Inlägg från: Kverulant67 |Visa alla inlägg
  • Kverulant67

Har du förtroende för regeringen?

nihka skrev 2019-11-29 17:27:14 följande:
    Personangrepp.

Nä, det är inget jag ägnar mig åt.

Men hörru, jag har fattat att du är kommunist. Du behöver inte fortsätta informera om det igen och igen. Och vad du gör medan du läser Maos lilla röda är jag inte intresserad av. *Urk*
    Absolut! Du berättade ju att du röstat på M, så sannolikheten att jag skulle rösta på V är lika stor som du talar sanning!

Jag vet ju att du bara är ute efter att provocera och när du får mothugg så ****** **  ***** **** *****........
     Vad * står för kan du nog räkna ut själv.....
  • Kverulant67
    Digestive skrev 2019-11-29 23:39:21 följande:
    Kan inte påstå att jag har goda matematiska kunskaper men en känsla för symmetri, satslogik och lingvistik har jag med mig. Låt mig prova att generera en pedagogisk variant!

Din ursprungliga, öhm... kalkyl, säger vi:
    Kverulant67 skrev 2019-11-28 21:40:49 följande:

Haha så du är på allvar lika enögd som en viss annan i tråden som tycker att alla som inte gillar S tillhör en viss "SD-svans".....

För att berätta något för dej som du inte verkar fatta! Ca 75% av befolkningen gillar inte SD, ca 25% gillar S..... Där emellan finns vi övriga dryga 50%, du glömde viss oss....

Y = 75% gillar inte SD men kan gilla S.

Z = 25% gillar S men inte SD.

X = gillar varken SD eller S.

Y - Z = X.

75 - 25 = 50.

X = 50%.

Du får dock tänka på att markera sådant som 25 procentenheter AV DESSA 75 gillar S - så att folk som läser lite för bokstavligt inte börjar räkna på det omöjliga istället för det möjliga. :)

Du underskattar Dunning?Kruger-effekten käre vän.

Och ja, jag skrattar i princip på mig! ^___^
    Du har nog rätt....
    Men att förklara för en obildad var nog inte min sak. Därför fick jag ta till äpplen så han kanske förstår...
  • Kverulant67

Detta sker bara i det vänsterstyrda Sverige!

"Vi araber är här för att ta över ditt fucking land så gå ner på dina fucking knän och sug min kuk din svenska lilla hora." Så uttryckte sig en arab i ett videoklipp. Nu har en 53-årig skåning som reagerade på klippet genom att skriva "arabkräk" dömts till dryga böter för "hets mot folkgrupp".

Det var den idag nedsläckta Facebookgruppen "Politikfakta" som våren 2018 publicerade klippet, som visar två invandrare som uttalar sig om "svenska horor".

? Allahu akbar, din hora, säger männen bland annat i klippet.

Den idag 53-årige skåningen blev upprörd över klippet och bestämde sig för att kommentera det.

"Äckliga arab Kräk försvinn härifrån", skrev han.

Mannen polisanmäldes sedan för åsiktsbrottet hets mot folkgrupp av skattefinansierade "Näthatsgranskaren". 

Det är ju lite märkligt att den sk näthatsgranskaren (som har blivit påkommen av lamotte med rätt tveksamma saker) bara anmäler när vi vanliga fått nog.....

• Kverulant67

BARA EN KVARTS PIZZA. De ständigt ökande pålagorna på bilister måste få ett slut. Regeringens bil- och miljöpolitik präglas av nyckfullhet och tycks dikteras av partier med orealistisk tro på skatt som styrmedel och på kollektivtrafikens möjligheter.

Isabella Lövins jämförelse mellan bensinskatten och en pizzabit visar på en provocerande arrogans och total oförståelse för människors vardag runtom i landet

• Kverulant67
    FDFMGA skrev 2019-12-10 12:50:03 följande:
    Jag tror de har övergett den målsättningen sedan länge - och snarare fokuserar på att vi ska ha EU:s högsta sysselsättningsgrad.
    Det går ju sådär... Vad var det du var, 85% av det nyanlända var fortfarande kvar i arbetslöshet efter ett par år... Jo det går ju sådär för skrikvänstern här på FL....
  • Kverulant67
    FDFMGA skrev 2019-12-12 11:26:56 följande:
    Mm, jag gissar att det är mängderna som leder fel, alltså att ni tar med S i uträkningen.

Vad det står är att 75 procent av befolkningen inte gillar SD.

75 procent är 75 procent. 

Utöver detta så finns det i exemplet en angivelse om dryga 50 procent. Den delen av befolkningen ogillar inte SD.

Det blir minst 125 procent av befolkningen som antingen ogillar SD eller också inte ogillar dem.

Alltså, felet är att Kverulant blandade äpplen och päron i en beräkning där resultatet redovisades som enbart äpplen.

Testa gärna med olika färger på kulramen och låt bli att blanda färgerna.

