-05-06 07:24:42 följande:
    Jag vet inte vad jag ska tro. Försöker vara inställd på att mensen kommer snart.. Är ju på bim+4 idag, fortfarande massa symtom, fortfarande ingen mens, fortfarande temp stadigt på 37,4 (har normaltemp på 36,5 annars), men får bara negativt på graviditetstesten..

Läste i en annan tråd om en tjej som fick negativt på testen från graviditetskollen och positivt från annat märke, så jag har beställt hem andra som borde komma imorgon/fredag.
    Åh, vad jobbigt att inte veta! Av det jag läser låter det ju verkligen som att du är gravid, jobbigt att graviditetstesten visar negativt. Hoppas du plussar senare i veckan! 
  • soofa
    lillskrutten skrev 2015-05-06 07:21:44 följande:

Blir ingen januaribebis. Idag kom mensen. Men får se det positiva att jag kan få bättre koll på cykeln genom appen jag började använda förra månaden.

Tråkigt! :/
  • soofa
    Fronten skrev 2015-05-06 09:46:25 följande:

Svagt plus på cb plus i dag på bim-6( 4) omöjligt fånga på bild och tillräckligt svagt för att jag inte alls kan glädjas. Kan lika gärna vara ett spök då det är grått snarare än blått. Tog dock ett helt blankt likadant i förrgår.. Mår illa, har aldrig haft så här ömma bröst innan mens och molvärker i tjejmagen.

Stort grattis till alla plus och alla andra ett stort lycka till nästa gång eller nu om ni ej nått bim.

Åh, vad spännade! Hoppas det inte är spök utan att det blir starkare senare i veckan!
  • soofa
    EliWe skrev 2015-05-06 10:51:25 följande:

Hur tänker ni med tex alkohol just nu? Lever ni som vanligt eller håller ni uppe tills mensen kommer?

Jag ska nämligen på after work på fredag, och då är jag på bim-8 så inga test kommer ju visa nåt, men det kan ju faktiskt finnas nåt som bildas där inne.

Är så kluven hur jag ska göra

Jag höll upp förra månaden just för att jag som du tänkte att det kunde vara något där i magen..
  • soofa
    debbie85 skrev 2015-05-06 14:21:47 följande:

soofa Den funkar bra. Mäter östrogen och LH. Man kissar på stickor ca 10-20 ggr i en cykel med start dag 6. Den visar vilka dagar man har låg, medelhög och maximal fertilitet. Stickorna kostar ca 300 kr för 20 st. Den är bra om man är osäker på när man har ägglossning t.ex. Jag är egentligen inte alls osäker på det. Köpte den inför att vi skulle tillverka dottern. Var övertygad om att vi skulle ha svårt att bli gravida bara för att det inte gick på första försöket. Lite knäppt men sån är jag. Dottern blev till på andra försöket.

Haha, jag tänker likadant som du - att det kommer bli svårt att bli gravid, fast att vi egentligen bara har försökt en gång. Så dumt när det sätter sig i huvudet sådär.
  • soofa
    Kixpix skrev 2015-05-06 16:20:22 följande:

Här är ett tydligare plus! NU är både jag och sambon övertygade ;)

VÄLDIGT tydligt! Grattis! :)
Svar på tråden BIM maj 2015