Har du förtroende för regeringen?
nattuw skrev 2018-02-10 16:26:30 följande:
Det du kan göra för att bättre förstå hur du misstolkar fakta är att läsa på om beteendevetenskap. Det är ett intressant ämne som är väl värt att lägga tid på. Dessutom är mycket av litteraturen på engelska vilket gör det lätt att hitta och tillgodogöra sig den forskning som finns.Se hur oOOo oOOo missade nyss.
jag lägger dit min text igen så kanske du förstår - jag kan översätta till engelska om det är lättare
OM du läst och förstått vad jag redovisade som mina tankar och reflektioner står det så här:
Padirac skrev 2018-02-10 14:56:56 följande:
....Mina tankar gick inte till SD och NMR, de gick till 1a maj, Ådalen och arbetarrörelsen. Det beror kanske på vilka referenser man har bakåt.
Jag tänkte också på att det var en röd flagga och _inte_ en svensk flagga, jag tänkte på att det finns krafter som vill göra SD till ett arbetarparti, för vanligt folk, att det tidigare pratats om att det är många inom LO-kollektivet som röstat på SD.
Jag tänkte vidare på att Alliansen vann valet 2006 på att ta politiskt ägandeskap över 'arbete' - reflekterade över att LO kanske försöker göra samma sak, dvs ta politiskt ägandeskap över 'vanlig folk'?
....