Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

BIM maj 2015

soofa skrev 2015-05-14 14:51:08 följande:
    Snor gärna också åt mig det BIM-datumet. Finns kanske någon som vill ha mitt ÄL-datum den 16/5? I utbyte mot ett snart BIM-datum alltså. Skrattande
    Jag tycker du kör på det! Med andra ord borde du testa om en vecka om mensen inte kommit tills dess.
  • Symetrical
    Ljh87 skrev 2015-05-14 15:08:17 följande:
    Åh fy, jag känner igen de känslorna så väl! Är inne på bim+4 och har ännu ingen mens. Lite smått illamående och blodsockerfall under dagarna som blir bättre när jag får i mig lite mat. Min man fyller år på lördag så vi har bestämt att vi ska vänta tills dess innan vi testar. Men väntan är ju nästan helt olidlig!
    Blir så imponerade av du klarar av det! Vilken karaktär! Här hemma finns inte ens det ordet med i vokabuläret...
  • Symetrical
    soofa skrev 2015-05-14 16:07:25 följande:
    JAPP! Slänger äl-testerna i väggen och går direkt på gravtesterna istället! :D
    Så skall det låta!
  • Symetrical
    Donner82 skrev 2015-05-14 17:45:21 följande:

Här kommer ett från eftermiddagen. Jag ser fortfarande en skugga. :) Vad tror ni? :)

phpEz97VV68643.jpg

100 % positivt! No more vino for you, dudette!
  • Symetrical
    mkes skrev 2015-05-14 23:08:48 följande:
    Tills den ligger skönt? smile2.gif Och har kopplat ihop sig med några fina blodådror. Eller nåt.
    Underbart svar! Eller nåt.
  • Symetrical
    Maka94 skrev 2015-05-15 08:21:31 följande:

phpgapPib83334.jpg

Är det någon mer än jag som ser ett svagtsvagt streck? Eller inbillar jag mig?

Ser eventuellt ett mycket svagt streck i vissa vinklar. Syns det tydligare på riktigt, eller? Brukar ju vara svårt att få med på bild!
  • Symetrical
    GlitterLina skrev 2015-05-15 09:00:23 följande:
    Teststrecket e starkare än kontrollstrecket idag me.. phpcmQch217974.jpg
    Envist värre! Du är inte preggo, då..!?
  • Symetrical
    GlitterLina skrev 2015-05-15 10:11:07 följande:
    Oj men kan det isf redan visa sig..?
    Beror ju på om du haft äl tidigare än du trott. Vilken dag i cykeln är du på nu?
  • Symetrical
    debbie85 skrev 2015-05-15 11:07:49 följande:
    Nä, det blev inget test. Vaknade av att jag var kissnödig vid 4:30 imorse. Kissade faktiskt i en mugg. Men sen kändes det inte rätt att ta ett test så jag hällde ner kisset i toan igen. :-P
    Angie4 skrev 2015-05-15 07:01:41 följande:

Har testat 3 mornar i rad nu med testlagrets stickor (har aldrig använt dem förut) och får varje gång ett ganska svagt teststreck, alltså ett starkt kontrollstreck och ett svagt teststreck. Vågar man hoppas? Har inte BIM förens på söndag så tänkte vänta tills dess med att test med CB.

vågar inte heller tro för mycket eftersom det är vårt första försök o det känns ganska otroligt att det redan skulle tagit sig..?

Det låter ju onekligen som att det är positivt! Synd att du inte kan lägga upp en bild på testerna. Men alltså det finns ju knappt falskt positiva test. Det är om det skulle vara ett sånt där s.k. spökstreck som jag knappt vet vad det är. Nån annan kanske vet och kan förklara?
    Hänvisar frågan vidare till testexpertpanelen aka mkes!
  • Symetrical
    debbie85 skrev 2015-05-15 11:20:20 följande:
    Åh vad härligt! Stort grattis!!! smile2.gif

Jag är rätt så påläst om olika vitaminer och vad ev brister kan ha för effekter (jobbar inom sjukvården och är extra intresserad av vitaminer/mineraler). Jag tar redan tillskott som om jag vore gravid då jag vill ta dom från första början. Dessa tar jag: www.greatlife.se/halsoprodukter/baby-and-me-trimester/ Dom kostar ungefär 200 kr i månaden men det tycker jag dom är värda. Dom innehåller inga syntetiska vitaminer vilket är jättebra. Dom är baserade på ekologiska råvaror (så inga bekämpningsmedel och andra gifter). Dock behöver du komplettera med framförallt extra D-vitamin. En gravid kvinna ska ta ca 4000 IE per dag (det motsvarar 100 mikrogram). Det är inte enligt LMV:s rekommendationer men dom ligger tyvärr långt efter vad det det gäller detta. Det här är enligt andra forskare och läkare samt mer modern forskning. LMV:s D-vitamin-rekommendationer baserar sig på en liten dåligt gjort studie från typ 60-talet tyvärr. Så i dom multivitaminerna som jag rekommenderar är det 1000 IE per dagsdos. Så du behöver ytterligare 3000 IE. Kan skriva en novell om detta. Hehe... Du kan skicka PM om du vill om du undrar mer.
    Amen to that! Det där är vad jag kallar ett svar som heter duga. Vilket engagemang!

*tummen upp* (får köra fjortisvarianten att skriva inom stjärnor, då familjeliv av någon outgrundlig anledning bojkottar emojis)
Svar på tråden BIM maj 2015