Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Kung Markatta skrev 2017-03-02 15:42:41 följande:
    Funkar via den här länken som postats på twitter. Vet inte varför dock Glad

t.co/XQdMKQhtB9
    Självklart är det så.

Däremot verkar det som att WSJ är ganska noga med upphovsrätten.

Själv försökte jag komma undan att betala för att läsa debattartikeln från det sverigefientlaga partiets ledare genom att försöka läsa den på Flashback där den kopierats in, men den hade raderats där och den som petat in den hade fått en varning.

Men du lyckades ju hitta en länk nu.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-03-04 11:07:35 följande:
    Du tror väl inte att Tillerson överhuvudtaget bryr sig om vad hon-vad-hon-nu-heter i andra änden av luren bjäbbar om.

Secratary of Foreign Affairs from ... Swaziland(?) ... ringer och klagar på att hon tycker att Fox News är dumma.

Ååååkej!
    Fast det där är väl bara ett uttryck för ditt Sverigeförakt.

Självklart kan Tillerson skilja på Sverige och Swaziland och lika självklart känner han till att Trumps fadäser.

Det blir ofta fel om man utgår från att andra har samma begränsningar som man självSkrattande
  • FDFMGA
    shame skrev 2017-03-06 20:23:38 följande:
    Vi har en stadsminister som saknar utbildning och det enda han saknar mer än det är just folkets förtroende. Dock kommer vi vackert vänta till 2018 för svenskar tyker om att vänta. I andra länder hade det blivit revolution för 18 månader sedan.

Vi har en icke kapabel stadsminister, fler i övrigt kassa ministrar och flera nepotismutsedda personer som gör misstag på daglig basis. Hela regeringen borde avgå.
    Stadsminister.

Kan det vara Byhåleby du syftar på.

Ni får bida er tid fram till kommunvalet och se till att skaffa er en bättre stadsminister efter 2018.

Själv är jag rätt nöjd med den statsminister vi har i Sverige, men Byhåleby låter inte roligt. Är det en rörmuckare från SD som är stadsminister där?
  • FDFMGA
    nihka skrev 2017-03-08 21:30:41 följande:
    Ja, jag är också mer och mer imponerad av Löfven. Inget lätt läge och han verkar föredra att leda landet framför att framhålla sig själv. Sobert och riktigt uppfriskande med tanke på läget väster om pölen.
    Man vänjer sig.

Kan fortfarande önska att han var en skickligare retoriker, men det är ju ändå inte den viktigaste egenskapen hos en politiker. Dessutom är inye de andra partiledarna så särskilt mycket vassare, förutom Gudrun Schyman och hon får vara hur vass som helst med att framföra sitt budskap, där är det budskapet som brister i stället.

Men framförallt så är det nog bara S som i praktiken kan göra något åt samhällsproblemen.

Men inte ensamma. En önskedröm vore att S, L, C och MP kunde lägga den politiska prestigen åt sidan och samarbeta för en mer gynnsam samhällsutveckling. Egentligen är det inte mer som skiljer partierna än att det vore möjligt.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-03-09 09:45:46 följande:
    Hur tänker du kring att Annie Lööf har utnämnt S och LO til huvudfiender?

Hur tänkte du att C:s önskemål om avskaffad arbetsrätt ska fungera ihop med S och LO?
    Fast det där har du väl fantiserat ihop.

Jag har mycket svårt att tänka mig att hon skulle tala om S i termer av fiende.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-03-09 16:58:08 följande:
    Du har alltså inget svar på vad det du srev hade att göra med det faktum att C har tackat nj till S å det bestämdaste.

Du fick bara ett okontrollerat infall att nämna "SD" igen.
    Hat du ofta fantasier om vad Annie Lööf har sagt - eller är det bara på torsdagarna efter ärtsoppan som du upplever att Lööf ser på S som en fiende och som huvudfienden.

Nåja, det kanske lättar på trycket efter ärtsoppan att få påstå detta. Men särskilt vänligt mot Annie Lööf är det förstås inte att dilla om att hon ser en huvudfiende i S.

Apropå ärtsoppan och fiender antar jag att det inte blev vanlig pannkaka till den - utan hemmagjord pang-kakaSkrattande
    Flash Gordon skrev 2017-03-09 09:45:46 följande:
    Hur tänker du kring att Annie Lööf har utnämnt S och LO til huvudfiender?

• FDFMGA
    Digestive skrev 2017-03-09 17:59:49 följande:
    Det är verkligen lätt att diskutera politik i dessa forum.
    För en gångs skull vill jag gärna ge dig rätt.

Påstår man att en politiker ser på politiken i termer av fiender så borde man i anständighetens namn åtminstone försöka belägga påståendet.

Det är en viss skillnad mellan att påstå att man själv tänker i fiendetermer eller att någon annan gör det.

Bra tänkt, Digestive. Debatten borde verkligen hyfsas.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2017-03-10 00:57:36 följande:
    Sköter alla sin del snyggt så ska du se att det ordnar sig.

Några tankar om den nya myndigheten som regeringen ska införa?
    Nej, för dåligt insatt.

Men varför inte ha en myndighet för något som är centralt i Sverige, bara de kan göra övergången då ett antal funktioner samlas under myndigheten smidig så att så lite som möjligt av redan existerande verksamhet drabbas negativt.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2017-03-10 00:14:55 följande:
    Jag håller med. Det är inte den viktigaste egenskapen. Behöver bara fungera. Jag är så trött på personkult inom politiken.

S, L och C kan jag se tillsammans, men MP skulle få för många C- och L-väljare att resa ragg. Tänk dig L och MP i försvarsfrågor. Kan ju bli fullt krig smile2.gif

Ett första blocköverskridande samarbete skulle vinna på att gå lite mer lugnt tillväga. Jag skulle uppskatta en regering som knappt märktes och som bara jobbade på bakom kulisserna.
    Ja, jag tror att en konstruktiv eftergift från bägge sidorna skulle kunna vara att två partier som börjar på M dumpas.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-03-10 07:23:27 följande:

Jag tror att  både LO, S och C har förståelse för att landet behöver en stark regering och det handlar inte om makthunger.

Självklart.

Jag tror att C och L kanske har störst problem att tänka sig ett samarbete med MP, medan S i första hand skyr stanken från brunhögern.

Hursomhelst så skulle ett brett mittensamarbete samla mer än 50 procent av väljarna enligt Demoskop, räknar man bort MP så blir det 45 procent eller lite mer om man också räknar bort småpartier som KD och Fi som inte kommer att klara spärren.

Med moderaternas fria fall kan man också utesluta stödröster därifrån på KD, annars riskerar väl M att inte klara fyraprocentstraffen.

Apropå Batras högerprassel med rasismen så kan man bara konstatera att somliga straffar guden väljarna genastSolig
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?