Inlägg från: carolinewendel |Visa alla inlägg
  • carolinewendel

BIM maj 2015

Hej! Hoppar på här om det är okej? :) har BIM typ 2/5 (vet inte säkert för jag slutade med cerazette i slutet av mars).. Känner mig konstig i kroppen men vågar inte hoppas.. Vill testa NU men vet att man borde vänta.. När kan jag testa om jag inte orkar vänta tills 2/5?

• carolinewendel
    lanylena skrev 2015-04-27 13:00:22 följande:

Välkommen! Vad spännande! Det är ingen större idé att testa innan ÄL +7 i alla fall, så långt vet jag. Har du vanliga stickor eller har du testa tidigt-test?Testa tidigt kan man testa från BIM -4.

Tack! :) okej, ja jag har också läst det, men man är ju så himla otålig, vill ju veta NUUU, haha :) jag köpte 10st stickor på gravidkollen.se, så jag vet inte vad dom är, men vanliga skulle jag gissa.. Får väl försöka hålla mig några dagar till!
  • carolinewendel

Behöver hjälp att inte bli knäpp här hemma, haha.

Enligt min app så ska jag ha mens 2/5, men jag hade ÄL-flytningar redan 10-12/4, och inga ÄL-flytningar runt den 17/4 när jag "skulle haft" ÄL. Tog ett gravtest i måndags men det var negativt.. Tror ni att det är kört denna månaden?

• carolinewendel
    Kixpix skrev 2015-04-29 10:34:02 följande:

Jag fick min ÄL lite tidigare än vad jag trodde. Tar inga tester eller dylikt. Så egentligen har jag nog BIM tidigare än vad jag räknat med! Jag sluta med preventivmedel i november förra året och cykeln diffar på några dagar hit och dit.

Jag tror det är lite tidigt att testa. Det är inte alltid det visar positivt samma dag som man har beräknad BIM. Vänta till efter helgen om din mens inte har kommit då.

Tack för svar, har också ganska nyligen slutat med preventivmedel så jag är ju inte säker på hur stabil cykeln är.. Får nog vänta några dagar till ett nytt test ja.. Men man är ju så otålig, haha.
  • carolinewendel
    GlitterLina skrev 2015-04-29 10:58:54 följande:

Tycker du ska avvakta å testa om nån dag igen...

Ja jag får nog göra det.. Tack för svar! :)
  • carolinewendel
    Kixpix skrev 2015-04-29 12:08:35 följande:

Självklart blir man otålig, vem är inte det? :) men det är ju bara för att man VILL bli gravid. Haha.

Haha precis! Känner mig så konstig i kroppen, tycker att jag har massa symtom men jag vet liksom inte riktigt..
  • carolinewendel
    Kixpix skrev 2015-04-29 12:53:36 följande:

Detta är första försöket för oss, så självklart scannar man igenom varenda millimeter av kroppen!! Frustrerande dock, men dennsom väntar på något gott... ;)

Samma här med första försöket! Man hoppas ju såklart på ett mirakel, men vem vet ;) när hade du ÄL och när har du BIM?
  • carolinewendel
    Kixpix skrev 2015-04-29 13:05:03 följande:

Vad kul! Jag hoppas på en januaribebis då jag själv är det :)

Jag hade ÄL 10/4 om jag känner mig själv, inte kört med test eller så för det blir bara pressat för min del. BIM har jag runt 10/11-5 men kan säkert vara något tidigare då min cykel diffat på några dagar.

Ska i alla fall strax prata med min syster, hon kände tydligen av sina graviditeter väldigt tidigt!

Okej. Nä vi kör inte heller med tester, vi har sagt att vi kör oskyddat och ser vad som händer, men man har ju ändå lite koll på sin kropp :) har du några symtom som gör att qt misstänker att du är gravid?
  • carolinewendel

Nej nu blir jag knäpp! Har massa symtom, ligger och tänker och kan inte sova!

Skulle haft äl 17/4, men kom nog 10-12/4. Borde knge mensen kommit nu då? Negativt test i måndags men fortfarande ingen mens! Är dock konstant trött, yr från och till, ömma bröstvårtor, ilningar i brösten, molvärk i tjejmagen, konstiga flytningar (nästan som skuren mjölk), och huvudvär.. Och blev nyss från ingenstans sugen på cheeseburgare så att pojkvännen fick köra till McDonald's?! Vad händer?!

• carolinewendel
    Kixpix skrev 2015-04-30 09:28:10 följande:

Det stod att man kunde ta den under första trimestern. Jag tänker behandla med detta ändå, för detta var det värsta jag varit med om :(

Svamp hade jag inte ens tanken på! Vad har du för symtom pga det då? Enda jag skulle förknippa med svamp är mina flytningar, men dom luktar inte märkligt..?
Svar på tråden BIM maj 2015