Lycka till!
    Jag vet inte om du spelar eller vad det är....

Var det stod att det 75% inte gillade SD? Se här!
    För att berätta något för dej som du inte verkar fatta! Ca 75% av befolkningen gillar inte SD, ca 25% gillar S..... Där emellan finns vi övriga dryga 50%, du glömde viss oss....
  • Kverulant67
    Padirac skrev 2019-12-12 15:03:48 följande:
    Det är ju helt och hållet utan substans.

Om vi bryter ner påståendet som diskuteras så sägs alltså.

Påstående 1: 75% av alla personer har en preferens för att Ogilla A

Påstående 2: 25% av alla personer har en preferens för att Gilla B

PÅSTÅDD ERGO: att alla personer som inte är en del av de personer som omfattas av påstående 1 och 2 skulle vara 50% av alla personer.

Jag kan svårligen se en giltig slutsatsav P1 och P2 som stämmer överens med detta.

Dessa påståenden är inte tillräckligt specifika och de premisser som omedveten förutsatts har inte redogjort för och inte heller validerad. Det blandas friskt med både päron och äpplen här...

På svenska :BS helt enkelt.
    Nej det är väl lurigt för den obildade när man har med en negation i en uppräkning....
  • Kverulant67
    FDFMGA skrev 2019-12-13 10:50:13 följande:
    Något jag har noterat är den tydliga tendensen att de nätsatelliter som kretsar kring SD blir allt ljussvagare, ibland måste man nog ta till det starkaste av teleskop för att överhuvudtaget kunna observera eventuell tankeverksamhet, självklart finns det som alltid några klart lysande undanttag, men tendensen är tydlig.

Jag tror att det kan vara lättare att förkovra sig inom mellanstadiematten om man släpper SD-sargen och byter ut SD och S mot äpplen och päron.

75 procent ogillar äpplen

25 procent gillar päron

Mellan dess två mängder återfinns drygt 50 procent, alltså sådana som vare sig ogillar äpplen eller gillar päron.

Då kan man enkelt addera äppelhatarna med de som inte avskyr äpplen, det vill säga 75 procent och 50 procent vilket gör 125 procent.

Alltså enligt din beräkning har minst 125 procent av svenskarna synpunkter på äpplen.

Själv anser jag att den accelererande kunskapsförflackningen förmodligen är högerpopulismens mest kännetecknande drag.

För övrigt borde det inte vara särskilt svårt att fråga någon mattelärare på mellanstadiet, de har ju erfarenhet av att förklara så att alla ska förstå.
    Jag har nog aldrig stött på en så envis person som inte kan erkänna att han läste fel från början i min lilla ekvation! Du har nu i en vecka försökt hitta på den ena undanflykten efter den andra! Nu är det äpplen och päron.... Du har ju dessutom helt fel i ditt eget exempel!!! Det är 50% som varken föredrar äpplen eller päron!
    Vad tusan gjorde du på mellanstadiet???

Tom andra här försöker få dej att förstå hur fel du har såg jag idag-

Du kan inte i stället peka på vad som är det exakta felet i min uträkning???

75% gillar inte S, 25% gillar SD, dvs vi andra är 50% som inte föredrar några av dessa partier....

Och som jag sa till en av dina lättkränkta vänstervänner här i tråden för någon vecka sedan. I era ögon är tydligen alla vi som inte ser upp till Mao eller S en del av SD:s svans...
    Det var från det som min uträkning kom....
  • Kverulant67
    Digestive skrev 2019-12-13 23:58:22 följande:
    Men snälla du... hela poängen med uträkningen var att peka ut gruppen som VARKEN gillar S eller SD. Och du nämner inte ens gruppen utan istället nämner du en grupp som gillar SD men inte S - en grupp som OMÖJLIGEN kan bli 50% av befolkningen då Y utesluter det.

För hur kan 50% av befolkningen gilla SD när 75% av befolkningen inte gillar SD?

Du svamlar om boolesk algebra men klarar inte av att ha samma värde på båda sidorna av = när du räknar samt reagerar inte ens när en uträkning har sådan symmetri. Vad har du överhuvudtaget förstått om algebra då?

Titta här:

75 = 50 + 25

75 - 25 = 50

75 - 50 = 25

Samma värde på båda sidor. Balans. Symmetri. Korrekt. Såhär räknar dock du:

75 = 50 + 75

75 - 75 = 50

75 - 50 = 75

Men visst kan du sitta här och hävda att 75 egentligen är 125, att 25 egentligen är 75 och att 0 egentligen är 50. Kör hårt.

Det framkommer inte alls att du har lyckats addera 50 när du egentligen skulle ha subtraherat värdet. Jag lovar, ingen märker någonting...
    Jag tror inte han VILL förstå det för då måste han ju erkänna att han har haft fel i alla sina konstiga uträkningar i en vecka......
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?