Har du förtroende för regeringen?
Jo jag förstår att du vill få det till att jag har använt guilt by association argument men du hävdar det genom att ge ett märkligt exempel där det inte var tydligt om någon har begått något fel och därför kände jag att ett förtydligande var på sin plats.
Mehmet Kaplan tycker inte att han kan göras till ansvarig för vilka andra gäster som hans middagsvärd bjuder in. Anser du att Mehmet Kaplan blev utsatt för orättvis kritik i samband med middagsbesöket?
Själv så tycker jag att vi har ett ansvar att markera mot beslutsfattare som ger legitimitet till fundamentalister.
För att ett guilt by association argument ska vara tillämpligt så måste det finnas någon typ av koppling till något som är klandervärt.
Eller så tar man hänsyn till diplomatin som krävs för att få inflytande som politiker och särskilt för en utrikesminister. En politiker har inte samma sits som oss väljare och kan inte spola ner en av världens största plattformar för ens ideologiska tankegods lite hur som helst... precis som våra tidigare regering inte kan kritisera exempelvis Iran hur som helst - inflytandet man kan få och inte minst förändra saker med, värderas ibland högre och många gånger är det en helt korrekt bedömning.
Hur mycket kritik förde Stefan Löfven (S) fram när han exempelvis besökte Donald Trump i Vita Huset? Uttryckte han sig på olika sätt och vis som med dina kriterier är att legitimera Donald Trumps politik och person (som att exempelvis adressera ett sällskap som presidenten befann sig i som vänner och tacka för arrangemanget)?
Och framförallt: varför ska en offentlig Israel-vän inte tala om folkfriheter på ett konvent som många vill mena hyser element av antisemitism och fascism? För att Lars Adaktusson (KD) inte är fin nog för sådant i dina ögon? Hur viktig är du och ditt jämfört med att sprida påbud om religionsfrihet på ett internationellt möte och på en av de största politiska plattformarna av sitt slag (och med en del makthavare närvarande som säkerligen behövde höra det)?