Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Har du förtroende för regeringen?

nattuw skrev 2019-10-30 19:08:46 följande:
    Det som hänt är "Internet". Ungarna har blivit latare och dummare av "varför lära sig något när det räcker med att googla" mentaliteten. Resultatet blir att de bara använder huvudet för att ha någonstans att placera kepsen.
    Nja. Kanske inte på det sättet utan datorer har implementerats i skolan fortare än en gedigen plan för hur de ska användas har kommit på plats.

Lite trial and error har pågått de senaste åren. En dator/internet är ju ett redskap som alla andra som man behöver lära sig att hantera. Det går inte bara att sätta det i händerna på skolungdomar och tro att de ska använda det på ett ändamålsenligt sätt för skolan bara för att de är bra på datorspel.

https://skolvarlden.se/artiklar/pisa-mycket-it-ger-daliga-resultat
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-10-30 19:47:05 följande:
    Det är inte särskilt förvånande. Mycket låg arbetslöshet låter sig knappast kombineras med högt flyktingmottagande, i synnerhet inte om man samtidigt har generösa regler för arbetskraftsinvandring till "enkla jobb".
    Nej, oerhört dumt att "lova" något sådant. Det tänkte jag redan när jag hörde det första gången. Även om man skulle lyckas genom politisk styrning är det ju inte säkert att det syns pga konjunkturen, eller att det ser ut som att man lyckats pga konjunkturen.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-10-30 19:50:36 följande:
    Hjälper nog inte att du skriver det tre gånger. Många har till och med svårt att förstå ingressen till en vanlig nyhetsartikel.
    Hahaha! Jag tryckte bara en gång. Bugg.

Ingressen sammanfattar ju på några rader. Texten kan ju bli lite tät så det är förståeligt att man inte alltid förstår, men att man sedan kommenterar det man inte har begripit är ju obegripligt!
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-10-30 22:22:32 följande:
    Tja, jag säg i en annan tråd att en rubrik angetts som ett exempel på SVTs vänstervridning.

Inte sällan tycks oförmågan eller oviljan att förstå texter vara mycket utbredd inom den nyauktoritära rörelsen.
    Ja, herre gud! Inte bara texter utan likadant med råmande kor och kacklande höns. Precis allt är "vänstervridet" -  hur nu man hade tänkt sig att man skulle kunna få djuren att låta ickepolitiska framöver till skillnad från nu
  • nihka
    daodaodao skrev 2019-10-30 23:59:38 följande:
    Fast om man inte ser att SVT är vänstervridet så vet jag inte hur det står till i knoppen.

Regeringen sänker skatten med 10000 för Kristersson. SVT reagerar inte alls på detta.

När moderaterna vill att även en lokalvårdare ska få en liten liten del av kakan så blir det ramaskri på SVT. Plötsligt är sosseriets skattesänkning moderaternas fel. Man undrar om SVT har glömt vilka som regerar.
    Muuuu!
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-10-31 10:29:06 följande:
    Om man utgår från att de nyhögeraktivister som skriver på FL är representativa för hela gruppen så är det skrämmande att så många har så få adekvata verktyg för textförståelse.

Förhoppningsvis är inte FL-gruppen representativ för hela nyhögerpopulationen.
    Jag har fortfarande att träffa på någon enda person på högeryttern som öppet deklarerat att de är rasister - inkluderat de som använder ord som "rasfrämlingar".

Insikten är inte den bästa så varför skulle läsförståelsen eller egentligen tolkningen av text vara så mycket bättre?
  • nihka
    Kverulant67 skrev 2019-10-31 09:58:22 följande:
    Vad var det som var helt fel?
    Om arbetslösheten. Det var ju precis tvärtom till vad du sa gällande vem som satt vid makten när den var högre respektive lägre.

Utan att ha sagt något om de bakomliggande orsakerna/teorierna till varför.
  • nihka
    auster skrev 2019-11-04 14:05:51 följande:

Man kan konstatera att svensken blivit fattigare och otryggare efter fem år med den oduglige Löfven som statsminister. Sossarna välkomnar IS-terrorister med förtur i bostadskön, extra socialbidrag och psykologhjälp. Andra länder drar in medborgarskap och deporterar.

Kan man det?

Gör de det?
  • nihka
    auster skrev 2019-11-04 20:55:41 följande:

En majoritet av de som kommer till Sverige med asylflödena har enstaka år i grundskolan eller är analfabeter. 

Har de det?
  • nihka
    Kverulant67 skrev 2019-11-09 01:49:43 följande:
    Varför inte svara på inlägget i stället?
    Varför tar du hela tiden upp dina fantasier om mig i dina inlägg och sedan klagar på att jag svarar på dem?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?