Vi som satsar på ett jul barn!
SaaraR skrev 2015-04-14 14:56:05 följande:
Jag brukar känna på min! Tycker den har varit annorlunda sen ÄL jämfört med hur den brukar vara. Vad jag har förstått så är det vanligt att den är mjuk vid graviditet, precis som vid ÄL, men att det inte alls behöver vara så utan det kan vara olika från kvinna till kvinna. Men om din nu brukar vara hård och långt ner vid den här tiden och den nu är hög och mjuk istället så skulle jag i alla fall känna det som ett mycket mer säkert tecken än till exempel illamående. Tror det är svårare att inbilla sig till livmodertappens beteende :-P Själv så brukar min så gott som alltid vara riktad uppåt och mellan ÄL och mens brukar den hålla sig högt upp. Nu är den långt ner och nedåtriktad. Möjligen lite mjukare än vanligt men det svårt att avgöra.
Det här med färgen är ju intressant. Den ska ju vara lite blå/lila vid graviditet men hur fanken ska man kunna se det!? Det måste ju bara gå om en barnmorska eller gyn undersöker en.
Ja, det står olika överallt. Inser väl att det bara är till att vänta. Känns konstigt bara att den är så himla annorlunda jämfört med de andra månaderna.
Haft rätt mkt "mensvärk" och lite öm i bröstvårtorna. Igår när jag svabbade golvet så högg det till i ljumskarna på nåt konstigt sätt.
Snacka om att jag överanalyserar allt!!