FDFMGA skrev 2019-10-05 14:17:58 följande:
Inte alls.
Jag anser att du befinner dig i en åsiktskorridor där påståenden som "Och biter inte bashing så är det censur och åsiktskontroll som gäller. Man kör hellre med folkkontroll än att oliktänkande - som inte ens behöver vara extremer - får komma till tals" och liknande hör till det kitt som förenar dem som befolkar korridoren och bygger dess väggar mot verkligheten utanför.
Det är ju dina ord. Det är du som skrivit: "Och biter inte bashing så är det censur och åsiktskontroll som gäller. Man kör hellre med folkkontroll än att oliktänkande - som inte ens behöver vara extremer - får komma till tals.".
Du hävdar att det bara finns en åsiktskorridor - men självklart finns det om man vill använda sig av begreppet ett flertal.
Så nej, det är inget personangrepp. Du gillade ju att använde begreppet diskurs ett tag. Jag köper inte den diskurs som finns i din åsiktskorridor.
Du är inte ensam att beklaga dig över hur dina åsikter förtrycks, censureras - men så är det knappast. Det finns ju t o m folk i din korridor som ständigt gnäller på moderatorerna på FL.
Jag har aldrig uttryckt att just mina åsikter förtrycks eller censureras - citatet berör en allmän observation, vilket har påpekats för längesen... citatet har varken med Familjeliv eller specifikt mina åsikter att göra.
Jag väntar på att du ska lyckas göra någonting gångbart med citatet du viftar runt med. Tredje gången gillt?
Du menar att mod, graden verklighetskontakt med mera inte utgör en del av någons personlighet?
I övrigt bryr jag mig inte om hur du använder begreppet >>åsiktskorridor<< och kan inte heller se hur det skulle vara ett ämne som du vill diskutera.