FDFMGA skrev 2019-12-13 10:50:13 följande:
Något jag har noterat är den tydliga tendensen att de nätsatelliter som kretsar kring SD blir allt ljussvagare, ibland måste man nog ta till det starkaste av teleskop för att överhuvudtaget kunna observera eventuell tankeverksamhet, självklart finns det som alltid några klart lysande undanttag, men tendensen är tydlig.
Jag tror att det kan vara lättare att förkovra sig inom mellanstadiematten om man släpper SD-sargen och byter ut SD och S mot äpplen och päron.
75 procent ogillar äpplen
25 procent gillar päron
Mellan dess två mängder återfinns drygt 50 procent, alltså sådana som vare sig ogillar äpplen eller gillar päron.
Då kan man enkelt addera äppelhatarna med de som inte avskyr äpplen, det vill säga 75 procent och 50 procent vilket gör 125 procent.
Alltså enligt din beräkning har minst 125 procent av svenskarna synpunkter på äpplen.
Själv anser jag att den accelererande kunskapsförflackningen förmodligen är högerpopulismens mest kännetecknande drag.
För övrigt borde det inte vara särskilt svårt att fråga någon mattelärare på mellanstadiet, de har ju erfarenhet av att förklara så att alla ska förstå.
Jag har nog aldrig stött på en så envis person som inte kan erkänna att han läste fel från början i min lilla ekvation! Du har nu i en vecka försökt hitta på den ena undanflykten efter den andra! Nu är det äpplen och päron.... Du har ju dessutom helt fel i ditt eget exempel!!! Det är 50% som varken föredrar äpplen eller päron!
Vad tusan gjorde du på mellanstadiet???
Tom andra här försöker få dej att förstå hur fel du har såg jag idag-
Du kan inte i stället peka på vad som är det exakta felet i min uträkning???
75% gillar inte S, 25% gillar SD, dvs vi andra är 50% som inte föredrar några av dessa partier....
Och som jag sa till en av dina lättkränkta vänstervänner här i tråden för någon vecka sedan. I era ögon är tydligen alla vi som inte ser upp till Mao eller S en del av SD:s svans...
Det var från det som min uträkning kom....