Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2017-11-25 20:48:32 följande:

Man behöver inte vara Einstein för att inse att SD är på väg mot sammma resultat som det likasinnade partiet DF fick i det senaste danska kommunalvalet. Läser du inte tidningar och följer oppunionsundersökningar?

M har återhämtat förtroende genom att ta avstånd från SD men frågan är om det håller fram till valet. Jag är inte söker på att skattesänkningar för de som tjänar mest, behålla pensionärsskatter och mindre satsningar på vår gemensamma välfärd är framgångsrik politik.

Så när Socialdemokraterna backar i vårt vackra grannland, så kan vi ta det som garant för att Socialdemokraterna kommer......backa här också!!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2017-11-26 00:29:41 följande:

Om S verkligen backade i valet i Danmark kan man ju diskutera - de backade framåt i så fall"Socialdemokraterna är kommunvalets vinnare i Danmark ? och behåller borgmästarposter i de fyra största städerna. Borgerliga regeringspartiet Venstre tappar över tre procentenheter, och Dansk Folkeparti backar"

www.hd.se/2017-11-22/dansk-folkeparti-vann-borgmastarpost

Herregud, du fattar tydligen ingenting....!

Men gissa, FD, om jag är förvånad......
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2017-12-10 11:31:41 följande:

Enligt en utredning av socialstyrelsen från 2011 var 34 000 hemlösa. Det verkar med andra ord inte ha varit bättre förr.. 

www.socialstyrelsen.se/hemloshet/omfattning

Mmm..... Och det tycker du är helt i sin ordning. Att Löfven inte lyckats åstadkomma ett jävla skit för alla hemlösa under sina år som Svea Rikes högsta befälhavare....!
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2017-12-10 13:34:47 följande:

Det flesta i kategorin hemlösa utgörs av missbrukare, psykiskt sjuka människor (som ofta inte vill ha hjälp från samhället) och eu migranter. Ansvaret för bostäder för innevånarna åligger i huvudsak landets kommuner.

Vad anser du att regeringen skulle ha gjort annorlunda? 

Det den sk regeringen brukar göra.

Tillsatt en utredning.....!!!
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2017-12-10 17:08:52 följande:

Du har alltså inga andra idéer än att regeringen borde tillsätta en utredning? Bra, då vet jag.

Jag tänker realistisk. Jag vet att det är högst troligt den nuvarande regeringens mest konstruktiva åtgärd på ett dylikt problem...
  • Anton Chigurh

Abegayle70...! Du ställer intressanta frågeställningar, JÄVLIGT intressanta, till Bill. Tråkigt att han inte svarar mer än på någon enstaka. Och kommer med en uppsjö motfrågor istället för att få bort fokus från det du(och jag med för den delen)faktiskt undrar över.

Jag gissar att dina frågor känns obekväma...

• Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2017-12-22 21:55:30 följande:
    Aha, du känner Löfven personligen, kanske du rentav är fru Löfven i verkligheten.

Ja i så fall var han nog inte informerad, fast det är ju lite märkligt i och med att hennes uttalande inte var fullständigt okontroversielltSkrattande

Annars tror jag att tiden fram till valet kommer att präglas av politiskt taktikspel där det inte skadar att tänka tanken -

vad handlar det här egentligen om?
    Det handlar om att regeringen börjat inse att folk faktisk inte är så jävla korkade att dom(vanligt jävla folk) inte sett vad (regeringens) nuvarande sk asylpolitik de fakto inte mäktar med. 

Vem som var först med den insikten vet förstås Magda och Löfven bättre än någon....

Vad miljömuppen bräker ur sig är inte ens lönt att ha en åsikt om. Han är ju ett ufo utan dess like.
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2017-12-23 14:37:41 följande:
    Det tycker jag inte.

Tvärtom så anser jag och många med mig

att regeringens nuvarande asylolitik av omständigheter som ligger utanför regeringens kontroll tvingats bli bland de mest restriktiva inom EU.

Jag upplever inte heller att det egentligen  finns så stora skillnader i fråga om asylpolitiken bland de anständiga partierna, C, MP, V och L lite mer liberala i inställningen än S medan M åtminstone i retoriken är mer restriktiv.

Faktum är att jag tror att om man ser bortom krutröken från det integrationspolitiska slagfältet så är egentligen skillnaderna små också vad gäller synen på integration, där är det nog bara MP och V som fortfarande ser på integration genom ett kulturrelativistiskt filter.
    Så det tycker många med dig....!!!

Typ merparten av dagens ledarsidor då. För dom allra flesta är ju helt överens med dig. 

Eller har jag möjligen massuppfittat något.
  • Anton Chigurh
    Bobby Clarke skrev 2017-12-31 17:05:16 följande:

Tror du på det själv, att du skulle få ett svar på en obekväm fråga?

Det blir väl ett svar om marginalskatt eller något helt ovidkommande.

"Svaret".....det är då fan så ovidkommande iaf.

Eller, nja....

Som väntat.
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2018-01-09 23:00:08 följande:

Detta är en klassisk Hegeliansk tolkning och förståelse av utveckling, inget fel i det.

Hegelianism är den lära som karl Marx bygger sitt mest kända verk på. Tes, antites, syntes. Materialism. Ja, hela kittet finns med där.

Bara som en historisk upplysning.

Det VAR alltså inte bättre förr.....!

Fan. Det har jag alltid trott.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?