Inlägg från: Linnea1994 |Visa alla inlägg
  • Linnea1994

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2016-12-28 11:48:35 följande:
    Det var du som började prata Reinfelt..
    Ja. pga att han ledde den förra regeringen. Tråden handlar väl om det (Förtroende för regeringen). Då jämförde jag bara och noterade att den förra regeringens ledare hade dubbelt så högt förtroende än dagens...
  • Linnea1994
    KillBill skrev 2016-12-28 12:45:25 följande:

Tråden handlar om förtroendet för den rödgröna regeringen läs TS igen. Den undersökning som du refererar till har undersökt väljarnas förtroende för olika partiledare. Om du tycker att det är ok att jämföra förtroendet mellan socialdemokraternas partiledare och tidigare partiledare för moderaterna så måste det vara ok att jämföra förtroendet mellan socialdemokraternas partiledare och nuvarande partiledare för moderaterna.

När man gör den jämförelsen så ser man att väljarna idag har högre förtroende för socialdemokraternas partiledare än för moderaternas partiledare. 

Tänk att ni röingar alltid kan hitta på saker som får den katastrofala regeringen att låta helt ok....
    Även Aftonbladet (röd) jämförde just förtroende med förra ledaren med nuvarande. Tror nog att AKB skulle haft högre förtroende om hon lett landet i stället för oppositionen...
  • Linnea1994

Ännu har regeringen inte klarat av sitt vallöfte!

Idag kommer det fram att man under sina drygt 2år BARA lyckats skapa ca 4000 jobb! Detta trots rådande högkonjunktur, vilket jävla misslyckande!
    Alliansen skapade under sina år 374 000 nya jobb trots en kraftig lågkonjunktur!

• Linnea1994

Det vore ju skoj att läsa om något som regeringen lyckats med!
    Eller vallöften som är uppfyllda.

Nu till nyår så så spricker ytterligare ett vallöfte som S dyrt och heligt lovade innan valet: att drivmedels skatterna är redan så höga att man lovar att inte höja mer....

• Linnea1994
    KillBill skrev 2016-12-28 14:01:31 följande:
    Det där stämmer ju inte. Sverige har idag högst sysselsättningsgrad i EU och lägst ungdomsarbetslöshet på 13 år. Sedan den nuvarande regeringen tillträdde så har 120 000 nya jobb tillkommit. Arbetslösheten är idag totalt sett mycket lägre än under alliansregeringens regim

Kan du länka till att 120 000 nya unika jobb tillkommit?

I dag står det annars att regeringen bara lyckat skapa 4019 jobb jämfört med 85 000 jobb- och utbildningsplatser till unga och långtidsarbetslösa.
  • Linnea1994
    FDFMGA skrev 2017-01-02 14:14:36 följande:
    Hm, det där påminner inte så lite om när du tidigare här i tråden påstod att det är staten som har hand om sjukvården i Sverige.

Folkets dom, i den mån man kan tala om någon sådan, kommer vid valen.

Uppfattningen att en dom är något som man avkunnar när man ränner omkring på nätet och deltar i diverse omröstningar är visserligen inte ovanlig bland SD- och skrikhögeraktivister men bottnar nästan uteslutande i dessa aktivisters behov att att ha en för dem meningsfull sysselsättning i form av att få agera "domare" på nätet.

Min personliga uppfattning är att fler aktivister så småningom skulle kunna få en meningsfull sysselsättning om de i stället för knapptryckningsaktiviteter och Aftonbladsläsning ägnade sig åt språk- och samhällskunskapsstudier.

Jag förstår ärligt talat inte att någon överhuvudtaget kan ta kvällstidningarna på allvar.
    Så du menar att folk i allmänhet inte har åsikter om hur landet sköts mellan valen?
    Jag tror inte det....

Undersökningnen visar ju helt klart att folket är missnöjt med hur landet styrs. Bara tokvänstern och strutsar vägrar se det dom inte gillar.
  • Linnea1994
    KillBill skrev 2017-01-03 11:09:21 följande:

Jag tror att folk har åsikter om hur landet sköts mellan valen. Därför är det intressant att följa det samlade opinionsläget. Det är tydligt vilket av landets tre största partier som har ökat i opinionen det senaste året och vilka två partier som har tappat..

Om jag var moderat, eller kristdemokratisk partistrateg skulle jag vara djupt oroad över utvecklingen..

pollofpolls.se/

Som jag svarat tidigare så handlar tråden om de partier som regerar.
    Reinfeldt hade då han regerade som sämst (1 gång) 44% i förtroende.
  • Linnea1994
    FDFMGA skrev 2017-01-03 12:04:59 följande:
    Folkets dom, skrev du.

Det må så vara att en enkät från Aftonbladet/Inizio kan tolkas som folkets dom av skrikhögeraktivister, men sjläv har jag så gott som ingen tilltro vare sig till Aftonbladet eller skrikhögern.

Ska jag vara ärlig så tror jag att flertalet av de som besvarar aftonbladsenkäter och tror att resultatet kan kallas folkets dom borde ägna sig åt annat än knapptryckningsaktiviteter på nätet.

Förslagsvis förkovra sig i svenska språket och i samhällskunskap.
    Nu är inte undersökningen något som Aftonbladet gjort utan bara presenterat....

Så skoj att ni aldrig någonsin ser några fel ni gör inom vänstern.... Skulle tro att det är därför ni numera inte gör några direkta framsteg hos folket....
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?