• Kixpix

BIM maj 2015

Jag hoppar in här. Jag har BIM i mitten på maj, ca 10-11/5. Första försöket för oss så får se om det blir något. Har just nu ÄL. :)

• Kixpix
    Hanzi skrev 2015-04-24 22:57:25 följande:
    Har också beräknad BIM 11/5. Första försöket!

Väntar på positivt ÄL-test, men blir starkare för var dag! Längtar sååå!! Men vi kör på varje dag nu fram till iallafall den 28 om inte ÄL-testet visat +!

Håller tummarna för oss båda runt den 11e:)
    Vad roligt! Jag har inte gjort något test på ÄL, vi kör så det ryker istället ;) men jag vet ju på ett ungefär när jag har ÄL & det är nu :)

Då får vi se runt den 11-12/5 kanske, när man vågar sig på att ta ett test ;)

Jag kommer inte testa mig förrän BIM + några dagar till.
  • Kixpix

Alltså, vilken förbannad otur. Har i skrivande stund ÄL (hoppas jag då jag inte kör med test). Bebisverkstaden är i full gång. Skulle köra till jobbet nu på morgonen. Men tror ni inte jag drar på mig en UVI from hell!

Jag har i och för sig alltid haft väldiga problem med UVI, men inte haft det på flera år. Är det inte typiskt att man ska få det när man självklart har ÄL? :( första försöket här dock.. Men ändå!

• Kixpix
    Hanzi skrev 2015-04-25 09:22:31 följande:
    Nä jag har haft preventivmedel sen min jag va 13 så har ingen aning om min normala ÄL. Så tänkte kolla den första cykeln om det nu inte tar sig på första.

Jag testar inte heller förrens några dagar efter BIM. Känns dumt att slösa på dyra test innan det kan ge säkra resultat :)
    Jag känner lite som dig.

Besvikelsen blir bara så stor annars, blir det så blir det :)
  • Kixpix

Inbillning?

Detta är vårt första försök att skaffa barn. Jag är ju säkert mycket mer medveten om olika sorters "krämpor" bara för att.

Min ägglossnings startade i onsdags (tror jag) och idag när svärföräldrarna var här fick jag någon skitäcklig smak i munnen som jag aldrig känt innan. Har ju hört om kvinnor som känt någon äcklig smak i munnen, men så här tidigt bordet det vara inbillning?!

• Kixpix
    lawendel skrev 2015-04-27 09:16:49 följande:

Hoppar in här! Tanken var att vi skulle börja med en trea i juli men gifte oss i lördags och på natten så blev vi visst lite sugna på att tjuvstarta haha. Är ganska oregelbunden men brukar känna av min ägglossning, dock inte så mycket denna månad men enligt appen var den igår. Bim blir runt den 10: e maj

Grattis till giftermålet! Då har vi förhoppningsvis BIM samma dag, jag har runt den 10-11/5 ????
  • Kixpix
    lanylena skrev 2015-04-27 10:38:41 följande:

My gosh, jag verkar ha PMS. :-/ Känner mig irriterad. Eller så är folk runt omkring mig irriterade och jag reagerar genom att vara likadan.

Jobbigt likväl. smile4.gif

Det är ju jobbigt vilket som.

Idag känner jag mig helt lustig. Känns som om hela kroppen bubblar?!

Har tidigare varit sjukskriven för utmattning så jag borde känna igen varningssignalerna, men detta är något HELT annat. Precis som om kroppen bubblar/vibrerar.

Min sambo sa till mig igår att han är helt säker på att jag blivit gravid eftersom verkstaden varit i full gång :)
  • Kixpix
    cocospaj skrev 2015-04-27 12:17:10 följande:

Hemma från läkaren och det var ingen uvi. Han sa att det kunde vara att jag kände av grav tidigt och skulle testa efter helgen (även om bim är på lördag om inte mensen kommer), kan bli falskt negativt även på bim. Annars visste han inte vad det kunde vara.

Kan det vara samma som mig? Var till läkaren för att UVI i lördags. Nu hade jag typiska syntom för UVI och ditt penicillin utskrivet. Inte haft UVI på flera år. Jag sa till henne att jag precis haft ägglossning och att vi försöker få barn. Hon sa att det kunde vara kroppen som ställer om sig, att det blir mer hormoner osv. Så i så fall har vi ju samma grej. Vi kan ju bara hålla tummarna för ett plus båda två :)
  • Kixpix

Ska tilläggas att på urinprovet syntes bara vita blodkroppar och att det inte var en självklarhet att det var UVI och provet skickades vidare för odling.

Svar på tråden BIM maj 2015