• neo3

Vi som satsar på ett jul barn!

Hoppar gärna med här oxå har BiM 6/4.

Har precis haft ÄL den 23/3. Har ÄLtest som jag tagit lite sporadiskt men denna månad så stämde det med appen jag loggar med oxå. Så körde på lite extra. ;)

6:e försöket. På det första försöket så tog det sig fick svaga + men sen kom det igång en blödning 5 dar senare än normalt.

Har en son född sep -12, han var inte planerad alls utan jag som hade lite dålig koll den gången. ;)

Så det är helt klart en annan känsla att planera för ett barn och känslan när mensen kommer varje månad fast man inte vill.

Jag är själv decemberbarn och det enda jag tyckte va tråkigg när jag va liten var att paketen kom så tätt. Hade gärn fått nåt på sommaren oxå ;)

Däremot har vi sjukt mycket födelsedagar runt oss i januari så om det inte tar sig denna månad så kanske vi hoppar över en månad.

• neo3

Det är sån lång väntan nu!!

Varje dag letar jag teckan för att det har tagit sig. Så dumt men kan inte låta bli. Detta är första månaden när jag "vet" (enligt äl-test) att vi lyckades pricka rätt så har så stora förhoppningar. För stora antaligen. Men men bara att vänta o se...

• neo3
    GrönaDruvan skrev 2015-03-29 13:43:08 följande:

Visst är väntan otroligt lång. Dagarna bara segar sig fram när man väntar på mens (eller inte)

Fick till det imorse iaf, nu hoppas jag på några gånger till i veckan.

Dock jobbar mannen 6-16 typ varje dag och jag slutar 21 på kvällarna...ingen bra kombo!!!

Härligt att ni fick till det. Förstår att det inte är helt lätt när man jobbar så olika.
  • neo3
    Skånetjej01 skrev 2015-03-29 14:17:45 följande:

Ja, det är en jätte lång väntan. Den värst dagen är när mensen kommer (om man har den oturen) jag kan inte riktigt koppla bort det heller. Jag går o tänker på plusset hela tiden. Om man ska lyckas denna gång eller hur lång tid det kommer att ta. Jätte jobbigt.

Det är egentligen helt sjukt hur mycket av ens tankeverksamhet man kan ägna åt det där pluset.

Ja just det att inte veta hur lång tid det kommer ta innan det tar sig.

Sån skillnad mot förra gången då det inte alls va planerat utan bara vart ändå. Tror att jag därför var mer inställd på att det kommer ta sig fort när vi väl börjar men så vart det inte.
  • neo3
    Skånetjej01 skrev 2015-03-29 22:44:33 följande:

Jag va också lugn då. Slutade med p-piller o tänkte att vi kunde börja försöka när mensen kommit igång men den hann aldrig komma igång. Nu ligger jag bara o tänker på strategier inför äl för o bli gravid så fort som möjligt. O kollar på fl hur folk har blivit gravida fort.

Åh va jag känner igen mig i att planera kring äl och läsa trådar. :)
  • neo3

Dagarna bara sniglar sig fram... ÄL + 8 idag.

Har molande "mensvärk" mest hela tiden.

Men inga andra symptom.

Vart lite glad för idag fråga sambon när vi får veta om det "blir nåt" De andra månaderna har han inte "brytt sig" så utan mer litat på att jag talar om när det tagit sig/mensen kommit. Iofs är det första gångrn jag lyckats fått ett tydligt äl-test.

Känner mig kluven då jag vill testa tidigt men samtidigt inte. Vi ska dessutom åka bort i påsk så det vore bättre om vi inte vet nåt innan. Spara den överraskningen till man kommer hem istället :)

• neo3
    GrönaDruvan skrev 2015-03-31 23:19:37 följande:

Försökte ha sex ikväll...men det blev bara prestationsångest så det blev inget direkt. Det är tröttsamt, för det blir ganska ofta så och tyvärr har äl även råkat vara just när det är som värst på jobbet de senaste gångerna. Får väl hoppas det blir nåt sex i veckan iaf, annars är det kört..

Känner igen det med prestationsångesten. Framförallt tyckte sambon det när jag kom o tala de om nu är det äl nu måste vi köra på. Jag hade ju mer koll kunde va förberedd o bli taggad för det.

Men stressen av att det är så få dagar man måste pricka och sen är det en hel månad till nästa gång tycker jag är jobbig.

Hoppas ni får till det nåt mer :)
  • neo3

Ja det är ju inte en grej man pratar om man folk man känner så då är ju forum perfekt :)

Ja det hade ju hel klart vart lättare om en annan inte var lika på. ;)

Tyvärr har det varit mycket därför det inte tagit sig på det första halvåret, haft svårt att tajma lust/ork med äl.

Ja det är ju spännande att om man slarvar o lyckas pricka in äl eller försöker så mycket man kan o lyckas inte pricka.

• neo3

Tog oxå ett test idag på dan alldeles för tidigt. ÄL +9 Har så mycket stickor så kan lika gärna testa ; ) + är hemma o vabbar så lite rastlös (sonen låg o sov).

Hade inga förhoppningar om det så vart inte besviken men nu ska jag se till att vänta ut påsken och förhoppningsvis kommer inte mensen utan att man kan testa om en vecka eller så igen.

Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!