Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Intenuigen skrev 2017-04-18 17:11:06 följande:
    Haha fick ett inlägg borttaget där jag personligen trodde att några ( inte du) ingick i sossarnas trollfabrik. Haha Bonniers media och sossarna går hand i hand, ganska skamligt faktiskt

Är ju väldigt vanligt att ot raderas på familjeliv : ) Så trots att det eg är tragiskt så skrattar jag faktisk åt det,

Där får man ju iaf säga att moderaterna sköter sig bättre, va några enstaka här innan förra valet.

Jag trodde inte riktigt att ni jobbade så,, men bara att inse att ni tydligen har väldigt mycket gemensamt med Putin.

Haha har Steffe skaffat hjälp för att klamrasig fast vid makten.

Och ett tips till er betalda troll. Det funkar inte längre med floskler och fake-news på nätet
    om ni bara visste hur många vanliga människor, allt från elitidrottare till entrepenörer och vanligt folk som man springer på, som är sjukt trötta på er. Faktiskt så att jag själv blir förvånad vad folk nu säger.

Så du får nog tipsa tjock-steffe att det bara är ni i sekten som tror på dygnen ni sprider.
    Jag tror att rätt många som får inlägg borttagna på FL men endast de nest lättkränkta som ids bry sig så pass att de gnäller om det.

Nej, jag är inte ett troll. När du påstår det så räcker det sen med att någon anmäler för at du ska få inlägget raderat och då blir det ju än mer ynkande.

Man kan möjligen tycka at FL diskriminerar sverigedemokrater som har en så för dessa komplicerad regel som att det inte är tillåtet med trollanklagelser.Skrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2017-04-18 18:27:13 följande:
    Det har kanske mer att göra med att det är vänstermänniskor som har tid att sitta och skriva på forum under dagtid smile5.gif
    Arbetsmarknaden förändras - jag tror inte att det enbart är vänstermänniskor som har arbeten där de förväntas göra sina arbetsuppgifter utan styrning eller övervakning.

Visst, jag kan tänka mig att en och annan av forumets högeraktivister behöver mycket tydliga och lättmattliga instruktioner samt övervakning för att kunna utföra ett hyfsat arbete.

Men jag tror inte att det är alla. Där tror jag att du har helt fel.

Ditt tankefel är alltså att du utgår från din egen verklighet och försöker tillämopa den på andra. Jag tror det finns gott om folk - höger som vänster - som har möjlighet att skriva inlägg på dagtid på FL om de så önskar utan att deras arbetsgivare har något att erinra.
  • FDFMGA
    kvarnfot skrev 2017-04-19 08:27:14 följande:
    Kanske inte så konstigt att folk tror det med tanke på att du försvara allt S gör med näbbar och klor oavsett om det är helgalna saker.
    Nja, det bottnar snarare i att det fanns en kampanj från SSU för fyra-fem år sen.

Någon SSU:are som startade en tråd och med rubriken "Nu tar vi fajten med rasisterna" eller så.

Personen hade en svensk flagga som avatar, vilket gjorde att den del av SD-aktivisterna som lutar åt funktionell analfabetism konstaterade att han var jag, så att säga.

Själv ser jag påståendena som ett intelligenstest som antyder att jag har rätt när jag förmodar att SD utövar en särskild lockelse på de allra svagaste förstånden.

Jag skulle närmast påstå att jag är socialliberal och att jag anser att S är det parti som bäst förvaltar socialliberalismen, även om det också finns betydande motståndsfickor kvar inom L.

Men överlag så anser jag nog att L mest präglas av Björklunds enmansföreställning.
  • FDFMGA
    kvarnfot skrev 2017-04-19 10:50:14 följande:
    Nu är det ju inte så många i den här tråden som gillar SD, personligen röstar jag på allt mellan L och M inget annat.
    Allt mellan L och M.

Finns det överhuvudtaget något mellan dessa två partier, verkar tveksamt att placera in C och KD där, tycker jag.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2017-04-19 19:47:54 följande:
    Svenska folket nöjda med Stefan Löfven efter terrordådet:

www.svt.se/nyheter/inrikes/svenska-folket-noj...
    Jepp, förtroendet för regeringen liksom stödet ökar.

