Rataxes skrev 2022-03-10 08:14:33 följande:
Det är skrämmande att det är Partiets verkställande utskott som utgörs av 26 icke folkvalda personer, som styr svensk säkerhetspolitik, över huvudet på 349 folkvalda riksdagsledamöter.
Försöker du berätta att du inte vet vad myndigheter är och att vi inte har ministerstyre i Sverige?
Det kommer aldrig gå väl för dig.
Och om du skriver detta igen, så är det desinformation.
Digestive skrev 2022-03-10 07:23:17 följande:
Oavsett om det var genomtänkta eller ogenomtänkta utsagor från statsministern
så känns det olyckligt att Sverige gör plötsliga rörelser som tar ett grannland som Finland på sängen.Gjorde det detta?
De pratar med varandra och Finland tog samma beslut om NATO.
Flash Gordon skrev 2022-03-10 08:23:09 följande:
Det enda rimliga är att göra Natomedlemskap till en valfråga.
Då får de som vill gå med i Nato rösta på ett parti som säger "ja" till Nato och tvärtom. Då har vi demokratiskt förankrat beslutet vilket de än blir.
Då tvingas också Socialdemokraterna ta ställning.
Får de partier som säger ja till Nato mer än 50% av rösterna så initierar vi ansökningsproceduren direkt efter valet.
Det blir inte mer demokratiskt än så.
Komiskt se SD'are ropa om NATO nu, tror ni det ska försvinna era vurmningar för ryssen?
Dunderthunder skrev 2022-03-10 09:12:45 följande:
Precis!
Och samma beslut tog Finland, the end.
Dunderthunder skrev 2022-03-10 10:13:55 följande:
Skulle knappast länka något utan att jag förstod vad det är jag länkar. Här kommer länken igen:
www.dn.se/sverige/finlandsk-kritik-mot-anders.../ Du kanske missade den, eftersom att du pratar så mycket om SD och vad du tror att jag tror. Ja... Vore konstigt att inte kritisera statsministern, hon är statsministern... Alla politiker måste kritiseras. För om inte... Vilken värld vi skulle få... Känsligt ämne för dig förstår jag.
Tal om agenda desinformation så är du mästaren. Du agerar hela tiden utifrån din fantasi och tror att det är sanning. Sen vinklar du det hela tiden till och och SD råå kolla på SD för fan SD SD kolla råå kolla. Förstår om jag pratade om SD, men det gör jag inte. Din logik är följande: Om Socialdemokraterna misslyckas med något, då ska vi inte prata om det, utan då gäller det att belysa SD istället och gärna ska det vara något otroligt negativt. Varför inte prata om något som är relevant, varför måste allt handla om SD för dig? Självklart har du rätten att prata om vad du vill, men att bara prata om SD för att prata om SD är väl lite... Speciellt när jag pratar om statsministern och inte nämner något om SD. Hur kan du då tolka att det är SD det handlar om? .....................
Det är inte svårt och missa din desinformation, den är för övertydlig för att missa.
Och jag inser att inget du sagt om Magdalena eller annat här har varit annat i ett syfte än politisk agenda.
Men först i början så lyckades du lura oss i några minuter, men inte mer än vi såg att du inte ens hade läst eller ens brytt sig om vad som stod i artikeln.
Och detta är ditt arv för ditt nick resten av den tiden det nicket lever.