Anonym (SkickaRäkningentillRumänien) skrev 2015-04-09 16:53:26 följande:
Men snälla rara du, nu får du väl ändå ge dig. Har PK-hypen gått så hårt åt dig att du inbillar dig att endast detta hundratal som sov ute är lika med det antal som finns i Stockholm?
Det finns ju mängder med vittnesuppgifter om att många romer bor tillsammans i många lägenheter, och på morgonen antingen blir bussade ut till där de ska sitta och tigga, alt. åker själva, i grupper om fem sex landsmän, med tunnelbana och pendeltåg. Jag har själv sett dom vid ett antal tillfällen och jag är KNAPPAST ensam.
Det finns fotografier på folk som blir hämtade och lämnade i bussbilar. Det finns bildbevis och register på folk som i media påstått att de är utfattiga, men ändå äger de tio tolv bilar enligt fordonsregistret! Bl a nya BMW! och nya VW.
Om du nu är så säker på att detta tiggeri inte är organiserat alls, gör detta knep: Ställ dig en bit ifrån en tiggare, gärna i en välbesökt del av staden, och iakkta denne en stund. Stå inte för långt bort, utan bara sådär normalavstånd. Ta gärna upp mobilen också och låtsas filma. Se vad som händer. Det blir intressant, jag lovar dig, för många av de här tiggarturisterna har ögon på sig, utav sina landsmän. Samma personer som går in på Forex i Gallerian och skickar pengar varje vecka.
I och med att tiggarslaven har ögonen på sig är det väl därför de blir så förbannade om de får macka eller burgare, åtminstone här i Stockholm...
Håller du på att bygga upp till nya personangrepp med en nedlåtande mjukstart? Jag är varken "snäll" eller "rar" och har inte alls för avsikt att "ge mig".
Jag inbillar mig inget. Det var de siffror, hundratals på plattan och ca 500 totalt som nämndes i artikeln jag länkade till. Den beräknade siffran för hela Sverige är 2000. Var är dina källor, mer än i dina fantasier?
Jaså du ofredar människor och filmar dem därtill utan deras medgivande. Se upp så du inte blir anmäld för det.
Givetvis skickar de hem pengar till sina familjer om de får ihop till några. Det är ju därför de är här.