Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Har du förtroende för regeringen?

Padirac skrev 2019-04-26 22:54:06 följande:

Så det finns olika syn på saken? En del håller med dig och andra håller med ordföranden.

Så hur är det då? Vad stämmer om man tittar på mer än enskilda personers upplevelser?

Det verkar som att SD talar osanning i alla fall.

Det VERKAR..... Padi, som att SD talar osanning. Det "generella" som du har hittat är påståenden gjorde av två personer som är väldigt angelägna om att framställa Malmö i bästa dager.

Två, personer Padi.

Varför i HELVETE är det bara dina "källor" som räknas och inte Rebecka samt stor del av hennes familj....?!

Rebecka har iaf bott på platsen (under TJUGOFEM års tid) det handlar om och borde ha förstahandsinformationen om hur det faktiskt FUNGERAR i Malmö och Helsingborg.

Är folk (två personer) som de fakto har viss nytta av att frisera sanningen en gnutta dina bästa källor...!

Jag såg nämligen inga som helst FAKTA på kommunalrådets påstående. Eller ordföranden för Judiska församlingen påståenden heller för den delen...

Ha en fortsatt skön helg, Padi. På riktigt.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-04-28 10:43:13 följande:

Du visar hur lite du kan om svensk nutidshistoria när du likt Sverigedemokraterna före riksdagsvalet försöker dig smutskastning av ett enda parti. Visst ska S kritiseras för mycket under WW2 men  Sverige hade  samlingsregeringar under stora delar av kriget och därför faller kritiken lika tungt mot högerpartiet (moderaterna), bondeförbundet (centerpartiet) och liberalerna.   

Antisemitismen var på den tiden utbredd i Sverige och många i Sveriges överklass såg upp till Hitler. Den på den tiden högertidskriften Aftonbladet var tydligt pro Hitler och publicerade mycket antisemitism. Nedan ser du exempel på en löpsedel från AB som på den tiden alltså riktade sig mot en borgerlig läsarkrets (Aftonbladet blev inte S märkt förrän under 50-talet):

Mmm, så för att S inte var ensamma om att gilla Hitler så friar du, Bill, och många med dig, Socialdemokraterna från i stort sett allt ansvar.

"Det var ju så många andra som stöttade nassarna. Då kan inte vi stå vid sidan om och tycka annorlunda"
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-04-28 11:22:09 följande:

Vad är det som du inte förstår av det jag skriver

"visst ska S kritiseras för mycket under www2" Det jag vänder mig mot är påståenden som vill peka ut ett eller ett par partier som skyldiga till skamligheter som skedde för snart 100 år sedan såsom rasbiologisk forskning, steriliseringspolitik, politik under www2 o.s.v. när det i själva verket var så att detta var politik med brett stöd i riksdagen som kan lastas alla på den tiden verksamma partier. 

"I stort sett"

Har du problem med att tolka skriven text. Bill....!
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2019-04-29 02:10:50 följande:

Jo, det är välkänt att Israel gillar att kriga, men nu ville vi inte ha något krig här i Sverige. Vi ville att noll personer skulle dö. Vi är nog bara inte tillräckligt glada i krig för att känna den där motivationen du pratar så varmt om...

"Israel gillar att kriga"

Shit vad du hatar Israel, nikha, det är sorgligt. Har du ens reflekterat över hur många gånger, och av hur många olika länder, som Israel har anfallits.....!

Israel har en av världens bästa arméer. Därför att dom är tvungna till det. Annars skulle Israel vara utraderat från kartan.

Bokstavligt talat.

Och det vet du så jävla väl....
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-05-01 15:52:20 följande:

Du säger att Fatah är det styrande partiet i de palestinska områdena i Judéen och Samarien. Stämmer det verkligen? Styrs inte dessa områden av palestinska myndigheten som iofs har en president från Fatah men där Hamas har majoritet i parlamentet (där de politiska besluten tas)?

