Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....
Läs er historia, läs länkar och källor på Wikipedia. Det bara ÄR så.
Hahahahahahahah!
Nu får ni fantamme sluta kapa den här tråden. Nu räcker det!
Men gud, bytt skiva nu du har fastnat på ett spår, spola ner dina pengar på toan om det roar dig.
Du missar även att svara på frågan, måste vara nån arbetsskada hos er ädla humanister, när du får slut på skit du ger bort, får slut på pengar att ge, vad kommer hända då med dom?
Du ljuger om du säger att du regelbundet går genom hela tråden för att räkna inlägg och att du håller koll på vem som har skrivit vad och när.
Däremot så får man bekräftelse om man önskar en att anmälan godkändes. skärp dig nu.
Jag skrev redan att jag skiter blankt i vad folk gör och inte gör så länge det inte påverkar andra negativt.
Du behöver inte svara på mina inlägg längre, har inget över för folk som fäktar med ignorans och anmälningsknappen.
Sluta upprepa rena lögner nu för du vid upprepade tillfällen har saker och ting förklarat.
Självklart är det bättre för du förlänger bara deras så kalla lidande, eller i alla fall deras vistelse här.
Med det så är detta en humanitär katastrof som är på väg att hända.
Du behöver inte göra dig dummare än du redan har gjort, jag tigger inte, gjorde mig bara lustig över din ignorans och nonchalans.
Dina pengar kommer ta slut om du ska ta ditt ansvar för situationen och göda dom alla eller i alla bara dom du kommer i kontakt varje dag.
Nej, jag följer bara nyhetssändning, om dig vet jag inte mer än att du gör dig till på nätet och har som hobby att provocera för nån diskussion verkar du inte kapabel att föra.
Censur däremot tycker jag inte är roligt nånstans, trode vi har kommit längre än så.
Vilka personangrepp? det är inget jag sysslar med, däremot är det ingen nyhet att modereringen här fungerar inte och har aldrig gjort, anmäler man så har man 50/50 på att det försvinner vad som än står i inlägget.
men vist anmäler du nlägg, när det som står är för obekvämt eller för nära den tragiska sanningen.
Jag gör inte rasistiska utlåtande, sluta nu upp med dina lögner.
Ett inlägg till sen är det bra med dig.
Har jag inte sagt.
Har jag inte sagt
Har jag inte sagt
Har jag inte sagt
Har jag inte sagt
Har jag inte sagt
Det däremot är en diskussionsfråga, går dock inte att föra en sån med folk som slingrar sig, inte bemöter faktan som presenteras och anmäler inlägg när dom blir för obekväma.
Så sluta sprida dina lögner med falska påståenden om mig.
Vist får du, men då gör du inget annat än det jag skrev ovanför.
Du förlänger bara deras så kalla lidande, eller i alla fall deras vistelse här.
Med det så är detta en humanitär katastrof som är på väg att hända.
Det var mitt sista svar till dig.
Inte smart kan man tycka att röka när man lever på begränsade resurser men vi ser praktexempel på hur smarta vissa bara här i tråden.
I alla fall när socialbidragstagare mot förmodan får slut på pengar så går dom inte ut och sätter sig i ett hörn, dom bygger inte kåkstäder, dom skiter inte där dom står, dom ofredar inte folk, bedriver inte lurendrejeri, begår inga inbrott misshandel eller rån..
Jag är helt fascinerad över så mycket i denna tråd. Nikha: dina inlägg är bland de bästa jag läst på väldigt länge. Det är spännande att se hur dina motståndare gräver sig djupare och djupare in i rasistträsket. Nej gud förlåt, glömde. Rasism är ju ett begrepp utan betydelse i dagens underbara Sverige...
Att kåkstäder växer fram i Sverige ser jag som ett stort problem. Sverige 2015 ska inte ha kåkstäder. Men det är inte de individer som tar sig hit för att tigga efter våra växelpengar som vi ska skylla det på. De gör vad de måste för att ha någonstans att övernatta och då de står helt utanför vårt skyddsnät så har de inget val annat än att tälta i skogen. Det är inte sämre eller bättre än "våra etniska uteliggare" som sover och pissar i tunnelbanan. Eller jo, det är i alla fall mer förståeligt med tanke på att våra svenska hemlösa haft samma förutsättningar som vi andra att INTE hamna i tunnelbanan. Det har inte romer...
Att romer röker ska väl människor ge blanka fan i? Att se sig som såpass förmer att man anser sig ha rätt att bestämma vad andra människor ska göra och inte göra får mig att kräkas lite i min mun.
I övrigt, det kommer ju upp lite tittsomtätt att dessa romer bryter mot lagen bara genom att sitta och tigga. Det vet vi ju alla att de inte gör eftersom det inte är olagligt att tigga i Sverige. Ni som är för ett sådant förbud, jag är lite nyfiken på hur ni tänker. Vart drar vi gränsen? För mig är det otroligt mer irriterande när dessa ungar kommer och tigger godis varje påsk och halloween. Får jag polisanmäla dem om tiggeri blir olagligt? Nu häromdagen fick jag en lapp i brevlådan där bandypojkarna -00 samlar in pantburkar till laget. Kan jag polisanmäla dem? För att inte tala om detta företag som åker och samlar in kläder och dyl?? Alla de här internetsidorna där exempelvis barnfamiljer (som har rätt till ekonomiskt bistånd, barnbidrag, bostadsbidrag) önskar sig en matkasse eller kläder eftersom de har svårt att få ekonomin att gå ihop? Dessa måste vi väl ändå anmäla? Alla galor? Cancergalan t.ex. Det är väl tiggeri på HÖG nivå?
