Har du förtroende för regeringen?
En fråga bara - brukar du verkligen notera om dina eller andras inlägg har gillats elelr ogillats? I så fall ligger det ju i linje det där jag skrev om att man inte ska snegla på vad andra tycker.
Testa gamla Familjeliv, snabbare, enklare och garanterat tumfritt
Till saken. Nej, det finns ingen anledning till att Sverige ska tumma på sekularismen bara för att KDSD så önskar.
Men jag förstår likheterna - modern humanism springer i sin tur (i kronologisk ordning) ur religion, teologi och filosofi - liksom jag förstår din förvirring, då ganska många hamnar där. Inte alla har ett genuint intresse för dessa saker, men jag råkar ha det...
Och om det har glömts bort så bygger den moderna kristdemokratin - som alltså förespråkar dessa besynnerliga, humanistiska mänskliga rättigheter - på den nästan 2000 år gamla sloganen: Tro, Hopp och Kärlek.
Och i Sverige en garant för sekularism. KD är det enda riksdagspartiet som vill skilja staten från kyrkan... helt. Hur ser det ens ut när vi ska prova på mångkultur och framförallt har en salig blandning av religioner - samtidigt som vi har partipolitiska kyrkoval inom Svenska Kyrkan?! Hur har man ens tänkt där.. om alls?
Vill etablissemanget ens integrera befolkningen eller är alltihop bara ett godståg lastat med dåligt kedjade tunnor?
OFFTOPIC
Tycker nya Familjeliv fungerar utmärkt. Kommer knappt ihåg den gamla...
Angående frågan så ja, visst kan jag göra det. Ibland träffar en tumme upp eller dito ner både rätt och fel. Men det handlar väl mest om dagsformen...
...fler frågor som vi annars borde ta i mail?