Det blir rätt löjligt när du försöker koppla ihop Hamas med Socialdemokrati. Hamas är ett islamistiskt parti som inte har något med Socialdemokrati att göra. Fatah som (som har kopplingar till socialdemokratin) är ju i konflikt med Hamas.

Det är bra att Israel har fått en bättre abortlagstiftning. Det jag hade i bakhuvudet var hur det fungerade före år 2014 då den israeliska abortpolitiken var mer restriktiv.

Du, och vissa andra här på FAMILJELIV, verkar ha en helvetets massa "i bakhuvudet" när det gäller Israel. Det var ju inte mer än fem år sen Israels abortpolitik ändrades.

Du och dina gelikar kan mala på i det oändliga om att Israel minsann inte har mer skuld än Palestina, Iran or whatever, kvittar vad som avhandlas....det är jävligt tydligt vad ni tycker/anser. EGENTLIGEN. När Israel är inblandat.

Men du/ni är för fega för att erkänna det öppet.

Och nu lär malandet fortsätta....!

Eller inte. Lika talande oavsett.

Ha en skön afton. Bill.

Mhv //Anton
  • Anton Chigurh
    RebeckaZ70 skrev 2019-05-03 21:24:31 följande:

LSD på turné, 

Vilken succé.

Förlåt, kunde inte låta bli 

Hehe, det där var bra...
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-05-04 09:17:08 följande:

Jag tycker att det är fantastiskt att se hur långt många större företag har kommit i sitt miljöarbete.  Företag som förbjuder användning av skadliga kemikalier och minimerar användningen av plast, minskar antalet flygresor och ställer krav på att transporter ska ske mer miljövänligt o.s.v. Det är glädjande att se att företagens miljömål har resulterar i konkreta åtgärder. 

Jag håller med dig, Bill, det är underbart att några företag faktiskt gör nåt. Vad som möjligen kan kännas lite.....surt, är att Kina ensamt släpper ut mer koldioxid än EU. Och USA. Tillsammans.

Bra SJÄLVKLART, att Volvo minskar flygresor inom företaget samt prioriterar tåg före lastbil mm mm, men Greta, och liknande ideellt arbetande klimatkämpar, behövs i Kina. Jag tror det är en bättre investering av nedlagt arbete.

Konsumerar du, Bill, mat och kapitalvaror utifrån diverse företags miljöpolicy ???

Inte ibland, utan konsekvent.

Bara undrar.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-05-04 14:24:30 följande:

Sorry, jag tittade Kumulativa värden och angav en felaktig uppgift.  

Tittar man på senaste år så är Kinas utsläpp större än USAs och EUs tillsammans men orsaken är att en stor del av de som konsumeras i USA och EU är producerat i Kina. Tittar vi på de konsumtionsbaserade utsläppen i respektive område så stå USA och EU för en större del av utsläppen.

Jaja, Bill, det blir säkert bra det där ska du se...

Men VAR tycker du att krutet skall LÄGGAS?

Så att Greta får valuta för sina strejker och den audiens som hon gav Franciskus ???

Och hur är det med DITT konsumerande. Enligt min tidigare frågeställning...???

BARA UNDRAR....
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-05-05 08:09:27 följande:

Var kommer dessa obekräftade uppgifter ifrån? Källa?

Och när det utropades ramsor enligt:

"Och vi har skjutit raketer"

Tror du då, Bill, att det var nyårsraketer som åsyftas....?!

Jag uppfattade det som att det var på rikssvenska den vackra skönsången framfördes. Ungefär...
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-05-05 09:08:01 följande:

Menar du att dina obekräftade uppgifter för något som ska ha inträffat i tisdags är 2 år gamla?  Du tycker inte att det påverkar din trovärdighet?  

BILL....!!!

"Och när det utropades ramsor enligt:

"Och vi har skjutit raketer"

Tror du då, Bill, att det var nyårsraketer som åsyftas....?!

Jag uppfattade det som att det var på rikssvenska den vackra skönsången framfördes. Ungefär..."
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?