KillBill skrev 2015-05-21 19:22:31 följande:
Vad menar du med att Migrationsverket behöver 157 Miljarder bara för att klara sin administration? Det är ju en lögn.
Migrationsverket har begärt en ökning av anslagen med 3,6 Miljarder om året för att klara av den värsta flyktingkatastrofen sedan andra världskriget.
AFTONBLADET skriver: Pengarna som regeringen har avsatt kommer därför inte räcka, tror Migrationsverket. Sammanlagt hamnar kostnaden för myndigheten på runt 157 miljarder...
Du vet att jag har rätt, du kan bara inte acceptera det.
157 miljarder är otroligt mycket reformpengar som regeringen satsar på asylsökande istället för välfärdsreformer varav de flesta flyktingarna har kommit hit illegalt med flyktingsmugglare och betalat mellan 100000 och 200000 kronor.
Är det solidariskt och en vettig flyktingpolitik?
Kvar i flyktinglägren är de fattiga som behöver bistånd genom UNHCR; medicin, mat och vatten. Det är fruktansvärt. Satsa mer på dem i närområdet istället och ta in kvotflyktingar genom UNHCR, inte med flyktingsmugglare.
Gör som våra grannländer Finland, Danmark och Norge.
Det är bättre både för Sverige och omvärlden.
Behöver jag återigen ge faktalänkar om de 560000 människor som bor i de mer än 155 st segregerade utanförskapsområden, de 215000 fattigpensionärerna vi har, sjunkande skolresultat, akut brist på bostäder o.s.v.
Men du skulle anklaga det för att vara lögn förstås.
Jag respekterar att du har en annan åsikt. Men att förneka offentliga fakta från bl.a SCB är bara löjligt.
Då är det bättre att du säger att trots denna bistra verklighet tycker jag det är bra med att Sverige tar in mångdubbelt fler flyktingar per capita än t.ex våra grannländer.
Att se våra politiker bråka om bristande resurser, 1-5 miljarder kr hit och dit, flytta pengar mellan verksamheter, dra ned på skola, vård och omsorg, skjuta upp välfärdsreformer men samtidigt odiskutabelt ge 157 miljarder kr till migrationsverket är inte alls vettigt och solidariskt tycker jag.
Och så säger de att andra "ställer grupper mot varandra".
Oförskämt och ologiskt.