Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2017-08-09 09:56:45 följande:

Det verkar inte som att du har satt dig in i förslaget om flygskatt när du postar denna felaktiga bild.

Förslaget om flygskatt gäller även utrikes resor.

"Flera andra länder har testat flygskatt, men valt att ta bort den, då den har visat sig vara skadlig för samhällsekonomin utan att minska utsläppen. I Nederländerna minskade antalet passagerare till flygplatsen Schiphol med 1,4 miljoner per år ? men resandet minskade inte. Det flyttade till grannländer som Belgien. I Sverige skulle det innebära att trafiken till södra Sverige i ännu högre utsträckning än idag skulle flytta till Köpenhamns flygplats."

www.sydsvenskan.se/2016-12-14/flera-andra-lander-har-testat-flygskatt-men-valt-att-ta-bort-den
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2017-08-09 11:09:25 följande:

Expressens ledarsida (oberoende liberal):

"Det verkliga vansinnet vore att fortsätta subventionera flygresorna medan isarna smälter"

www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/det-vansinniga-ar-att-inte-infora-flygskatt-1/

Oavsett vad skribenten - dvs EN sketen mänska - på en av Sveriges sk kvällsblaskor så visar konkret fakta, baserat på ett antal miljoner mänskor resande att flygskatt är ett hyfsat dåligt verktyg mot smältande is. "Dåligt" i detta fall = nåt in i HELVETE URUSELT.

Men du, Bill, i likhet med många andra, inbillar dig tydligen att: Bara vi "svenskar" visar oss duktiga....så följer övriga världen, eller åtminstone EUROPA med. Såklart.

"Är Sverige så duktiga, så måste "vi" självklart hänga på"....säger politiker världen över. (Ja, utom Herr Trump då).

Bror duktig stämpeln som Sverige har....äro därmed ett minne blott.

Mvh //Anton
  • Anton Chigurh
    Flash Gordon skrev 2017-08-28 09:07:02 följande:

Så, nu visar det sig alltså att snart nog hela regeringen och alla tjänstemän visste om detta - men inte Löfven.

Antingen är det en lögn och Löfven visste men har ljugit för svenska folket om detta.

Eller så är det sant och då är Löfven inte den som håller i trådarna och sitter på den avgörande informationen utan det finns någon annan som styr i bakgrunden. Vem då?

Det är lika illa vilket som.

Ja, jag undrar också hur i helvete informationsutbytet är uppbyggt i regeringen. Eller det SÅ KALLADE.....informationsutbytet, för det verkar de fakto som att det inte existerar något.....informationsutbyte.

Otroligt. Och detta handlar om rikets säkerhet. OCH information som inte förts vidare till, i detta fall mannen, som påstås ha högsta "chefpositionen".

Ungefär som att, för att använda en SYNNERLIGEN popular herre, ja, jag refererar till DT, aka Donald Trump, hans stab skulle läcka uppgifter - jävligt känsliga uppgifter(typ.....jävligt högt säkerhetsklassade)till Nordkorea, Ryssland, Iran....you name it, och infon angående läckaget samt givetvis läckaget omfattning OCH eventuella skadeverkningar, det får DT inte reda på förräns 12 månader efter debaclet....!

Detta fast förstahandsinfon kommer från CIA.

Men Sveriges styrande (politiker) är ju bevisligen inte att jämföra med politiker i världen utanför. Våra politiker, dom vet minsann vad som krävs, dom drar igång en utredning. Och sen drar dom igång en utredning som skall utreda utredningen. Och sen, för att vara på den säkra sidan, så tillsätts en utredning för att utreda den ursprungliga utredningen. Och sen, när regeringen är 2-3 ministrar kort, så slutar chefens sekreterare. Av hälsoskäl.

Svensk politik i ett jävla nötskal.