Nu finns det så många trådar om romer så är inte säker på att det är i denna tråd jag läste det här men det är många som vittnar om hur de bli förföljda, antastade och ofredade. I en annan tråd var det någon "förtryckt" som skrev om hur hen arbetade i Stockholm och därför passerade 10 tiggare om dagen. Jag bor i en förort till Stockholm och eftersom jag studerar i Stockholm så passerar jag den berömda t-centralen ganska ofta. Det gör nog inte den "förtryckta" skribenten eftersom hen bara stöter på 10 tiggare. Iaf, jag passerar runt 30 tiggare under min resa hemifrån till skolan. Någon av dem säger hej. Kanske en eller två. Det är det. Ingen hoppar upp från filten och springer efter varken mig eller någon av de andra hundra människorna i närheten. Inte heller skriker de please please efter någon av oss. Detta sker inte heller utanför någon av de lokala butikerna. De ler och säger hej. That´s it. Jag har nu verkligen studerat och försökt se hur dessa romer attackerar de stackars rädda svenskarna men nej. Ingenting. Ingenstans.
Btw: Romer kommer hit genom att låna pengar av släkt, vänner eller i värsta fall en "lånehaj" (Kom verkligen inte på ett bättre ord där). Detta ger dem pengar att åka en buss som tar dem till Sverige. Tiggeriet är organiserat till stor del, ni har rätt i att många poliser intygat detta. Det har även stadsmissionen gjort. Det ni däremot inte tänker på är att "organiserat tiggeri" absolut inte är synonymt med "organiserad brottslighet".
Att något är organiserat gör det inte per automatik kriminellt.
Suck.
Så okey, om vi inte kan skylla tiggarlägger på yrkestiggare vem ska vi då skylla det på, gud?
Valet är att ta ansvar för sitt leverne och inte parasitera på andra samhälle, hur menar du att dom inte har val än att förstöra och ockupera mark, jag säger så här mycket, till och med dom flesta djur gräver ner sin avföring, boskap undantaget och jag har tröttnat på att se delar av min stad och dess parker fyllas med skit, bokstavligt talat mänsklig avföring.
Ett rätt jag kan ge dig att det är oacceptabelt.
Nja, först är dom svältande och inte har nått val än att betala mycket pengar att bila tusentals kilometer till sverige för att sedan vi ska ta och skita i om dom bara bränner på sina pengar på en ovana många svenskar klagar över hur dyrt det är?
Jag tycker inte om paradoxer.
Fel här också, eftersom du bekräftar att det är organiserat så kan jag upplysa dig att ALLA kommuner har förbud mot organiserad pengainsamling utan tillstånd, svarare än så är det inte, dom bryter mot lagen genom att sitta där och samla in pengar Kvittar då om det är till sig själva eller gruppledaren.
Tycker själv att det är irriterande med tiggande ungar, bara att svara nej eller inte ens öppna, det tillhör för den delen en tradition att ungar klär ut sig och går runt bland husen, näör där emot zigenare ringer på för att tigga eller känner på dörren om man inte öppnar fort nog då är det nått som har gått i helvete för långt.
Legitima organisationer saknar inte detta tillståndet, ditt val om du vill sponsra dom eller ej.
30 tiggare på en strecka, du tycker alltså att det är nått som passar Sveriges gatubild?
Testa sedan med 60 inom loppet av en kvartal, fortfarande helt okey för dig att inte kunna vända dig på stan utan att snubbla över nån yrkestiggare?
Men hur som, för att du har inte hunnit bli ofredat än betyder det att det inte förekommer?
Där jag bor så är det alltid hej hej, pls pls, krona krona, sist jag skulle ta tåget var det två som systematiskt jobbade sig genom folksamlingen, nu hade jag musik i lurarna så jag såg inte skitet komma utan fick bara muggen uppkörd några cm från ansiktet, rent automatiskt slog jag bort den, jävla liv det blev kan jag säga, det är ofredande.
När jag själv skulle stanna en stund och kolla hur mycket dom drar in per skalle för ett tag sen så spanade tiggaren mig efter bara några minuter och försökte bli av med mig, vet inte varför man skulle göra så om man nu har rent samvete och inte gör nått konstigt.
Han plockade fram en platt telefon och helt plötsligt var dom tre som med hot försökte mota av mig.
Dom gick till och med så långt att dom försökte använda systemet emot mig i form att försöka busa en vakt på mig.
Din tur kommer den också, dom kommer bli desperata och på riktigt inte ha några pengar framåt hösten.
Att många är påträngande redan är bara början.
I det fallet betyder organiserat brottsligt, det enda som man kan tänka på är i vilket omfattning, om dom "bara" bryter mot landets lagar eller ingår i en liga.
Skulle du själv i en utsatt position, arbetslös, nekad av soc, på sista kronor, ta ett sms lån för att bekosta soppa så du kan säg söka lycka på Kanadas gator?