Har du förtroende för regeringen?
Moderno skrev 2016-05-17 00:18:31 följande:
Jag tror det finns en risk för att du har dubbelfel. Den olagliga bosättningen revs med ett oprövat lagstöd och saken är inte slutligt avgjord. Ett överklagande av länsstyrelsens beslut till mark-och miljödomstolen ska enligt svt vara ingivet för bara någon vecka sedan. Så vi får väl se var det landar.Beträffande ageranden på internet, däremot, finns det ändå relativt goda möjligheter att ingripa, men att det saknas resurser (tid, kunskap och möjlighet att prioritera) som gör att det är svårt att komma tillrätta med problem.
Frontex kan jag för lite om, men om stora delar av Europa önskar ett ordnat gränsskydd tror jag inte det är oöverstigligt att få ett fungerande system på plats.
Och jag hoppas vi är ense om att bosättningarna är olagliga?
Blir det problem med att avhysa ockupanterna, det olagligt nyttjande av annans egendom, bryter mot parkerigsförbudet, förhindrar markägaren att bruka sin mark, nedskräpning, mijöbrott, hälsorisker, o.s.v, o.s.v.
Varför jag räknar upp flera möjliga brottsrubriceringar är för att visa att det finns många lagar som kan vara tillämpliga. (Det finns säkert många fler)
Och tar du med allt som kan tänkas vara tillämpligt när du vill ha dessa människor avhysta, så är jag till 100% säker på att ingen juridiskt kunnigl kommer att påstå att det inte går..., om det inte är deras försvarare som talar i sak om brottsmålet.