FDFMGA skrev 2017-10-29 16:35:27 följande:
Javisst, en del av rösterna på SD har säkert varit proteströster, ett slags försök att ropa till de etablerade partierna "varför ser ni inte det vi ser", även om jag personligen har svårt att förstå att man kan bli så desperat att man väljer att bortse från rasismen inom SD.
Hursomhelst. Tiden då man kunde blunda för problem relaterade till invandring är förbi och lösningarna på hur man ska komma tillrätta med missförhållanden som tillåtits växa alltför länge finns hos de eteblerade partierna.
De är bara lite tröga i starten.
Jag tänker som så att det kan finnas tre typer av personer som röstar på eller funderar på att rösta på sd: antingen ser de inte rasism inom sd, eller så blundar de för den eller så stödjer de den. Frågan är hur anmärkningsvärt det är att vissa blundar för något de annars skulle ha svårt att acceptera...tja, kanske är det för att de ändå skulle ha sett sig tvungna att blunda för allvarliga brister och fel för att överhuvudtaget hitta
något parti att rösta på. Kanske blir det något mer begripligt då, även om det inte blir mindre tragiskt. Exakt så är det för mig, även om
jag inte låtit sd få fördel av det.