Har du förtroende för regeringen?
Vem ska vårda dig om ingen tycker du är nåt att vårda, utan ser dig bara som ett problem?
behärskar?
Jag har fortfarande inte fått något exempel från er som gråter för att det
finns private alternativ ännu.....
Tror jag ska skicka ett förslag till regering om att införa, att tillfälliga uppehållstillstånd automatiskt omvandlas till permanenta uppehållstillstånd, om personen får ett riktigt arbete.
Det skulle underlätta för företagare att anställa en person som annars riskerar att bli utvisad, och det skulle även bli en morot för de med tillfälliga uppehållstillstånd.
Idag (så vitt jag vet) måste man alltid ansöka om permanet uppehållstillstånd, om personen fått ett arbete, och det är inte bra med den osäkerhet det innebär, både för arbetsgivare och arbetstagare.
Har du läst DN's artikelserie 'Patienten och prislappen'?
Tyvärr kan jag inte hitta alla delar, vilket kan förklaras av att artikelserien senare skrevs om till en bok.
Jag kan verkligen rekommendera boken då jag läst artikelserien.
Jag lyckades i alla fall hitta en pdf på del 3 i artikelserien.
aknerblog.files.wordpress.com/2013/02/zaremba-130225.pdf
cosmicuniverse.net/blogg/
www.bokus.com/bok/9789186569297/patienten-och-prislappen/
Några läsvärda länkar i ämnet privatisering i offentlig sektor.
www.dn.se/stories/stories-kultur/den-olonsamma-patienten/
www.lakartidningen.se/Aktuellt/Nyheter/2014/04/NPM-var-ensyndabock-ingen-hade-hort-talas-om/
jinge.se/allmant/privata-bolag-inom-vard-skola-och-omsorg-betalar-02-i-skatt.htm
www.adlibris.com/se/bok/patientens-pris-ett-reportage-om-den-svenska-sjukvarden-och-marknaden-9789187347153