Har du förtroende för regeringen?
FDFMGA skrev 2017-05-17 16:44:34 följande:
Mm, jag har förstått att du och några med dig upprörs över hur blockningen av konton gick till - någon så mycket att hen inte kunde skilja på regeringen och ett utlånat myndigheteskonto.
Man kan inte skilja på en myndighet och ett konto som står under myndighetens namn och myndighetens kontroll genom att "låna ut" det.
För min del ligger fokus snarare på den omständighet att hat och hot har blivit så vanligt på nätet att det blivit en del av den politiska övertalningskulturen i vissa kretsar, särskilt hårt drabbar det kvinnor i och med att de här kretsarna har en mycket förvriden kvinnosyn.
Du har alltså lite svårt att fokusera på det upptagna fallet och den kritik som framförs? Det säger i så fall mer om dig än fallet ifråga.
Du talar om
"de här kretsarna" utan att egentligen veta vilka du talar om och vad de uttrycker på sociala media.
Nej, jag upprörs inte över att ett antal konton som inte borde ha blockats blev blockade. Jag känner närmast löje över gråten att konton som aldrig varit i närheten av Svenska Institutets utlånade twitterkonto blev blockade.
"Gråten" är taget ur luften. Reaktionen handlar om ett allvarligt övergrepp av en myndighet, något man borde uppröras över om man står för demokrati, de fri- och rättigheter vi har.
Vad skulle du själv tycka om att bli utpekad som näthatare eller rasist?
Vadå - har man inte ens kommenterat där förut så är det en ren skitsak att man under en begränsad period inte hade möjlighet att kommentera.
Att blockeringen varat under en begränsad period är ju för att det uppmärksammats och kritiserats, inte för att folk tycker det är en skitsak.
Jag tycker att det allt vanligare fenomenet att försöka tysta röster som ligger utanför högerextremismens förkrympta åsiktskorridor är ett långt allvarligare demokratiskt samhällsproblem än att några petimetrar känner sig kränkta.
Uppmärksamma oss gärna när det när en myndighet ägnar sig åt det, så diskuterar vi det då. Nu handlar det om detta fall och hur vi förhåller oss till det.
Är
"några petimetrar som känner sig kränkta" din definition på de som hamnar utanför extremvänsterns åsiktskorridor?
Regeringen, 2017, Östtyskland som någon skrev. Jag skäms faktiskt lite över okunnigheten att jämföra Sverige med Östtyskland och det om något är en kränkning mot alla östtyskar som tvingades leva under förtryck och konstaterar samtidigt att det snattras alldeles förfärligt i ankdammen för närvarande.
Ja, du fortsätter hänga upp dig på detta, som om det vore ett försvar av vad som skett på en svensk myndighet.
Nu var det inte jag som gjorde jämförelsen och jag är inte heller så förtjust i den, men den är inte särskilt långt ifrån de jämförelser med nazi-Tyskland som gärna görs från vänsterhåll för att bemöta åsikter, personer och partier från högerhållet.
I vilket fall som helst är ältandet om detta ett patetiskt sätt att försöka förminska den befogade kritiken av ett allvarligt fall, helt grundat på att din ideologi gör fallet obekvämt för dig att diskutera. Sluta bara skriv om fallet inte intresserar dig och du inte har något vettigt att komma med, så kanske du kan behålla lite trovärdighet som debattör.