Aqt skrev 2015-05-21 11:45:02 följande:
Hyckleri, alla dessa "goda människor" och deras pekpinnar och önsketänkande. Men i verkligheten blir det alltid annat. Som för invandringen de flesta politiker talar så gott om.
Men väldigt få vill själva bo i dessa utbredda segregerade utanförskapsområden som deras egna politik har skapat.
Lite hyckleri håller jag med dig om att det är, vi har skapat ett konstigt politiskt klimat i Sverige. Oros molnen duggar tätt, frågor diskuteras inte grundligt, klart folket, väljarna visar det i siffror, tänker på olika partiers utveckling, ex Socialdemokraterna rasar och SD ökar rätt kraftig, och Alliansen är förbi de röd gröna. Jag tror S tapp till visdel beror på det breda samarbetet med MP sedan inger inte Stefan Löfven det förtroende som många önskar. Ex Göran Persson ansåg jag som klart bättre partiledare och han hade aldrig gått med på att ge MP de 6 ministerposter som ex.
Sedan tror jag inte Denna regering kan sitta kvar över nästa val om dem skulle vinna, då tror jag Alliansen röstar ner dem. Decemberuppgörelsen spricker. Men det är bara vad jag tror.
Frågan är om Decemberuppgörelsen håller fram till nästa val? liten ovan situation vi sitter i. Jag tror den håller men man vet aldrig, regeringen känns svag och osäker med endel konstiga beslut och vallöften som inte hålls.