Löfven gör sig förmodligen bättre när det är verklig kris än när Annie Lööf vill tvinga på honom ett papper att läsa Solig
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-05-03 09:38:48 följande:
    Transkriberade lite av intervjun:

Journalist: The far right extremist lobby in Sweden, led by the committe to combat antisemitism, attacked you harshly. They called on you to resign. What is the influence of the far right lobby in Sweden on the performance of the government?

Margot Wallström: You know, we, we have a clear policy for, a clear policy for foreign affairs. We have a declaration of, of this government for what we do also domesticly. And we will follow it through. We do it by consulting civil society, the other parties, we have to work with the other parties since we have a difficult parliamentary situation.

Någon som är imponerad? Bill?
    Flash Gordon skrev 2017-05-03 10:17:11 följande:
    Så var det med det alltså. Texten ovanför är den som Margot hörde i hörlurarna och inte reagerade på.

UD svarar:

"I frågan om extremhögern gjordes en referens till Svenska kommittén mot antisemitism (SKMA). Den referensen gick förlorad i tolkningen och utrikesministern uppfattade inte att det var SKMA som åsyftades."

Nä, referensen gick inte förlorad. Möjligen lyssnade inte Margot särskilt noga.
    Det verkar som SKMA inte är uppkopplade mot folieparabolen och därför ännu inte tagit del  av skrikhögerns synpunkter på intervjun med Margot Wallström.

Men nu är ju iofs SKMA vare sig högerextremister eller en del av de återkommande kraven på Wallströms avgång från spjutspetsdebattörerna inom skrikhögernSkrattande

skma.se/blogg/2017/05/02/

• FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-05-03 18:51:50 följande:
    Du kan med fördel skriva ett seriöst svar istället.

Det är ingen liten sak att Sveriges utrikesminister medverkar i ett TV-program inför miljontals tittare där det påstås att Svenska kommittén mot antisemitism är ledare för högerextremismen i Sverige.

Det håller du nog egentligen med om.
    Jag antar att du syftar på mig, men att du helst föredrar att inte citera.

Jag kan inte arabiska, inte Wallström heller. I den engelska tolkningen så framgår det inte att personen som intervjuar Wallström syftar på SKMA, något som också UD påpekar i sin kommentar, en kommentar som SKMA har publicerat.

Du tycker inte att det är SKMA:s sak att eventuellt framföra kritik mot Wallströms svar på den fråga hon fick?

Eller är det så att du och Flash agerar i egenskap av självpåtagna talespersoner för SKMA, eftersom dessa inte agerar som ni anser att de borde.

Jag anser nog att ni i vanlig ordning gått vilse i högerpannkakssmeten.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-05-03 22:44:33 följande:
    Det enda som saknas i översättningen är "Svenska" framför "kommittén mot antisemitism". Uttalandet blir ju inte mer rimligt för det.

Bör inte Sveriges utrikesminister reagera när en journalist påstår att en kommitté mot antisemitism är ledare för en högerextrem lobby i Sverige?
    Jaså.

Jag skulle inte ha förstått vad man syftade på.

Men då känner jag heller inte till att SKMA krävt Wallströms avgång eller att organisationen är högerextrem.

Däremot kan jag tycka att hon med sin vana vid offentligheten och det faktum att hon representerar Sverige kunde ha svarat lite bättre.  Till exempel "Jag känner inte till någon sådan organisation, däremot finns det i stället tydliga inslag av just antisemitism i delar av högerextremismen i Sverige. Men dessbättre saknar högerextremismen reellt inflytande i Sverige".".
  • FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-05-03 23:43:35 följande:
    Vänsterextremister däremot har inflytande så det räcker och blir över.
    Nja, tankefelet du gör här är att du försöker göra dina egna politiska referensramar till andras. 

Många personer långt till höger tycks ha påtagliga problem att begripa detta.

Självklart har vänsterextremister inget inflytande på regeringens politik.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?