Har du förtroende för regeringen?
Bland folk som inte håller fanatismens fana högt finns det alltid en stor andel som vare sig gillar eller ogillar, visserligen är SD ett mycket kontroversiellt parti - men jag skulle gissa att det är minst 25 procent av befolkningen som hamnar i varken-eller-kategorin.
Hursomhelst - att du och Kverulant inte behärskar enkel matematik är inte särskilt anmärkningsvärt, inte heller att ni inte frågar någon ni litar på som skulle kunna hjälpa er - men mot bakgrund av att så många av nyhögerns förkunnare här på FL närmast brukar påstå att de är ingenjörer så är det roande att ingen av dessa försöker hjälpa er.
Det är ju faktiskt så enkelt att Kverulant påstod att 75 procent av befolkningen ogillar SD medan minst 50 procent inte gör det. Om någon lärde er att inte dribbla med i sammanhanget irrelevanta mängder skulle ni förmodligen kunna begripa vad en sjuåring kunde förstå på några minuter.
Och för att återknyta till inledningen - tanken att man inte alltid måste marschera omkring i en värld där allt antingen är svart elelr vitt, gott elelr ont, fiende elelr vän - så bjuder jag på Desertören av Kjell Höglund.
">
Det är skoj att du fortsätter att göra bort dej min vän!