Digestive skrev 2019-05-12 16:47:00 följande:
Nej, jag personligen vill ha mer städade debatter än så.
Den hatstorm som har piskats upp kring SD har inneburit att SD-sympatisörer har förlorat sitt jobb med mera. Så ser konsekvenserna av den hatstormen ut. Hur ser konsekvenserna ut i fallet Hanif Bali (M) och kring de hatstormar som du menar att han har piskat fram?
Vad är rasistiskt i SD:s nya principprogram?
OK, vi vill båda ha mer städade debatter än den debatt HB driver. Fine, då behöver jag inte köra en HBtweet mot dig som person.
Konsekvensen av HBs tweets och FB är att han driver på hatsvansen som i sin tur hotar politiska motståndare till tystnad, driver på hatsvansen som önskar att någons barn blir våldtagna av invandrare tex. HB försvarar sig med att han väcker känslor hos följarna, mycket sällan säger han att han gått för långt i att piska upp hatet mot meningsmotståndare. Läs lite om vad strategin och metoden han mycket medvetet använder går ut på.
SDs rasism i partiprogrammet? Du måste vara en av få som missat mina inlägg om detta.
Kortvarianten då:
SD menar på fullt allvar att det finns en essens i människan som skiljer på hur vi agerar och har möjlighet att agera som är baserad på vår historiska anknytning till en geografisk plats.
SDs 'öppna svenskhet' dvs nationstillhörighet bygger på denna pseudovetenskapliga tro på essens.
SD erkänner ett fåtal minoriteter i staten Sverige, alla andra ska assimileras för att ingå i den svenska 'nationen', notera inte stat eller samhälle, utan den svenska 'nationen' - dvs kulturella gemenskapen.
Den svenska staten ska skydda den svenska 'nationen' - dvs de människor som tillhör den av SD definierade kulturella gemenskapen - men alla medborgare oavsett vilken 'nation' de tillhör åtnjuter samma rättsliga status.
Detta finns att läsa o principprogrammet som de stolt proklamerat är det program som mest liknar det program som skrevs av grundarna i BSS, vitnakt, rasister, nazister och fascister. Själva tanken om kultur och essens är ett arv från den ökände neofascistens grand old man per engdahl.
I SDland vet jag inte vem som avgör vad dom utgör grunderna för 'nationen', men SD vill ha kontroll över media och kultur på samma sätt som orban kontrollerar media i Ungern.
I SDland är en liberal demokrati med fri och rättigheter samma som en vänsterliberal kulturmarxistisk ordning. Du vet att själva begreppet kulturmarxism kommer från rasistiska högerrörelser?
Självaste chefsideologen med statsvetenskapliga studier drar sig inte för att använda dessa termer. Det kan inte var a möjligt att han inte vet vad ha pratar om.
www.aftonbladet.se/ledare/a/a2oG74/sds-extremism-blir-allt-tydligare
Lägg till Björn söders oändliga tjat om 'nationer' och minoriteter. Herrarna är naturligtvis inte dumma i huvudet, de vet mycket väl vad de pratar om.
Både Karlsson och åkesdon har väl kommenterat Zlatan, han rör sig inte svenskt... Sa åkesson..
Vafan... Måste man röra sig på ett speciellt sätt för att tillhöra 'nationen'