-
Tack så mycket! Jajjamen, det blir första barnet :)Donner82 skrev 2015-05-09 22:15:03 följande:Stort Grattis by the way! :) Är det första barnet?
-
Metallsmak i munnen kan vara ett symtom, många kvinnor får det. :)dinin skrev 2015-05-11 11:02:32 följande:
Bim-5 och har sååån jobbig järnsmak i munnen! Tuggummi och fishermans friend är mina bästisar idag :) Någon annan som haft det så? Känns som att det är ett tidigt symptom om det skulle ha med graviditet att göra.
-
Hej!HardrockGoddess skrev 2015-05-11 15:05:41 följande:
Hej allihop!
Har BIM på söndag och har senaste dagarna haft extremt ont i ljumskarna och molande värk.
Idag vaknade jag med ett hemskt illamående och trodde jag skulle kräkas direkt i sängen. Tog Postafen och åt tre skorpor sedan lade sig illamåendet.
Men man vill ju veta nuuu! Jag känner ju att det inte är som vanligt.
Har fyra graviditetstest hemma och min fråga till er är om ni använder morgonurin när ni testar innan BIM?
Jag testade positivt på BIM-7 och det var med urin mitt på dagen. Jag testar aldrig på morgonen. Sen samlade jag urin i ett plastglas och doppade testet i det istället. Fungerar det också :) -
Tryck på kugghjulen på det du vill besvara och väl citera :)waan skrev 2015-05-11 20:04:52 följande:
Hur svarar man på kommentarer? Inte helt haj på detta haha.
-
Jag köpte cb+ 2 pack. Använt båda, båda visa plus. :) orkar inte lägga massa pengar på tester :)HardrockGoddess skrev 2015-05-11 20:52:09 följande:Tack för ditt svar! :)
Vilket test använder du? Jag har två CB med veckoindikator och två från RFSU, varav de sistnämnda jag inte vet hur de ser ut; om det blir streck eller plus. -
Det heter cb+ :)HardrockGoddess skrev 2015-05-12 08:05:29 följande:
Vaknade dag nummer två i rad med superillamående och BIM är på söndag. Tänkte jag kör ett graviditetstest. Har "bara" RFSUs och Clearblue med veckoindikator. Lade testet efter doppet i plastmuggen på tvättmaskinen (nej, den var inte igång ;) ) och väntade fem minuter som det stod att man skulle. Går tillbaka till badrummet bara för att upptäcka att jag utfört testet felaktigt enligt bilden på förpackningen....
En gnutta hopp försvann, trots att det är flera dagar kvar till BIM. Men jag har haft molvärk länge och brösten har varit ömma och idag märkte jag i samband med att jag skulle gå ur sängen att det gör ganska ont i bröstvårtorna! Kan ju säga att jag har baske mig inga känsliga bröstvårtor vilket diverse partners genom åren blivit besvikna över, men shit vad de är ömma nu!
Kanske är inte hoppet över än då? :)
Vad heter det CB-testet som man får ett plus på? Jag är tveksam till att använda dem med veckoindikator.
-
Från den att ÄL har börjat så stiger tempen och tempen fortsätter att vara "hög" under hela graviditeten (om man nu blir gravid) eller så sjunker tempen innan mens..
-
Har du inte tagit ett test?elefantis skrev 2015-05-14 16:48:47 följande:
Hej! Får jag hoppa in här?:)
Jag hade bim 11/5 och har inte sett röken av den, ska vara på min sista mensdag idag!
Det är vårt femte försök och min mens är väääldigt regelbunden. Hoppas verkligen!
Mår inte illa men har molvärk till o från och högre puls än vanligt. Nån som känt nått liknande?
-
Ja det kan man ju. Skulle du vara gravid är inte barnet beroende av mamman. Barnet och mamma "kopplas" ihop i V6.Tassen skrev 2015-05-14 21:12:53 följande:
Shit!!! Viiiin!!! Kan man dricka vin på äl +7 eller borde jag testa mig på lördag morgon? Fast det är väl lite tidigt för test...?
-
Debbie85
Vissa kvinnor har lägre hcg-halt och vissa kvinnor har hög hcg-halt. Visar det inget fastän BIM har passerat får man nog invänta mens, eller får man söka hjälp på VC eller liknande om mensen inte har kommit.
På mig själv visade det positivt på BIM-7.
Som sagt, det är olika från kvinna till kvinna.