En sak till, Flash. Det är lite roligt att se hur du konsekvent håller god ton, avhåller dig från påhopp, även patetiska försök att linda in eventuella påhopp. Det är tragiskt att beskåda hur vissa inte kan skriva två ord utan att minst ett av dom är ett försök till förtäckt påhopp medans du i lugn och saklig ton levererar riktigt bra inlägg. Såklart med länkar till innehållet i dina inlägg.

Men men, det finns som bekant en orsak till allt, och det heter ju, inte utan anledning: När argumenten tryter så kommer påhoppen.

Hatten av för ditt tålamod och din kunskap. Tummen upp...

Mvh //Anton
  • Anton Chigurh
    Flash Gordon skrev 2017-08-30 13:02:26 följande:

Så, då har du:

AB:s italienska länk med "maghrebi". Den de hänvisar till i texten.

AB:s länk till Radio Poland (engelska) med "north african"

AB:s länk till Indipendent (engelska) som inte nämner något alls och som dessutom länkas till i ett helt annat fall.

Ur vilken av dessa tre tror du att AB:s reporter fick fram ordet "turister"?

Det undrar tamejfan jag också....!
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2017-09-19 06:46:10 följande:

Den som hänger med i den politiska debatten ser att regeringen storsatsar på pensionärer, studenter och sjuka. Regeringen har även betalat av på statsskulden.

Du som alltid är en hyvens, Bill.... Kan inte du vara så vänlig och redovisa exakt hur mycket pengar regeringen tänker spendera på pensionärer, studenter och, inte minst sjuka individer i detta, vårt avlånga land.

Jag misstror inte dig, faktiskt, men du påstår dig hänga med i den politiska debatten, så.....jag som uppenbarligen inte hänger med....snälla, rara Bill....litta färska uppgifter.

Och jag skulle uppskatta något oerhört ifall du redovisar relevanta SIFFROR, å inga jävla länkar (eller ja, givetvis får du skicka med länkar som stöder dina uppgifter, men inte ENBART länkjävlar).

Tackar så väldans på förhand.

Och nej, jag är inte ironic. ELLER LIKNANDE.

Mvh //Anton
  • Anton Chigurh

Eller skön och skön....bra. Åtminstone.

• Anton Chigurh

Skön kan ju misstolkas. Jag hade(fick) en SYNNERLIGEN skön avslutning på aftonen igår, jag ska bespara dig detaljerna (även om det finns en och annan som gärna sett en fördjupning i......ämnet) men hoppas iaf att dagen din må bli en bra dag.

Kram... //Anton

• Anton Chigurh
    Abegayle70 skrev 2017-09-21 20:49:02 följande:

Borde egentligen inte bry mig längre men kan inte låta bli.

Läste på nätet att Margot Wallström skulle få något FN pris för feministisk utrikespolitik och stärka kvinnors rättigheter, var det schalövningarna och diktaturkramandet av Iran som blev uppmärksammat? Nu har hon detta pris och medlaj från palestinska terrorister. Bara ett fredspris som fattas.

Fru Wallström ligger nog fan bra till för Alfred's fredspris. Ingen tvekan därom.

Jag menar, finns det NÅGON annan varelse som "hafva gjort menskligheten större nytta" än vad FRU wALLSTRÖM de fakto hafver gjort....!!!

Nä, Abegayle, det gör det inte. En utrikesminister som nästan har lyckats lösa mellanösternkonflikten, helt på egen hand(nästan....!)genom att visa upp en osedvanligt opartisk profil, en sådan duktig minister måste ju belönas.
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2017-09-23 21:34:44 följande:

Den som är utan skuld kastar första stenen.

Nej, jag tror att det även inom socialdemokratin har varit vanligt att man romantiserar "befrielserörelser",

en gissning iofs

, jag har aldrig varit direkt politiskt aktiv inom S, men jag har mött personer lite längre vänsterut som på snorungevis romantiserat "kampen mot förtryckarna" utan att reflektera över vad dem de stöder egentligen står för.

Så nu är det gissningslekar som gäller, ang vad dom politiska partierna och deras företrädare står för....!

Dom sk politiska debatterna på FAMILJELIV blir alltmer patetiska.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?