• GrönaDruvan

Vi som satsar på ett jul barn!

SaaraR skrev 2015-04-14 14:56:05 följande:
    Jag brukar känna på min! Tycker den har varit annorlunda sen ÄL jämfört med hur den brukar vara. Vad jag har förstått så är det vanligt att den är mjuk vid graviditet, precis som vid ÄL, men att det inte alls behöver vara så utan det kan vara olika från kvinna till kvinna. Men om din nu brukar vara hård och långt ner vid den här tiden och den nu är hög och mjuk istället så skulle jag i alla fall känna det som ett mycket mer säkert tecken än till exempel illamående. Tror det är svårare att inbilla sig till livmodertappens beteende :-P Själv så brukar min så gott som alltid vara riktad uppåt och mellan ÄL och mens brukar den hålla sig högt upp. Nu är den långt ner och nedåtriktad. Möjligen lite mjukare än vanligt men det svårt att avgöra. 

Det här med färgen är ju intressant. Den ska ju vara lite blå/lila vid graviditet men hur fanken ska man kunna se det!? Det måste ju bara gå om en barnmorska eller gyn undersöker en. 
    Ja, det står olika överallt. Inser väl att det bara är till att vänta. Känns konstigt bara att den är så himla annorlunda jämfört med de andra månaderna.

Haft rätt mkt "mensvärk" och lite öm i bröstvårtorna. Igår när jag svabbade golvet så högg det till i ljumskarna på nåt konstigt sätt.

Snacka om att jag överanalyserar allt!!
  • GrönaDruvan
    GrönaDruvan skrev 2015-04-15 07:26:47 följande:

Bim -4.....så blankt det kan bli på testet.

Plussade med första barnet denna dag..
  • GrönaDruvan
    SaaraR skrev 2015-04-15 09:04:10 följande:
    Fortfarande tidigt! Allt beror ju på när ägget har fäst. Kanske fäste det tidigare din förra graviditet. Ge inte upp hoppet! Jag har inte testat idag. Ska försöka hålla mig till fredag.
    Jag vet, men det är jobbigt att vänta
  • GrönaDruvan

Grattis till era plus! För jag tror definitivt det är plus! Håller tummarna iaf!!

Tycker min kropp känns lurig. Känns inte som det brukar inte mens. Fast jag vet ju också att man kan inbilla sig så mycket.

Imorgon ska jag låta bli att testa iaf. Har lovat mig själv!!

• GrönaDruvan
    Skånetjej01 skrev 2015-04-15 19:42:06 följande:
    Min kropp känns inte heller som den brukar innan mens. Det har gått 2 veckor efter äl för mig. Hur ligger du till?
    Vet ärligt talat inte när jag hade äl. Enligt appen skulle jag ha äl 5 april...mina ältest tog slut den 2 april och då hade jag inte fått nån stegring iaf. Så troligtvis hade jag äl 4-5 april, det kändes lite så i magen

Så på söndag är det 2 veckor sedan isåfall!
  • GrönaDruvan

Det har "ilat" väldigt mycket i livmodertappen/äggstocken eller nåt där runt omkring idag. Kan inte komma ihåg att jag haft det så innan mens innan.... Har någon av er känt så? Mycket värk överlag...molvärk...

• GrönaDruvan
    pandoraDiem skrev 2015-04-15 22:41:29 följande:

Jaha, ingen jul bäbis här :( mensen bestämde sig tydligen för att komma 4 dagar för tidigt. Så 4 dagar kortare lutealfas än vanligt, tack för den kroppen :(

Bara att ta nya tag igen och hoppas på nästa månad. Håller tummarna för massa plus i denna tråd också :)

Usch, inte kul

Fast du får tänka att det var 4 dagar du slapp att vänta i onödan!

Hoppas det blir plus nästa månad!!
  • GrönaDruvan
    liinaH skrev 2015-04-15 22:40:22 följande:
    Vi är inne på vårt 8e 'försök' ( 8 månader sen jag sluta med p-piller) och helt ärligt så har jag nog haft olika symtom varje månad, suck! Så jag har haft svårt att hålla koll.. men denna månaden är mina bröstet ömmare än tex förra månaden sen känner inte jag så mycket mer. Men hoppas att det är något ändå :)
    Förstår inte varför man ska fundera så mycket. Fastän man säger att man inte ska så gör man det.

Man skulle funkat som männen...tror inte dom sitter och funderar såhär mycket, haha

Min sa för några dagar sedan

- blir det nån bebis eller? När jag sa att det vet jag inte än så var det liksom inget mer med det.
Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!