FDFMGA skrev 2017-08-21 09:19:15 följande:
Hjälp till själv.
Vad har du att säga om stödet för katerina Janouch eller Heberleins sätt att insinuera att motivet för kvinnor som ger sitt stöd till pojkarna från Afghanistan är sexuellt?
Vad tycker du om den metoden?
Och hur ser du på de debattörer här i tråden hetsar upp sig och står upp för Katerina Janouch?
Själv har jag slutat förvånas över hur väl kvinnosynen hos skrikhögern överensstämmer med den man kan se i exempelvis Kairo.
Att det är mångfaldigt viktigare att korrigera desinformation än att tycka till om stödet det lyckas få och att man alltid ska hantera en sådan diskussion rakt, sakligt och ärligt - för ingenting annat vinner ett hållbart förtroende.
Metoden är primitiv och riktar sig till en lika primitiv publik. Vad tycker du själv om metoden, som personligen använder den väldigt flitigt?
FDFMGA skrev 2015-04-22 11:53:04 följande:
Mm. En mycket tydlig del av en viss subkultur.Kan ju också ha en rent terapeutisk funktion såtillvida att den som tilltalas av den så kallade satiren kan känna att hen växer intellektuellt till en ren bjässe.Dessa SD-kramare #533
FDFMGA skrev 2015-05-08 21:32:15 följande:
SD erbjuder väl en slags gemenskap för folk med särskilda behov - en slags regredierad människa som utstöter läten som massimport.
FDFMGA skrev 2015-05-08 21:59:02 följande:
SD som en snuttefilt som vissa kramar hårt i sin otrygghet medan andra tycker den blivit illaluktande och borde köras i minst 90 graders kulörtvätt.Ovanstående citat är hämtade ur de tre första sidorna av totalt 102 stycken, när man då klickar för att enbart se dina inlägg i tråden.
Hjälp kommer inte enbart i form av ryggdunk. Jag tror inte att du riktigt förstår vad det är som händer när jag bemöter och kritiserar tomma påståenden och sedan blir sakligt överbevisad utav exempelvis dig eller KillBill. Det är dock inte så konstigt när ni verkar inbilla er att hjälp i det här sammanhanget är synonymt med att stödja er sak - varför jag påminner om att det inte är privilegierade och bekymmerslösa människor som behöver hjälp och stöd i det här sammanhanget, överhuvudtaget.
För att besvara din sista fråga så behövs det ingen doktorand i beteendevetenskap och gruppsykologi för att inse att nu är det "Pay back time!" för en del. Resultatet av ett tändstickskrig som det har varnats om i flera år och nu är det övertänt. Sanningen är numera allas och ansvaret sedan länge i periferin.
Vad ska man dock tycka om ett så fint uppdukat bord för två? Det räcker egentligen att konstatera hur matgästerna består av folk som tror att man kan skydda någonting genom att dölja sanningen respektive skapa en fiktiv. Två meningar till får dock fukta upp det torra svaret på frågan.
Respektive läger är en klick av den globala världsadel som kivas genom att kasta tändstickor över huvudet på varandra utan att se efter vad som finns bakom.
Vill du ha målande sammanfattning av det jag ser när jag kikar in i det här kivet så bjuder jag på den mentala bilden av Donald Trump supportrar som modifierar sina dieselfordon för att åstadkomma högsta möjliga partikelutsläpp.